Medijska konvergencija u kontekstu korištenja svih medija do njihovog potpunog potencijala – bila je tema emisije Argumenti Hrvatskoga katoličkog radija održane 26. studenog. O njezinoj prednosti, izazovima, opasnostima, fragmentaciji publike medija govorili su direktorica Laudato televizije Ksenija Abramović, glavni urednik Hrvatske katoličke mreže Siniša Kovačić i član uredništva mrežne stranice Bitno.net Ivo Džeba. Emisiju je uredila i vodila Diana Tikvić.
Uvodno u emisiji pojašnjeno je kako su utjecaji digitalizacije i internetizacije doveli do miješanja medija, telekomunikacija i računalne tehnologije, te kreiranja novog oblika medijski posredovanog komuniciranja u digitalnom obliku, odnosno do medijske konvergencije. Ona dokida tradicionalne granice između medija, i kao posljedicu ima popularizaciju i širenje interneta kao univerzalne digitalne medijske platforme. To je, pak, potaknulo stvaranje potpuno novih industrija i usluga, omogućilo proizvodnju novih oblika medijskih sadržaja i dovelo do preobrazbe tradicionalnih medijskih kompanija u multimedijske.
O procesu koji se još uvijek događa progovorila je direktorica Laudato televizije, kojoj je prethodio portal i internetska televizija. “Kroz povijest svjedočimo podudarnosti medija: radija, televizije, a danas interneta i televizije. Niti jedno nije pregazilo drugo, tako ni internet neće pregaziti televiziju, ali su prisutne različite forme gledanja televizije. Put nastanka televizije od web portala i društvenih mreža, pa preko internetske televizije do kabelske imao je cilj vidjeti što bi gledatelju željeli vidjeti”, rekla je Abramović. Naglasila je da mediji moraju pratiti trendove, ali da sadržaj mora ostati mjerodavan, te kao najveće bogatstvo Laudato televizije istaknula upravo ljude, kojima je to prvo misija, a onda posao.
“Mi smo televizija koja živi od donacija i Božje providnosti. Rekla bih da je Gospodin i novinar, i snimatelj, i redatelj, i scenarist, i on proviđa u zadnjem trenutku. Stoga je televizija više od medija, ona služi Božjoj misiji na ovoj zemlji, a djelatnici i suradnici svojim životima svjedoče da ukoliko Gospodina ne stavimo u središte našega života, onda nema smisla”. Direktorica Laudato televizije je istaknula važnost ostalih platformi za televiziju, koji s njome trebaju biti u ravnoteži. Facebook služi za streaming i tu dolaze na tisuće ljudi, zatim je gledan i You tube kanal. Najavila je da je u pripremi novi web portal koji će ujediniti i Laudato.hr i LaudatoTV i Klub prijatelja, tako da će prijatelji koji redovito plaćaju članarinu moći vidjeti “video on demand” platformi sve emisije koje su propustili vidjeti. Također je najavila da se LaudatoTV prijavljuje za koncesiju za regiju D4, te ukoliko ju dobije otvara se put i za nacionalnu koncesiju.
“Novim platformama možemo naš specifičan sadržaj još više približiti korisnicima”, rekao je Kovačić pojašnjavajući proces nastanka Hrvatske katoličke mreže. Preseljenjem u nove prostore, novim vodstvom dogodilo se spajanje Hrvatskoga katoličkog radija i Informativne katoličke agencije, a otvorene su i nove medijske platforme. “Ova dva medija nisu bila povezana isključivo za publiku koja, na neki način, samo konzumira internet, pa smo u tome smislu morali pronalaziti, i dan danas planiramo i pronalazimo neke nove modele i alate s kojima ćemo se još više približiti publici koja želi sadržaj Hrvatskoga katoličkog radija, odnosno koja se želi informirati na Hrvatskoj katoličkoj mreži. Internet je jedna velika prednost po pitanju specijaliziranih medija, zato što naše poslanje, naš specifični i izravni sadržaj, na poseban način strukturiran, puno lakše može doći do svih onih koji žude za tim sadržajem”.
Glavni urednik Hrvatske katoličke mreže je istaknuo kako svakodnevno stižu potvrde da odaslana riječ stiže do svih onih do kojih treba doći. “Zahvaljujući slobodi koju je internet donio možemo reći da smo doprinijeli toj evangelizaciji… Usuđujem se reći da je Hrvatski katolički radio puno više od radija na kojem se moli, on je čuvar hrvatskoga identiteta od emisije Domoljubne minute, radijskog rariteta gdje podsjećamo na Domovinski rat, do brojnih drugih koje promoviraju ljepote Hrvatske, i na neki način smo svi fokusirani na to dobro, zapravo da se pohvalimo onim što imamo”. Kovačić je istaknuo da je važno koristiti platforme i za intelektualnu snagu, da intelektualci znaku da imaju medij u kojem se mogu izraziti. Nadalje je ukazao na potrebu otvaranja sigurnosti utemeljenoj na Gospodinu, u vremenu promicanja kulta nadrealne ljepote na društvenim mrežama što kod čovjeka izaziva osjećaj nesigurnosti.
Od planova za budućnost Kovačić je najavio prijenos misa zornica, kao i to da s početkom Liturgijske godine kreće posebna rubrika na You tube kanalu Hrvatske katoličke mreže. Izrazio je nadu da će se slušateljima novosti svidjeti.
O fenomenu podcasta progovorio je član uredništva mrežne stranice Bitno.net. Naime, ovaj portal pokrenuo je projekt podcasta kako bi omogućio ulazak u dublje teme kroz kvalitetnu raspravu. Audio podcast Bitno.neta nosi naziv “Na Areopagu” i bit će objavljivan svaka dva tjedna. “Osjetili smo da nešto treba pokrenuti kako bi išli u korak s onim što ljudi žele slušati. Uz portal, koji imamo već osam godina, i društvenih mreža kojima se služimo da dođemo do naših slušatelja, željeli smo biti platforma za mlade katolike koji rade izuzetno dobre stvari i koji imaju što reći, u cilju evangelizacije što šireg broja ljudi”, rekao je Džeba. Izrazio je zadovoljstvo gostima podcasta, a to su Trpimir Vedriš, Matija Štahan, Hrvoje Vargić, Marko Paradžik i Dan Đaković.
Član uredništva mrežne stranice Bitno.net istaknuo je kako je njihov cilj zadovoljiti publiku, pa se s tim u vezi i biraju teme. I, dok je jedan dio publike zainteresiran za neka uobičajena pitanja, vodi se računa da se objavjuju i tekstovi koji iziskuju istraživački rad i puno truda, a na kraju nisu puno čitani. “Kvaliteta teksta ne staje ondje kada ga pročita jedna osoba, nego se radi o tome do kuda će glas o tome tekstu stići”, rekao je Džeba. Izrazio je želju još većih ulaganja u podcast i nadu da će biti prepoznat i da će imati slušanosti, kao što portal ima čitanost.