"Seks na eks je priča za slabiće, svi zapravo čeznu za puno dubljim iskustvom ljubavi", istaknuo je don David Leskovar na susretu Hrvatskog nadzemlja pod naslovom "Seks na eks".
U srijedu 17. travnja održan je još jedan susret Hrvatskoga nadzemlja pod naslovom „Seks na eks“. Gost predavač bio je zagrebački studentski kapelan don David Leskovar koji je na početku svojega predavanja istaknuo kako bi seks za nas katolike trebao biti sve, samo ne na eks.
Često je ova tema u našim razgovorima nezgodna, nelagodna, često se crvenimo i ne znamo kako bismo se ponašali, a temu o spolnosti pretvaramo u zafrkanciju i banalnost. Svi smo mi sinovi i kćeri mentaliteta u kojem živimo, a živimo u hiperseksualiziranoj kulturi. “Seks na eks je priča za slabiće, svi zapravo čeznu za puno dubljim iskustvom ljubavi”, ističe gost predavač.
Božji plan za čovjeka od početka je brak.
Božji plan za čovjeka od početka je brak. Prva zapovijed koju Bog ostavlja čovječanstvu je “plodite se i množite”. Brak se sklapa upravo u tom trenutku kad muž i žena razmjenjuju svoju privolu. Brak tada još uvijek nije do kraja sklopljen dok se ne spoje u bračnom činu. Bračni život je dar, ali to postaje potpuno kad bračni supružnici postaju jedno tijelo. Bračni čin je, prema stajalištu Crkve, zapravo obnavljanje onih riječi koje su si muž i žena izrekli pred oltarom. On nije samo dobar i važan nego je i svet, pogotovo za nas katolike. To je najsvetiji čin koji nam je Bog ostavio i on je sve, samo nije seks na eks.
Čistoća u braku – kontradikcija?
Čistoća u braku zvuči kao kontradikcija i često u našoj glavi ima negativan prizvuk i negativnu konotaciju. Prve asocijacije su zabrane, podjela na sve ono što smiješ i što ne smiješ.
Često se naglasak stavlja na predbračnu čistoću. Čistoća nije sterilna stvar. Crkva kaže da je to vrlina koja oslobađa naše seksualne misli od sebičnosti i usmjerava ih prema autentičnoj ljubavi. Ona nije samo izbor nego imperativ jer smo svi pozvani na čistoću i ljubav.
Crkva kaže da je to vrlina koja oslobađa naše seksualne misli od sebičnosti i usmjerava ih prema autentičnoj ljubavi.
Za nevjenčanu osobu čistoća se sastoji od suzdržavanja od spolnih odnosa. Međutim, u braku svaki spolni čin mora biti izričaj iskrene i čiste ljubavi. Sveti Ivan Pavao II. naglašava kako je bračni čin najsvetiji čin koji bračni par živi u svteom braku, ali također ima tanku granicu između najsvetijeg čina i grijeha, odnosno između ljubavi i požude. U našem se srcu svakodnevno odvija bitka između ljubavi i požude. Ako je bračna ljubav znak Kristove ljubavi prema Crkvi, onda nas jedino Krist može učiti pravoj ljubavi, a Krist kaže: „Ljubite jedni druge kao što sam ja vas ljubio.“
Bračni čin – slobodan, plodan, vjeran i otvoren potomstvu
U svojem je predavanju don David istaknu kako bi svaki bračni čin trebao biti slobodan, plodan, vjeran i otvoren potomstvu. Živjeti bračni čin u slobodi znači ni na jedan način prisiljavati ili manipulirati svojim bračnim supružnikom. Bračni odnos ne smije biti sredstvo za postizanje vlastitih, sebičnih ciljeva ili kao kažnjavanje bračnog supružnika.
Druga dimenzija bračnoga čina je da bude potpun. Osoba ništa ne zadržava za sebe nego se u potpunosti predaje drugoj osobi. Ukoliko osoba zadržava bilo koji dio za sebe, utoliko bračni čin nije potpun. Ako muž istinski želi ljubiti svoju ženu, spolni odnos ne smije nužno služiti kao njegovo doživljavanje vrhunca.
Ukoliko osoba zadržava bilo koji dio za sebe, utoliko bračni čin nije potpun.
Četvrta je dimenzija otvorenost životu. Svaki bračni čin mora ostati otvoren prenošenju života. Uporaba bilo kakve vrste kontracepcije strogo je zabranjena stvar jer krši sve ono štu su si supružnici izrekli pred Bogom, pred oltarom. Crkva ne naučava da spolni čin postoji samo radi beba ili da je jedini opravdani razlog za spolni odnos stvaranje novoga života. Prokreativni cilj najvažniji je cilj bračnoga čina, ali Crkva nikad nije rekla da je prokreacija jedini dobar razlog bračnoga čina.
Predavač je naglasio kako shvaća da sve ovo izgleda jako komplicirano i teško. Spolnost je teška stvar, borba između života i smrti. Način na koji shvaćamo našu spolnost ima vječne posljedice. Nema te sile u svemiru koja je toliko snažna i kreativna kao ljudska spolnost. I upravo zbog toga, kad ju zlouporabimo, može biti jako destruktivna i imati jake posljedice. Stoga nas spolnost prisiljava da se stavimo između najviših težnji i najnižih požuda.
Istina o spolnosti radosna je stvar
Živjeti istinu o spolnosti radosna je stvar. Seks nije na eks. Predajte svoj spolni život Isusu Kristu ako želite savršen spolni i seksualni život. Dobar seks, točnije pravo bračno darivanje, ne ovisi o tehnikama ni o korištenju igračaka ni o perveznim maštanjima. Počnite zazivati Boga, koji jest ljubav, da bude s vama. U bračni čin uvijek treba ulaziti u troje: on, ona i Bog. Bog se neće zacrvenjeti ni zasramiti se što je s vama.
U bračni čin uvijek treba ulaziti u troje: on, ona i Bog.
Toliko smo uronjeni u kontracepcijsku kulturu da nam je to postalo svakodnevica. Zbog svih uzroka seksualne revolucije, mi danas živimo njen vrhunac. Simbol seksualne revolucije je kontracepcijska pilula. Njezina uporaba je stvar odgovornosti, pridonosi boljitku brakova i društva. Crkva jedina govori da je kontracepcija strašno razarajuća za brak i društvo.
Korištenje kontracepcije kršenje je ženidbene privole. Sastavni dio koji su si muž i žena izrekli pred oltarom je otvorenost prema životu. Svaki čin će biti otvoren prema životu. Brak je sve ili ništa i zato je spolnost kao izraz bračnog predanja upravo sve ili ništa. Nisu izmislili kontracepciju da bi spriječili trudnoću jer je već postojao savršeni sustav, a to je apstinencija. Želim uživati, ali bez odgovornosti – zato je stvorena kontracepcija. Dajem ti cijelu sebe osim svoje plodnosti. S druge strane, primam sve osim tvoje plodnosti. Plodnost se namjerno sprječava.
Želim uživati, ali bez odgovornosti – zato je stvorena kontracepcija.
Svrha medicine je pomoći našem zdravlju. Strašno ju zloupotrebljavamo kad bismo zdravu osobu pokušali oslijepiti. Slična se zloupotreba događa i kad se nekoga namjerno sterilizira. Neplodnost je bolest koju treba liječiti i s tim Crkva nema problem, ali za plodnost ne trebamo uzimati lijekove. Kontracepcija je prvi put omogućila prekidanje poveznice između spolnosti i novoga života. Između spolnog čina kojeg sami namjerno sprječavamo i suzdržavanja od spolnog čina za vrijeme plodnih dana postoje razlike kozmičkih razmjera. Pustimo Bogu da bude Bog! Bog zna što je najbolje za nas čak i kada mi to ne shvaćamo. Ono što mi odaberemo mora biti naša odluka. Ne može Crkva odlučivati za nas.
Između spolnog čina kojeg sami namjerno sprječavamo i suzdržavanja od spolnog čina za vrijeme plodnih dana postoje razlike kozmičkih razmjera.
Nakon predavanja publika je imala priliku vidjeti dramske uratke u produkciji i organizaciji Hrvatskoga nadzemlja, a cijelu je priču upotpunilo glazbeno animiranje benda Dodir Milosrđa iz župe Gospe od Zdravlja iz Podstrane. Sljedeći susret Hrvatskoga nadzemlja održat će se 15. svibnja na temu Crkva i mladi, a gost predavač biti će fra Stjepan Brčina.