Budi dio naše mreže

Nadolazeća predizborna kampanja u "postkorona" vremenu, uoči parlamentarnih izbora 5. srpnja, te koliki će biti utjecaj društvenih mreža i hoće li glasačima biti važni predizborni programi – bila je tema HKR-ovih "Argumenata" u četvrtak čiji su sugovornici bili dekan Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment dr. Damir Jugo te komunikacijski stručnjak i politički konzultant Marko Rakar.

/ anh

Očekivano je što je predsjednik Zoran Milanović odabrao 5. srpnja, kaže Damir Jugo. To je kompromisno rešenje. Nije najkasniji, a ni najraniji termin. Vladajućima trenutno odgovaraju izbori što prije jer se u ovakvoj situaciji trendovi relativno brzo mijenjaju.

Prevladavaju sadržaji u medijima i oni će igrati veliku ulogu u odnosu na prethodne izbore pa jedan tjedan ili dva tjedna razmaka mogu napraviti razliku u kampanji.

Što se tiče odmaka od vremena korona-krize, Jugo kaže da sve ovisi kako će se ti dani iskomunicirati s obzirom na Stožer koji je na početku bio dobar, brz, otvoren i pravovremen jer smo imali svijest o tome da je ugroženo zdravlje praktički cijele države.

Oporba je bila u dosta nezahvalnoj situaciji, naime svaka kritika na račun Stožera mogla se staviti u kontekst politikantstva, međutim kako je vrijeme prolazilo, i kako smo se približavali kraju epidemije, do izražaja je puno više dolazila politika i u tom kontekstu su kritike na račun vladajućih bile logične. Trend se preokrenuo, a on je vrlo bitan u politici, ponovili su.

Do izbora je otprilike 40 dana. Početak kampanje je zakazan za 19. lipnja, no svi koji se bave komunikacijama, te prate i sve dobro analiziraju znaju da smo mi već sada praktički u kampanji.

Marko Rakar, uz to, kaže da mi Hrvati neproporcionalno puno vremena trošimo na rasprave kome paše određeni datum, a kome ne, jer je uvijek u biti prisutan neki prevladavajući faktor, od putovanja, ljeta, praznika i drugih okolnosti kroz godinu.

“Osim toga mi se trenutno nalazimo u ekonomskoj krizi, pa putovanja, iako su nominalno dopuštena, vjerojatno će biti dosta prorijeđena, školska godina kasni, mature također, cijeli ciklus je prolongiran”, ističe on uz osobno očekivanje kako vjeruje da će puno bitnije u kampanji biti tko nudi kakvu viziju Hrvatske.

Marko Rakar i dr. Damir Jugo

O ideološkim temama godine 2020. ne bi uopće trebalo razgovarati, već ih ostaviti po strani i ignorirati. Vjeruje da će se puno više razgovarati o ekonomskoj krizi koja nam slijedi, nakon pandemije, jer tek je podignuta kočnica s cijele ekonomije i poslovanja države i svijeta u cijelosti.

Model ‘strategije bez strategije’ upravljanja državom mora biti zamijenjen jer ne možemo dopustiti da gotovo svojevoljno budemo na na dnu Europe.

Imamo apsolutno sve potencijale biti neusporedivo uspješniji i nadam se da će građani tražiti bolje rješenja i uspješne ljude, poručio je Rakar.

Podsjetili su i da kampanja traje već objektivno mjesecima. Ozbiljni politički kandidati svoje su pripreme počeli raditi još prije godinu. Svi izborni stožeri su u punom pogonu

Dekan Jugo, ujedno, za nova imena i nove političke platforme kaže da im termin parlamentarnih izbora ne odgovara jer su lišeni nekoliko mjeseci za dobre pripreme. Tu i infrastruktura igra izuzetno veliku ulogu u svakoj kampanji te su i po tom pitanju veliki u prednosti.

S obzirom da još uvijek vrijedi odredba kako je zabranjeno okupljanje ‘više od 40 ljudi’ teško je da ćemo vidjeti skoro one ogromne političke skupove, a problem je i što relativno malo građana dubinski razumije što su stranke htjele reći u svome gospodarskog programu ili u nekim drugim segmentima.

Naravno da je svima lakše imati mišljenje o ideološki temama, jer lakše time možeš zapaliti ljude. Dobar primjer u ovome smislu je socijalno-liberalna opcija iz parlamentarnih izbora 2011. godine kada su imali možda najbolji i najdetaljniji predizborni program od tada u zadnjih petnaest godina u Hrvatskoj, a nisu dobili nijednog zastupnika jer su komunicirali previše detalja iz samog programa. Ljudi nisu bili zainteresiran ili nisu bili u mogućnosti sve u potpunosti razumjeti.

Na popisu dosadnih tema na internetu politika kotira jako visoko, iznio je dalje Rakar, ljudi u pravilu ne žele čitat o politici na na društvenim mrežama i portalima, no naravno da će se koristiti Internet i Internet ću se pokušati iskoristiti kao pojačalo svega onoga što se u određenom trenutku kaže. Koristit će se i malo napredniji internetski oblici poput video emisija, okruglih stolova. Time će poruka doprijeti do birača svakako u nekoj mjeri.

Spomenuli su i da je, prema najnovije objavljenim anketama, gotovo 20 posto birača u ovom trenutku neodlučno, što je iznimno velik broj šest tjedana prije izbora.

Također Rakar je govorio protiv, u ovom trenutku, uvođenja elektronskog glasovanja, jer je sam čin glasanja i prebrojavanje glasova centralni dio demokracije i jednog demokratskog društva.

To je jedan beskrajno važan proces koji ne smije biti ukaljan ni na koji način. Ne smijemo doći u poziciju da bilo tko iz bilo kojeg razloga osporava rezultate takvog načina glasovanja u Hrvatskoj.

Naime, pri elektronskom glasovanju – pojasnio je – moramo biti u stanju evidentirati svaki glas, ali isto tako ne smijemo registrirati za koga ste osobno glasovali. Dakle, to su dvije različite stvari koje tehnički moraju biti nepovezane, a mi trenutno nemamo sustav koji će sasvim pouzdano, s jedne strane, izbrojiti ljude koji su glasovali i neoporecivo evidentirati autentično glasačev glas.

U taj prevažan segment ne bi smjeli nikao uči aljkavo ili nedovoljno temeljito. Za posložiti jedan takav sustav objektivno su potrebne godine, nadzor svih zainteresiranih i u konačnici – što je važno zadnjih par godina – cijeli taj sustav moramo zaštititi od upada nekakve treće strane.

Rečeno je i da već dugo kod nas niste mogli pobijediti na izborima bez interneta, a ovoga puta će vjerojatno biti i 50 posto budžeta kod ozbiljnih kandidata u te svrhe, no to više nisu samo Facebook stranica, nego i oglašavanje, mrežne televizije, prave male radio postaje i drugi slični sadržaji, rekli su u razgovoru s Ivanom Taševom, urednikom emisije ‘Argumenti’.

Dr. Jugo je podsjetio da sve stranke imaju vrlo jasno dostupne podatke o demografskoj strukturi hrvatski glasača i sigurno će prilagoditi svoju priču i koncepciju kampanje dobnim skupinama i to vrlo parcijalno na komunikacijskim kanalima. Poruke prilagođavate i to je prema HKR-ovom sugovorniku najveća prednost on-line kanala i oglašavanja; temeljem točno određenih parametara po kojima vidite i iz kojeg dijela Hrvatske netko dolazi i za koje je teme interes pokazivao na webu. Sve se to u konačnici generira kroz različite aplikacije koje onda personaliziraju poruke na vašem ekranu samo baš za vas.

Očekuju obojica da će kampanja ipak biti financijski skromnija i da stranke ne bi trebali financirati one tvrtke koji su prethodnih mjeseci dobili državnu potporu.

 

 

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja