VIDEO Ekranizacija prispodobe o bogatašu i Lazaru koja će vas ostaviti "bez daha"
Pogledajte kratak film o bogatašu i Lazaru, o kojima govori današnje Lukino evanđelje, u trajanju od 13 minuta.
Pogledajte kratak film o bogatašu i Lazaru, o kojima govori današnje Lukino evanđelje, u trajanju od 13 minuta.
"Isus nije, kako bi ga htjeli neki prikazati, društveni prevratnik. Nije pozivao na prevrat niti na rušenje postojećih ustrojbi. Nije očekivao boljitak u svijetu promjenom struktura ili rušenjem vlasti, ma kako i koliko ona bila nečovječna. On je glasnik obraćenja, obraćena i preobražena srca. To se srce mora staviti u službu čovjeku", piše fra Tomislav Pervan.
Hercegovački franjevac, fra Tomislav Pervan osvrnuo se na evanđelje dana, u petak 11. ožujka u kojem nas Isus poziva na opraštanje te traži od nas da zadržimo duh opraštanja i izmirimo se s braćom. Promišljanje fra Tomislava Pervana prenosimo u cijelosti.
Isus kaže ”ova moja braća”, a ne ”vaša”. Za vrijeme ove korizme, ako hoćemo biti vjerni svome krštenju, posvijestimo sebi da je Crkva naša prva obitelj, da je Crkva majka ne samo nas koji smo kršteni, nego svih ljudi, jer Isus je umro za sve ljude.
"Ozdravljenje slijepca Marko smješta neposredno kao uvodnik u vrhunac prvoga dijela svoga spisa, prije Petrova priznanja Isusova mesijanstva, gdje je riječi o tajni Isusove osobe: Tko je on zapravo i što nudi svijetu? I u tome mesijanskom priznanju imamo upravo kao i kod ovoga slijepca nejasni, mutni pogled na Isusovu osobu. Ljudi procjenjuju Isusa prema izgledu, a ne prema onome što on u svojoj biti jest. Neobično, čudnovato, nejasno i maglovito. Oči se otvaraju slijepim učenicima za tajnu Isusove osobe", piše fra Tomislav Pervan.
"'Puno uči i marljivo radi, da uspiješ u životu!' Kome roditelji nešto slično nisu stalno ponavljali? Ali onda otvorimo Evanđelje, a Isus kaže: 'Jao vama, bogataši, jao vama koji ste uspjeli, a blago gladnima i siromašnima!' Koga sada treba poslušati – mamu ili Isusa? Je li u životu bolje biti uspješan ili siromašan?", piše vlč. Tomislav Šagud u svome promišljanju o nedjeljnom evanđelju.
"Tko može pružiti ljudima ono od čega mogu živjeti? Napredak, standard, veća proizvodnja ili potrošnja? Ili možda promjena odnosa, kako su govorili komunisti? Industrijski napredak u svakom pogledu čini ljude bezdušnijima. Novac ne usrećuje. Štoviše, konkurencija je sve veća, ljudi bezdušniji, nemilosrdniji u svome laktanju i guranju prema gore, na društvenoj ljestvici", poručuje fra Tomislav Pervan.
"Ne govori on zbog čega je bolest tu, zbog čega netko boluje od ove ili one bolesti, bolesti on imenuje pravim imenom i liječi ih. Smiluje se bolesnicima. Vidi mnoštva bolesnika oko sebe, nevoljnike i ljude privlači Isusova pojava i on pomaže. Ne razlikuje duševne, duhovne ili pak tjelesne bolesti – sve su bolesti samo veliki izričaji goleme ljudske nevolje i patnje čovječanstva", piše fra Tomislav Pervan.
Isus je nastupio u trenutku kad je Ivan bačen u tamnicu. U međuvremenu je smaknut, pa stoga Marko donosi cijelu zgodu oko Herodova rođendana i Ivanove smrti. I sad toga zlosilnika koji je naslijedio oca, Heroda Velikoga, i u zlu, muči prljava i nemirna savjest. Stoga dolazi na pomisao kako u Isusu živi Ivan, Isus = Ivan redivivus.
Isus napušta kraj, ali ostaje ondje gdje je jednom bio, jer svjedoci čine ono što je on sam činio. Riječ i djelo su podudarni, identični. Riječi su djelatne, a djela su rječita, govore o Isusu.
Ova stranica koristi dvije vrste kolačića: nužne tehničke kolačiće i kolačiće za analitiku. Slažete li se s korištenjem kolačića za analitiku?