Budi dio naše mreže

Dok promatramo križ vidimo istodobno beskrajnu ljubav i beskrajnu patnju. Trpljenje nije dakako predmet naše ljubavi. Zapovijeđeno nam je da ljubimo Boga i našeg bližnjeg kao same sebe. Nije nam zapovijeđeno da ljubimo patnju. Čemu onda patnja?

/ hk

Većina ljudi poznaje starozavjetnu knjigu o Jobu. U toj knjizi, Bog govori Sotoni i hvali Joba jer je dobar i kloni se zla. Sotona mu nato uzvraća da je Job dobar samo zato jer ga je Bog učinio imućnim i zaštitio ga je od zla. Sotona izaziva Boga i traži neka mu Bog dopusti oduzeti Jobu svu imovinu pa će Job zasigurno prokleti Boga.

Bog prihvaća izazov i dopušta Sotoni da oduzme Jobu svu njegovu imovinu, ali Job ni tada nije prokleo Boga. Zatim Sotona izaziva Boga neka mu dopusti oduzeti Jobu zdravlje, pa će Job zasigurno prokleti Boga. Bog dopušta Sotoni da pošalje strašne bolesti na Joba, ali da mu poštedi život.

Čovjeku su nedokučivi putevi Božji!

Knjiga nastavlja s raspravom između Joba i njegovih prijatelja o razlozima Jobove patnje. Jobovi prijatelji dijele tradicionalno mišljenje po kojemu je patnja posljedica grijeha, a uspješnost nagrada za kreposni život pa mora da Job pati zbog nekih svojih grijeha. Job prosvjeduje i navodi da nije griješio te moli Boga da mu objasni razloge njegove patnje.

Jobovi prijatelji uporno tvrde kako je Job nužno morao griješiti jer je patnja kazna za učinjena zla. Ova se rasprava proteže kroz mnoga poglavlja. Naposljetku, Bog se pojavljuje i odgovara, ali njegov odgovor i nije pravi odgovor. Naime, čovjeku su nedokučivi putevi Božji pa je i Job osuđen na šutnju.

Bog također kori Jobove prijatelje što pogrešno tumače Boga misleći da razumiju puteve Božje. Bog naprotiv ne kori Joba što ga ispituje nego mu konačno udvostručuje imovinu i tako nagrađuje njegovu vjernost.

Sv. Franjo je veoma patio tijekom cijeloga života!

Osvrnimo se malo na život sv. Franje, pa ćemo vidjeti utjehu u knjizi o Jobu. Sveti Franjo je veoma patio u svom životu. Najprije je patio poput Joba jer je bio bez ikakve imovine. Također je poput Joba patio od mnogih boleština i nemoć, a i od svojih stigmi. Sveti Franjo je također veoma patio uočivši da mnogi njegovi sljedbenici ne slijede njegovu viziju Manje braće.

Najveće patnje zadesile su ga potkraj života, za vrijeme njegova najvećeg stupnja svetosti. Da su Jobovi prijatelji bili u pravu i da je patnja posljedica grijeha kako bi onda tek trebali patiti oni među nama, manje sveti od Franje obzirom na patnje koje je on morao izdržati? Božji prijekor Jobovih prijatelja jasno pokazuje kako Bog ne djeluje onako kako to zamišljaju Jobovi prijatelji.

U križu vidimo istodobno beskrajnu ljubav i beskrajnu patnju!

Ipak, Bog ne odgovara Jobu na pitanje zašto kreposni ljudi pate. Zašto su sv. Franjo, sv. Klara, sv. Elizabeta Mađarska, i toliki drugi kanonizirani i nekakonizirani sveci stoljećima patili i pate iako žive životom prave svetosti?

Ni knjiga o Jobu, a ni druge biblijske knjige ne odgovaraju istinski na pitanje o razlogu što nevini i krjeposni pate. Ipak, čini se da po Božjem otajstvu, ljubav i patnja idu nekako ruku pod ruku u ovome svijetu. Čini se da ljudi poput sv. Franje i njemu sličnih, koji mnogo ljube, mnogo i trpe.

Dakako, dok promatramo križ vidimo istodobno beskrajnu ljubav i beskrajnu patnju. Trpljenje nije dakako predmet naše ljubavi. Zapovijeđeno nam je da ljubimo Boga i našeg bližnjeg kao same sebe. Nije nam zapovijeđeno da ljubimo patnju. Sveti Franjo je zasigurno duboko ljubio tijekom svog života na zemlji, ali je i strahovito patio.

Čak ni naš Gospodin Isus Krist nije bio izuzet od patnje!

Ljubi li sv. Franjo i sada? Da, ljubi. Pati li sada? Ne, ne pati. U tome leži možda ključna razlika između neba i zemlje. Ne znamo zašto moramo patiti čak i kada ljubimo, ali patnja je po Božjoj beskrajnoj i otajstvenoj mudrosti dio ljudskog stanja u ovome svijetu. Čak ni naš Gospodin Isus Krist nije bio izuzet od patnje.

Naravno da ne trebamo ljubiti patnju, a ipak čini se da oni koji u ovom svijetu bježe od patnje bježe i od ljubavi. Budući da je Bog ljubav, oni koji ne ljube odvajaju se od Boga. Ovo međutim nije nikakav spreman odgovor na pitanje o patnji. Poput Joba, sv. Franje i drugi svetaca moramo razumjeti da smo mi samo Božja stvorenja, a nipošto nismo jednaki Njemu.

Izvor: Franjevačka provincija Presvetog Otkupitelja – Split

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja