Ne samo da Bog nije imao početak, On neće imati ni kraja, jer Bog je vječan. Svima nam je teško razumjeti ovo, jer je Božja priroda daleko iznad svega s čime se možemo povezati: On je izvan prostora i vremena. Sama priroda Boga je postojanje. Bog ima i druge atribute, od kojih se mnoge mogu zaključiti razmišljanjem: Bog je vječan, nepromjenjiv, sveznajući i svemoguć.
Ovo je uglavnom metafizičko pitanje, na koje je najbolji odgovor dao sveti Toma Akvinski u svojoj Summa Theologica (vidi I. dio, članak 10, o vječnosti), piše Simply Catholic.
Samo zabave radi, pokušajte se zamisliti oko ovog objašnjenja vječnosti od strane Anđeoskog doktora:
“Odgovaram da, kao što postižemo spoznaju jednostavnih stvari pomoću složenih stvari, tako moramo doseći spoznaju vječnosti pomoću vremena, koje nije ništa drugo nego brojanje kretanja (to jest, promjena od ‘prije ‘ i ‘poslije’. Budući da se slijed javlja u svakom kretanju, a jedan dio dolazi za drugim, činjenica da računamo prije i poslije u kretanju, tjera nas da shvatimo vrijeme, koje nije ništa drugo nego mjera prije i poslije u kretanju. Sada u stvari lišenoj kretanja, koja je uvijek ista, nema ni prije ni poslije. Kao što se stoga ideja vremena sastoji od brojanja prije i poslije u kretanju; tako isto i u shvaćanju jednolikosti onoga što jest izvan kretanja, sastoji se od ideje vječnosti.
“Nadalje, kaže se da se mjere vremenom one stvari koje imaju početak i kraj u vremenu, jer u svemu što se kreće (što je promjenjivo) postoji početak i postoji kraj. Stoga je vječnost poznata iz dva izvora: prvo, jer ono što je vječno je beskrajno — to jest, nema početka ni kraja; drugo, jer vječnost nema sukcesije, budući da je istovremeno cjelovita.”