DON IVAN FILIPOVIĆ Imamo vremena za sve, ali nađimo vremena i za Krista
Korizmenu duhovnu obnovu u Župi Duha Svetoga na zagrebačkom Jarunu u petak 22. ožujka predvodio je duhovnik zajednice Cenacolo don Ivan Filipović.
Korizmenu duhovnu obnovu u Župi Duha Svetoga na zagrebačkom Jarunu u petak 22. ožujka predvodio je duhovnik zajednice Cenacolo don Ivan Filipović.
Sve u nama može biti razorno i razoreno. Ako se intelekt jako uzdigne, može nam razoriti osjećaje. Jaka volja razara nam tijelo. Naglašena tjelesnost može nam razoriti intelekt, sve odnose s drugima i tako redom.
Znate li da se i u najbanalnijim čovjekovim životnim situacijama odražava njegov osobni stav i način življenja?
Pravedno društvo zahtijeva ravnotežu osobne vrline s pravednim institucijama kako bi se individualna i kolektivna odgovornost stopile u opće dobro. Katolici nemaju problema s krivnjom; umjesto toga, svijet je iz temelja preokrenuo pažljivu ravnotežu između osobne vrline i odgovornosti zajednice. Ako svijetu izgledamo neuravnoteženi, to je samo zato što je svijet pao s klackalice.
"Svaki grijeh, laki ili teški, vodi te u stopostotno ropstvo. Ne možeš počiniti grijeh i biti njegov polovični rob. Ako si počinio grijeh, on te čitavog sputava u svoje teške okove, zarobljava te u potpunosti", piše u novoj tjednoj kolumni za Hrvatsku katoličku mrežu fra Goran Azinović.
Kalvinova "dvostruka predodređenost" pokušava očuvati Božju suverenost. Ali to čini na račun druge istine, slobode ljudske osobe. To je bit svake hereze: uzima dvije istine koje su ponekad u napetosti i, da bi riješila napetost, odbacuje jednu istinu i prihvaća drugu. Riječ "hereza" ukorijenjena je u grčkom izrazu koji znači "izabrati". Pravovjerje ipak drži ravnotežu i prihvaća tu napetost koja je obuhvaćena poniznošću i prihvaća činjenicu da je napetost između Božjeg suvereniteta i naše slobode stvorena našim vlastitim ljudskim ograničenjima u spoznaji.
Pogledajte epizodu o slobodi djece Božje u nizu video-serijala popularnog fra Davea Pivonke, kojim nas želi potaknuti na autentično življenje vjere.
Isusov poziv je konkretan i jasan. On ne dvoji nego traži nas onakve kakvi jesmo, sa svim našim manama i vrlinama. Bježeći od križa zapravo bježimo od Krista. Jesmo li spremni uzeti svoj križ i krenuti za Isusom?
Da netko pomno prouči četiri evanđelja u Bibliji, čak se ni usputno, riječi "Volim te" ne bi mogle naći nigdje na Isusovim usnama. Razlog je jednostavan: u Kristu je Bog dokazao svoju ljubav prema nama i to nisu bile samo riječi.
Sloboda podrazumijeva teške odluke, raditi ono što je ispravno i kad je teško. l kad to podrazumijeva osudu bližnjih i samoću. Činjenica je da što smo bliži Križu Kristovu, da ćemo biti sve više usamljeni, jer nema mnogo onih koji su spremni ići tim uskim putem.
Ova stranica koristi dvije vrste kolačića: nužne tehničke kolačiće i kolačiće za analitiku. Slažete li se s korištenjem kolačića za analitiku?