Budi dio naše mreže

Evanđelist Luka u detaljima vješto postavlja izazov i pitanje koje glasi 'Za koga si ti?' "S jedne se strane nalazi zemaljski kralj, a s druge strane pravi kralj - naš Bog. Već 2000 godina nalazimo se pred tim izazovom koji pred nas stavlja pitanje 'Tko je tvoj kralj?' Ovo je zapravo sukob dvaju kraljeva", istaknuo je don Damir Stojić.

/ md

Župnik Župe Duha Svetoga na zagrebačkom Jarunu i duhovnik karizmatske molitvene zajednice “Božja pobjeda”, don Damir Stojić na svojim je društvenim mrežama objavio video u kojem je govorio o pravom značenju Božića tumačeći biblijska čitanja koja ćemo čuti na blagdan Božića.

“Za nekoliko dana je Božić, slavimo Isusov rođendan, onaj veliki događaj prije 2000 godina kada se Isus rodio. Sve je veselo , kitimo jelku, darujemo, primamo darove, pijemo kuhano vino, jedemo kobasice i tako dalje.. međutim, bojim se da ćemo možda izostaviti ono pravo značenje Božića. Želim malo govoriti o ovome. Mislim da je najbolje krenuti od evanđeoskog teksta koji ćete većina čuti na polnoćki ili sutradan na sam blagdan Božića”, rekao je Stojić na početku.

U one dane izađe naredba cara Augusta da se provede popis svega svijeta. Bijaše to prvi popis izvršen za Kvirinijeva upravljanja Sirijom. Svi su išli na popis, svaki u svoj grad. Tako i Josip, budući da je bio iz doma i loze Davidove, uziđe iz Galileje, iz grada Nazareta, u Judeju – u grad Davidov, koji se zove Betlehem – da se podvrgne popisu zajedno sa svojom zaručnicom Marijom koja bijaše trudna. (Lk 2, 1-5)

Već 2000 godina nalazimo se pred tim izazovom koji pred nas stavlja pitanje ‘tko je tvoj kralj?’

Don Damir Stojić komentirao je čitanje iz evanđelja po Luki rekavši da je rođenje Isusa Krista povijesni trenutak koji je zaista dogodio prije 2000 godina. “Isus Krist zaista se rodio u povijesti u prostoru i vremenu. Ima ljudi koji govore da je ovo samo jedna lijepa priča i jedan mit. Međutim, tko god to kaže, taj ili nije čitao mitove ili nije čitao Bibliju. Za razliku od mitova koji obično počinju riječima “bilo jednom davno”, evanđelist Luka je detaljno pokušavao smjestiti ovaj događaj u prostor i u vrijeme”, ističe Stojić.

S jedne se strane nalazi zemaljski kralj, a s druge strane pravi kralj – naš Bog

Rekao je kako Luka u detaljima vješto postavlja izazov i pitanje koje glasi ‘za koga si ti?’ “S jedne se strane nalazi zemaljski kralj, a s druge strane pravi kralj – naš Bog. Već 2000 godina nalazimo se pred tim izazovom koji pred nas stavlja pitanje ‘tko je tvoj kralj?’ Ovo je zapravo sukob dvaju kraljeva”, istaknuo je Stojić.

U evanđelju se popis pučanstva spominje na četiri mjesta. “Za nas u 21. stoljeću na Zapadu to ne znači puno, ali u ono vrijeme to nije bilo baš tako beznačajno. Carevi su rijetko pozivali na popis pučanstva, a tada je on postojao iz dva razloga. Carevi su na taj način ubirali porez i drugo, željeli su znati koliko ima mladića zbog vojske. Možete li zamisliti kako je to bilo ponižavajuće za jedan narod koji je bio okupiran – prebrojen je da bi dao poraz jednoj okupatorskoj sili i eventualno bio prisiljen služiti u vojsci”, rekao je Stojić.

Proročanstvo se moralo ispuniti, a koje li ironije da Bog to radi preko jednog zemaljskog vladara

Također, rekao je da popis pučanstva u to vrijeme uzdrmao živote malih ljudi. “Josip i Marija morali su krenuti nekoliko kilometara iz Nazareta prema Betlehemu. Velika sila iz Rima upravljala je životima običnih ljudi. To se i nama događa. Mnogo puta se razne odluke donose u centrima moći i mi mali ljudi trpimo. Poruka je ovdje da Bog uvijek upravlja”, rekao je.

Prema riječima don Damira Stojića, Bog djeluje u pozadini. “U proročanstvima stoji da se Mesija mora roditi u Betlehemu. Proročanstvo se moralo ispuniti, a koje li ironije da Bog to radi preko jednog zemaljskog vladara”, ističe Stojić.

A ti, Betleheme Efrato, najmanji među kneževstvima Judinim, iz tebe će mi izaći onaj koji će vladati Izraelom; njegov je iskon od davnina, od vječnih vremena. (Mih 5,2)
Stojić je rekao kako je značenje riječi Betlehem zapravo “Kuća kruha”. “Fascinantno je kako će Isus kasnije za sebe reći, da je On kruh koji je sišao s neba. Isus koji će u dvorani Posljednje večeri podići komadić beskvasnog kruha i reći “Ovo je tijelo moje, ovo je krv moja”. Upravo On, koji jest kruh koji je sišao s neba, rađa u Betlehemu, odnosno u Kući kruha.
I dok se bili ondje, navršilo joj se vrijeme da rodi. I porodi sina svoga, prvorođenca, povi ga i položi u jasle jer za njih nije bilo mjesta u svratištu. (Lk 2, 6-7)
Isus Krist po kome je sve stvoreno, ušao je u našu ograničenost, čak je dozvolio da se povije.
“U ovom čitanju prvo čujemo kako je Marija povila Isusa, što nam zvuči sasvim uobičajeno. No, naši su crkveni oci ovdje nešto  prepoznali – Isus će još jednom tako biti povijen, u platno kada umre. Što nam je ovdje poruka? Isus Krist po kome je sve stvoreno, ušao je u našu ograničenost, čak je dozvolio da se povije. Ušao je u ograničenost tijela kako bi nas oslobodio. Ono što se dogodilo na Uskrs, započelo je zapravo u Betlehemu”, rekao je Stojić.
Isus Krist bio je položen u jasle u mjesto iz kojeg su se hranile životinje. “Kada sagriješimo, otpadamo od Boga i postajemo kao životinje. No, Isus se nama daje, da ga blagujemo kako bismo imali novi život”, rekao je Stojić.
Na kraju je don Damir Stojić poručio da ne zaboravimo kako je Isus Krist došao kao Otkupitelj da nas spasi i da pobijedi smrt, što je započelo njegovim rođenjem u Betlehemu.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja