Na današnji dan, 14. rujna 1993. godine, poginuo je jedan od junaka Domovinskog rata i Hrvatskog ratnog zrakoplovstva – pilot Miroslav Peris.
Miroslav Peris rođen je 1. veljače 1961. godine u Karlovcu u kojem je odrastao, a porijeklom je bio sa Žumberka, odnosno iz Sošica. Nakon završetka osnovne škole u rodnom gradu, odlazi u vojnu školu Maršal Tito Jugoslavenskog ratnog zrakoplovstva u Mostaru. Svoje buduće zvanje vojnog pilota usavršio je u Zadru i Puli kao najbolji u klasi. U Jugoslavenskoj narodnoj armiji ostao je 11 godina kao pripadnik 125. lovačke avijacijske eskadrile.
U veljači 1992. napustio je JNA nakon što je Danijelu Boroviću pomogao da preleti MIG-om iz Jugoslavenske narodne armije u Pulu. Odmah se priključio snagama Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Bio je jedan od najiskusnijih pilota Prve lovačke eskadrile Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, a suborci ga pamte kao neustrašivog, nesebičnog i hrabrog domoljuba.
Početkom rujna 1993. godine na meti srpskog dalekometnog topništva našao se niz hrvatskih gradova, među njima osobito su stradali Karlovac i Sisak. Kako bi neutralizirali topničke položaje Srpske vojske Krajine na Kordunu s kojih su gađani ti gradovi, u rano jutro 14. rujna 1993. na zadatak su s aerodroma Pleso poletjela dva MIG-a. U jednom se nalazio Ivan Selak dok je drugim upravljao Miroslav Peris. Uspješno su izvršili akciju te započeli povratak prema bazi u Plesu. Oko 6 sati i 50 minuta kod sela Trepča, nadomak slobodnog teritorija Republike Hrvatske oboren je zrakoplov Miroslava Perisa.
On je, kako bi izbjegao radare i mogućnost da ga se gađa raketama, letio vrlo nisko. Na visini od 80 do 100 metara pogodio ga je protuzrakoplovni top protuzračne obrane 21. kordunskog korpusa Srpske vojske Krajine. Pokušavši se spasiti uzletio je na 350 metara visine. Tada ga je uhvatio radar pa je na njega ispaljena raketa tipa „kub“ kojom je i oboren. S obzirom da se avion kretao brzinom od otprilike 900 kilometara na sat, Miroslavu Perisu vrlo je malo nedostajalo da pređe Kupu i spasi se.
Zanimljivo, oboreni zrakoplov MIG-21 bis nosio je naziv „Osvetnik Vukovara“. Njime je u svibnju 1992. godine na hrvatsku stranu iz JNA preletio Ivica Ivandić. S njime je istog dana prelet napravio i Ivan Selak, a njegov je MIG dobio naziv „Osvetnik Dubrovnika“.
Iza sebe ostavio je suprugu Snježanu i 4-godišnjeg sina Ivana. Nakon razmjene posmrtnih ostataka pukovnik Miroslav Peris pokopan je 27. rujna 1993. uz najviše vojne počasti i uz prelet zrakoplova na karlovačkom groblju Hrnetić. Na mjestu njegove pogibije danas je skromno obilježje – križ s imenom pilota, dok je u Sošicama podignuta njegova spomen bista. U gradu Karlovcu jedno se šetalište zove njegovim imenom.
Borna Marinić magistar je povijesti koji se niz godina bavi temom Domovinskog rata. Od 2013. uređuje i vodi Facebook stranicu Dogodilo se na današnji dan – Domovinski rat. Autor je više knjiga i dokumentarnih filmova na temu Domovinskog rata, a kao novinar radio je dvije godine u HRT-ovoj emisiji TV Kalendar. Od ožujka 2019. uređuje i vodi emisiju Domoljubne minute na Hrvatskom katoličkom radiju. Vlasnik je obrta CroHis kojim promiče vrijednosti Domovinskog rata.