"Tema ovogodišnjeg sastanka Svjetskoga gospodarskog foruma 'Suradnja za inteligentno doba' pruža dobru priliku za promišljanje o umjetnoj inteligenciji kao sredstvu ne samo suradnje, nego i povezivanja ljudi." Stoji to u poruci pape Franje upućenoj predsjedniku Svjetskoga ekonomskog foruma prigodom njihovoga godišnjeg okupljanja u švicarskom Davosu.
Papa podsjeća da “kršćanska tradicija dar inteligencije smatra bitnim aspektom ljudske osobe stvorene ‘na sliku Božju’. Istovremeno, Katolička Crkva oduvijek je bila protagonist i podupiratelj napretka znanosti, tehnologije, umjetnosti i drugih oblika ljudskih nastojanja, smatrajući ih područjima ‘suradnje muškarca i žene s Bogom na usavršavanju vidljivoga stvorenog svijeta'”.
Katolička Crkva oduvijek je bila protagonist i podupiratelj napretka znanosti.
“Nakana umjetne inteligencije je oponašati ljudsku inteligenciju koja ju je dizajnirala, postavljajući jedinstven skup pitanja i izazova. Za razliku od mnogih drugih ljudskih izuma, umjetna inteligencija je uvježbana na rezultatima ljudske kreativnosti. To joj omogućuje stvaranje novih proizvoda vještinom i brzinom koja je često konkurentna ljudskim sposobnostima – ili ih čak nadilazi – izazivajući kritičku zabrinutost o svom utjecaju na ulogu čovječanstva u svijetu”, podsjeća Sveti Otac i nastavlja:
“Ova tehnologija je dizajnirana da bi samostalno učila i donosila određene izbore, prilagođavajući se novim situacijama i davajući odgovore koje nisu predvidjeli njeni programeri, što postavlja temeljna pitanja o etičkoj odgovornosti, sigurnosti ljudi i širim implikacijama tih čimbenika na društvo. Kada se pravilno koristi, umjetna inteligencija pomaže ljudskoj osobi u ispunjavanju njegovog ili njezinog zvanja, u slobodi i odgovornosti.”
Kada se pravilno koristi, umjetna inteligencija pomaže ljudskoj osobi u ispunjavanju njegovog ili njezinog zvanja, u slobodi i odgovornosti.
Papa Franjo u svojoj poruci sudionicima Svjetskog ekonomskog foruma u Davosu ističe da, “kao i kod svih drugih ljudskih aktivnosti i tehnološkog razvoja, umjetna inteligencija mora biti podređena ljudskoj osobi i postati dio nastojanja da se postigne ‘veću pravdu, veće bratstvo i humaniji društveni poredak odnosa'”.
Posebnu opasnost Papa vidi u riziku da se “umjetna inteligencija iskoristi za unaprjeđenje ‘tehnokratske paradigme’, koja sve svjetske probleme doživljava kao rješive isključivo tehnološkim sredstvima.” Kako piše Papa, “u okviru ove paradigme, ljudsko dostojanstvo i bratstvo često je podređeno nastojanjima oko učinkovitosti, kao da stvarnost, dobrota i istina inherentno proizlaze iz tehnološke i ekonomske moći. Tehnološki razvoj koji ne poboljšava život svima nego, umjesto toga, stvara ili pogoršava nejednakosti i sukobe, ne može se nazvati istinskim napretkom. Iz tog razloga, umjetnu inteligenciju treba staviti u službu zdravijega, humanijeg i cjelovitijeg razvoja.”
Umjetnu inteligenciju treba staviti u službu zdravijega, humanijeg i cjelovitijeg razvoja.
Na trajan i poseban angažman Sveti je otac pozvao vlade i poduzeća, “koja moraju biti spremna na sveobuhvatnu analizu i kritički procijenjivati primjenu umjetne inteligencije u pojedinačnim slučajevima, kako bi se utvrdilo promiče li njezina uporaba ljudsko dostojanstvo, poziv ljudske osobe i opće dobro.”
“Kad primjena umjetne inteligencije i njezin društveni učinak s vremenom postane jasniji, bit će potrebno dati adekvatne odgovore na svim razinama društva – po načelu supsidijarnosti – s individualnim korisnicima, obiteljima, civilnim društvom, korporacijama, institucijama, vladama i međunarodnim organizacijama koje rade na svojim područjima, kako bi se osigurala usmjerenost umjetne inteligencije na opće dobro”, zaključio je Sveti Otac.