Budi dio naše mreže

Pogledajte kako je svetkovina Presvetog Tijela i Krvi Kristove proslavljena u nadbiskupijama i biskupijama diljem Hrvatske.

/ mk

Splitsko-makarska nadbiskupija

Svečano euharistijsko slavlje na svetkovinu Tijelova u splitskoj prvostolnici sv. Dujma predvodio je splitsko-makarski nadbiskup Zdenko Križić, a u koncelebraciji je bilo osam svećenika predvođenih generalnim vikarom Splitsko-makarske nadbiskupije mons. Franjom Frankopanom Velićem.

Foto: Splitsko-makarska nadbiskupija

Foto: Splitsko-makarska nadbiskupija

Foto: Splitsko-makarska nadbiskupija

Nadbiskup je u propovijedi protumačio otajstvo euharistije kao dar Kristove trajne prisutnosti i snage za čovjekov životni put. Upozorio je kako Isus, neposredno prije svoje muke i smrti, u svojoj dosjetljivoj ljubavi pronalazi način da ostane s učenicima, ustanovivši euharistiju uzimajući najosnovnije životne elemente: kruh i vino.

Foto: Splitsko-makarska nadbiskupija

„Isus pretvara kruh u svoje tijelo, i njegovo tijelo postaje hrana čovjeku na njegovu životnom putu koji je protkan sa puno muka i tama“, podsjetio je. Ova stvarnost nije tek pobožni simbol, nego konkretna snaga za svakodnevne kušnje, padove i borbe vjerničkog života.

Njegovo tijelo postaje hrana čovjeku na njegovu životnom putu koji je protkan sa puno muka i tama

Foto: Splitsko-makarska nadbiskupija

Nadbiskup je zatim kazao kako euharistija ima svoje starozavjetne arhetipove: manu u pustinji i kruh koji je proroku Iliji dao snagu da nastavi svoj put do Božje gore. Kao što je Bog tada hranio svoj narod, tako i danas, po euharistiji, podupire one koji klonu. Spomenuo je i mučenike i bolesnike koji su kroz povijest svjedočili da su u svetoj pričesti nalazili snagu, mir, pa i tjelesno olakšanje. No, Euharistija, rekao je, ne samo da jača, već preobražava srce.

Foto: Splitsko-makarska nadbiskupija

Riječka nadbiskupija

Svetkovina Presvetog Tijela i Krvi Kristove proslavljena je u najstarijoj riječkoj župnoj crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije euharistijskim slavljem i Tijelovskom procesijom ulicama grada. Misu i procesiju s Presvetim Oltarskim Sakramentom predvodio je riječki nadbiskup Mate Uzinić.

Foto: Riječka nadbiskupija

Biskup Uzinić je u homiliji istaknuo kako su u posljednje vrijeme u Crkvi prilično popularna euharistijska čuda. “Možda je to zahvaljujući bl. Carlu Acutisu koji će 7. rujna biti proglašen svetim, a koji je u svoje vrijeme napravio dokumentaciju svjetskih čuda, katalog zahvaljujući kojemu se moglo i može i danas upoznati sa svim euharistijskim čudima”, rekao je.

Foto: Riječka nadbiskupija

Foto: Riječka nadbiskupija

Izdvojivši čudo u Ludbregu kao najpoznatije u hrvatskom narodu, u nastavku je naveo jedno od posljednjih euharistijskih čuda iz 1996. kada je u Buenos Airesu u Argentini svećenik u svijećnjaku pronašao odbačenu hostiju. Stavio ju je u vodu kako bi se rastvorila, ali se to nije dogodilo, već se pretvorila u smjesu koja je ličila na meso i krv.

Odbačena hostija pretvorila se u smjesu koja je ličila na meso i krv

U suradnji s tadašnjim nadbiskupom kardinalom Bergogliom, kasnije papom Franjom, taj uzorak poslan je u New York na ispitivanje na kojemu je utvrđeno da je uzorak uzet s mišićnog tkiva dijela lijeve srčane komore. Utvrdili su da je uzet uzorak sa živog pacijenta i da je srčani mišić u trenutku uzimanja uzorka bio u upalnom procesu zbog određenih kemijskih procesa koji su se počeli događati i pretpostavlja se da je pacijent bio u agoniji.

Foto: Riječka nadbiskupija

„Zašto mi je zanimljiv taj primjer? Jer se pokazalo da je to uzorak od srca, iz kojeg se hrani cijelo tijelo, a mi danas slavimo srce, slavimo euharistiju. To je sveti čin našeg kršćanskog života. To je srce iz kojeg se hranimo. Cijela Crkva se hrani na ovom izvoru. To je važna i zanimljiva poruka bez obzira vjerujemo li da se to čudo dogodilo ili ne“, poručio je.

Euharistija je srce iz kojeg se hranimo

Foto: Riječka nadbiskupija

Krčka biskupija

Biskup Ivica Petanjak predvodio je na Tijelovo euharistijsko slavlje u krčkoj katedrali i ophod s Presvetim Oltarskim Sakramentom starom gradskom jezgrom.

Foto: Krčka biskupija

Foto: Krčka biskupija

Biskup Petanjak je u propovijedi istaknuo kako je Isus došao na ovaj svijet da nam bude hrana za vječni život i da ostane s nama na jedan opipljivi način; „da ga možemo vidjeti, okusiti i svojim rukama opipati, držati, gledati i hraniti se“. Napominje kako tu hranu moramo uzimati često jer je „neophodna za normalno kršćansko življenje i djelovanje“.

Foto: Krčka biskupija

Foto: Krčka biskupija

Također, napomenuo je i kako trebamo postati hrana drugima. „Apostoli vide veliko mnoštvo koje treba nahraniti kao veliki problem s kojim se trebaju suočiti. Tuđa glad, tuđi problemi nas straše, pogotovo kad se očekuje da ih mi riješimo i zato bježimo od njih i odgovornost prebacujemo na drugoga. Isus pak ima rješenje i primjenjuje ga, ali na način da nas čini posrednicima tog rješenja.

On će umnožiti našu darežljivost

Ne prihvaća izgovore s naše strane i opravdanja da nemamo za sve, jer želi pobuditi našu vjeru u njega da ako njemu stavimo na raspolaganje ono što imamo da će se on pobrinuti da svi dobiju. On će umnožiti našu darežljivost.“

Foto: Krčka biskupija

Foto: Krčka biskupija

Varaždinska biskupija

Euharistijsko slavlje u Varaždinskoj katedrali na svetkovinu Tijelova predvodio je varaždinski biskup Bože Radoš u zajedništvu s umirovljenim biskupom Josipom Mrzljakom, kanonicima Stolnog kaptola, svećenicima na službi u središnjim biskupijskim ustanovama, župnicima varaždinskih župa i drugim svećenicima.

Foto: Varaždinska biskupija

Foto: Varaždinska biskupija

Isus u Euharistiji ne ostavlja samo uspomenu, nego je On u Euharistiji stvarno prisutan, protumačio je biskup kazavši: „Euharistija je uspomena na njegovu ljubav. Ali to bi bilo jako malo kada bi to bio samo spomen, kada bi to bila samo prisutnost u nekome imaginarnom smislu.

Isus nam je ostavio u svom daru samoga sebe, živog, prisutnoga u Tijelu i u Krvi.

Želio je ostati među nama… Zašto netko ima potrebu da bude prisutan u nečijem životu? Kad nekoga istinski volimo, želimo biti pored njega.“

Foto: Varaždinska biskupija

Foto: Varaždinska biskupija

Foto: Varaždinska biskupija

Gospićko-sejska biskupija

Tijelovo je proslavljeno i u katedrali Navještenja Blažene Djevice Marije u Gospiću. Euharistijsko slavlje predvodio je gospićko-senjski biskup mons. Marko Medo u zajedništvu s kancelarom biskupije Mišelom Grgurićem, o. Antom Kneževićem i o. Tihom Radanom.

Foto: Gospićko-senjska biskupija

U homiliji, predslavitelj je potaknuo vjernike na unutarnje preispitivanje odnosa prema misi, ističući kako euharistija nije tek obredna praksa, već živi susret s Isusom Kristom, koji nas poziva na promjenu života.

Foto: Gospićko-senjska biskupija

„Ako procesija ostane samo običaj, samo lijepa tradicija bez dubine, ona gubi svoju snagu. Riječ Božja nas danas poziva da pobožnost pretočimo u život – u vjeru i ljubav“, istaknuo je propovjednik.

Ako procesija ostane samoobičaj, ona gubi svoju snagu

Foto: Gospićko-senjska biskupija

Podsjetio je kako je misa ogledalo svake kršćanske zajednice – i svatkog pojedinog vjernika. „Način na koji sudjelujemo u misi otkriva našu vjeru. Misa nije predstava ni program: ona je prisutnost poniznog Boga, koji pere noge, koji se daje – za nas.“

Foto: Gospićko-senjska biskupija

Sisačka biskupija

Sisački biskup Vlado Košić je na svetkovinu Tijelova predvodio misno slavlje u svetištu Majke naših stradanja u Gori.

Foto: Sisačka biskupija

U homiliji je istaknuo duboki značaj euharistije za život Crkve i svakog vjernika, nazvavši je „čudesnom hranom koja se daje svima u izobilju“.

Foto: Sisačka biskupija

Između ostalog istaknuo je i dvije važne značajke euharistije – inkarnaciju i transupstancijaciju. Pojašnjavajući prvu, rekao je: „Bog se utjelovio, postao je pravi čovjek, dakle uzeo je naše ljudsko tijelo. Otud i naziv Tijelovo za današnji blagdan. Pa ipak ne slavimo mi Isusovo ljudsko tijelo po sebi, nego proslavljenog Krista koji je uskrsnuo u tijelu i koji nam se na vidljiv način, u ovom svetom Kruhu, daje za jelo“.

Ne slavimo mi Isusovo ljudsko tijelo po sebi, nego proslavljenog Krista

Pritom je podsjetio da kršćanin, sjedinjen s Kristom po krštenju i euharistiji, dijeli Kristovu sudbinu: „Kao što smo s Kristom raspeti, tako ćemo s njime i uskrsnuti.“

Foto: Sisačka biskupija

Govoreći o transupstancijaciji, biskup je ustvrdio kako od običnog kruha, ploda zemlje i ljudskih ruku, Gospodin svojom riječju čini svoje Tijelo. Pojasnio je da se kod pretvorbe kruha i vina mijenja njihova supstancija ili bit: „I dalje to je pravi kruh, i dalje to je pravo vino, ali njihova bit više nije ista: kruh je Tijelo, a vino Krv Kristova. Prema tome, kad bi se stvar promijenila pa ne bi više to bio kruh ili ne bi to više bilo vino, ne bi moglo to više biti ni Tijelo odnosno Krv Kristova“.

I dalje to je pravi kruh, i dalje to je pravo vino, ali njihova bit više nije ista

Foto: Sisačka biskupija

Šibenska biskupija

Šibenski vjernici svečano su proslavili svetkovinu Tijelova zajedničkim misnim slavljem u katedrali svetog Jakova. Euharistiju je, u koncelebraciji sa svećenicima koji djeluju u gradu, predvodio šibenski biskup Tomislav Rogić. Nakon misnog slavlja, uslijedila je svečana tijelovska procesija s postajama na katedralnom trgu i kod crkve svetog Krševana.

Foto: Šibenska biskupija

Foto: Šibenska biskupija

U svojoj homiliji biskup Tomislav Rogić objasnio je kako se svetkovina Tijelova počela slaviti u 13. stoljeću iz potrebe da se “tajna euharistijske Isusove prisutnosti još jače naglasi, još dostojnije slave i dublje pronikne, doživi”. Naglasio je kako Isus “prolazi našim gradom, našim ulicama gdje se odvija naš svagdašnji život, blagoslivlja ga i pokazuje svoju nazočnost, pokazuje da je naš životni suputnik – i danas nas vodi k sebi – a mi mu iskazujemo svoje štovanje, poklonstvo, molitvu!”

Isus prolazi našim gradom, našim ulicama gdje se odvija naš svagdašnji život, blagoslivlja ga

Foto: Šibenska biskupija

Foto: Šibenska biskupija

Biskup je podsjetio da je euharistija ustanovljena na Posljednjoj večeri, kada je Isus pokazao učenicima što će mu se činiti na spomen. Ono što kruh i vino označavaju – Tijelo i Krv Kristovu – dogodit će se na Veliki petak, kada će se Isus dati za spas svijeta.

Po svetoj misi to predavanje Isusa za spas svijeta traje već 2000 godina

“Po svetoj misi to predavanje Isusa za spas svijeta traje već 2000 godina. Primajući Tijelo i Krv Kristovu postajemo kristonoše jer se njegovo Tijelo i Krv šire našim udovima. I tako postajemo dionici božanske naravi”, istaknuo je biskup.

Foto: Šibenska biskupija

Foto: Šibenska biskupija

Podsjetio je na veličinu te tajne: “Bog nam se u Isusu darovao na najkonkretniji način. Postao je hranom za nas da njegovo razdavanje za spas svijeta ne prestane nikada. Neizmjerna Božja ljubav našla je načina da Bog uvijek ostane s nama, da se trajno možemo s njime sjedinjavati do onog konačnog susreta Oči u oči – Licem u lice.”

Neizmjerna Božja ljubav našla je načina da Bog uvijek ostane s nama

Foto: Šibenska biskupija

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja