"Kraj mudrog učitelja učenik postaje mudar. Kraj neugroženog učitelja učenik postaje slobodan od nasilja. Kraj kreativnog učitelja učenik postaje kreativan. Kraj mudrog učitelja učenik nauči da on nije ono što je sada nego ono što može biti, on nauči transcendirati probleme, teškoće i prepreke te gledati u budućnost kako ih se može nadvladati i riješiti. Iskustvo učitelja zabljesne i povuče učenika da ne uzima znanje samo teoretski nego da ga vidi u životu i stječe iskustvo s njime", piše Tomislav Ivančić u knjizi "Roditelji, učitelji i učenici".
Učitelj i učenik su dva samostalna bića slobodna i odgovorna, u stalnom naponu da pronađu smisao života i da prežive sve smrti. Kada je čovjek ljubljen i kada ljubi, tada izlazi iz uskih prostora svoje ugroženosti i prelazi u sigurnost onoga tko ga ljubi i povjerenje onoga koga on ljubi. Doživljaj da učitelj voli i poštuje učenika te da učenik poštuje učitelja rađa u jednom i drugom povjerenje za suradnju i sigurnost za život i njegov smisao. Ljubav prema istini koju učenik nalazi u nastavniku budi u učeniku duboko povjerenje te ga motivira za potpuno prihvaćanje svega što mu učitelj predaje.
Doživljaj da učitelj voli i poštuje učenika te da učenik poštuje učitelja rađa u jednom i drugom povjerenje za suradnju i sigurnost za život i njegov smisao.
Moralnost učitelja postaje učeniku vrhunski motiv da će u školi uspjeti, da će se prema njemu postupati u pravdi i ljubavi, te osjećaj da je neugrožen i da uvijek postoji dobar ishod. Umjesto straha u učeniku se rađa opuštenost, smirenost, što cijelo njegovo biće čini vrhunski sposobnim za razumijevanje i prihvaćanje znanja. To znanje koje učitelj predaje natopljeno je istinom, ljepotom i dobrotom, te je stoga privlačno, ali istovremeno i vizionarski perspektivno. Uče istinu i smisao za ljepotu, a to mu omogućuje da konstruktivno sredi konflikte, da s povjerenjem traži razumijevanje, te da oblikuje vrhunske socijalne odnose. Zahvaćen moralnošću, kritičnošću i povjerenjem, učenik sam izrasta u intelektualca.
Kraj mudrog učitelja učenik postaje mudar.
Kraj mudrog učitelja učenik postaje mudar. Kraj neugroženog učitelja učenik postaje slobodan od nasilja. Kraj kreativnog učitelja učenik postaje kreativan. Kraj mudrog učitelja učenik nauči da on nije ono što je sada nego ono što može biti, on nauči transcendirati probleme, teškoće i prepreke te gledati u budućnost kako ih se može nadvladati i riješiti. Iskustvo učitelja zabljesne i povuče učenika da ne uzima znanje samo teoretski nego da ga vidi u životu i stječe iskustvo s njime. Djetinjstvo i mladost su određivanje temeljnih emocionalnih navika za ključna razdoblja koje će upravljati našim životima.
U prosvjeti ne prosvjetljava učenike znanje, nego vrline, kreposti i moralni život.
Na učenike i njihov život ne utječu toliko riječi koje djelatnici govore, nego njihov unutarnji stav prema moralu i humanosti, prema istini i ljepoti. Primjeri privlače, uzori izgrađuju, iskustvo svjedoči i uvjerava. U prosvjeti ne prosvjetljava učenike znanje, nego vrline, kreposti i moralni život.
Na učitelju je da pomogne učeniku otkriti talente te mu pomogne da ih počne razvijati.
Škola nije samo da učenici uče, nego da i prosvjetni djelatnici otkrivaju nova znanja i fascinantna iskustva. Ne čine li tako, oni se umrtve i to se vidi na njima kao neka ustajala patina bez volje, kulture, osmijeha i životnog zadovoljstva. Ne naučiš li svaki dan nešto novo, ne učiniš li novi korak, tada te je vrijeme pregazilo. Talenti su sposobnost specifične svakom čovjeku, koje u čovjeku bude osjećaj moći, uspjeha, slave i ponosa. Talenti su ujedno čovjekov doživljaj vlastitog smisla te ga oslobađaju od depresije, površnosti, nezadovoljstva i ravnodušnosti. Na učitelju je da pomogne učeniku otkriti talente te mu pomogne da ih počne razvijati. Oni su sjeme koje treba posijati, oni su poput žira iz kojega može izrasti snažan visok hrast.