Budući da je Krist umro zbog naših grijeha, Kristov križ je mjera grijeha. „Razmisli, kaže sveti Bernard iz Clairveauxa, koliko su ozbiljne bile tvoje rane zbog kojih je, u planu božanske mudrosti, bilo potrebno da se rani janje - Krist. Da naši grijesi nisu bili smrt i vječna smrt, nikada ne bi Sin Božji umro za njih."
Grijeh je uglavnom skok u mrak. Čovjek zna da čini opasnu stvar, ali ne shvaća punu opasnost. Ne poduzima puni opseg svog postupka, niti njegove potpune posljedice, piše Simply Catholic.
Sveti Pavao govori o „varljivosti grijeha“ (Heb 3,13). Izraz vrlo dobro opisuje izvor onog razočaranja i nesreće koji često obuzmu prijestupnika kad se nađe u teškoćama iz kojih je gotovo nemoguće izvući se, i tugama koje nikada nije očekivao.
Mislite li da mladi ljudi koji razvijaju grješne navike koje narušavaju njihovo zdravlje znaju sve što nanose sebi: slabost tijela, nemoć uma, rano propadanje, sram, kajanje, nemoć volje, tiranija strasti, narušenih zavjeta i odluka, beznađa, straha – možda prerane bolesti i smrti? Ne, prvo im sve to nije bilo u mislima. Ovo su gorke lekcije koje su [mladi] naučili u školi grijeha.
Kad je lopovski poduzetnik popustio blistavoj kušnji i neko vrijeme se obogatio neiskrenim bogatstvom, je li tada pred sobom vidio dublje siromaštvo koje je trebalo uslijediti? Je li zamišljao gubitak svega što čovjekovo srce usija i njegov život bude sretan? Je li vidio laži koje mora izreći, podmetanja kojima mora pribjeći, užasno otkrivanje svog zločina, gubitak situacije, javno suđenje, zatvor?
Gdje god pogledamo nalazimo istu stvar. Ljudi zamišljaju da je grijeh manje zlo nego što zapravo jest. Tako je lako to počiniti, tako je brzo učinjeno, iskušenje toliko snažno da se ne čini kao da bi iz njega proizašle tako jako loše posljedice. Tako je učinjeno i dolaze gorke posljedice.
Božja prosudba grijeha
Prije nego što si dopustite djelovati na ovoj prosudbi grijeha, toliko rasprostranjenoj u svijetu, zapitajte se kako se podudara s Božjom prosudbom grijeha. To je pravi standard. Bog je Istina. Stvari vidi onakve kakve jesu.
Kakva je, dakle, Božja prosudba grijeha? Pogledajte Križ i imat ćete odgovor.
„Prezren bješe, odbačen od ljudi, čovjek boli, vičan patnjama, od kog svatko lice otklanja, prezren bješe, odvrgnut. A on je naše bolesti ponio, naše je boli na se uzeo, dok smo mi držali da ga Bog bije i ponižava.“(Iz 53,5)
On je pretrpio smrt jer smo to mi zaslužili. Bio je proklet jer smo se podvrgli Božjem prokletstvu. Pakao je imao svoj čas trijumfa nad Njim.
Ovdje imamo otkrivanje zla grijeha. Budući da je Krist umro za grijeh, Kristov križ je mjera grijeha. „Razmislite o lijeku“, kaže sveti Bernard iz Clairveauxa, „i naučit ćeš, dušo moja, veličinu svoje opasnosti. Pogledajte koliko su ozbiljne bile vaše rane zbog kojih je, u planu božanske mudrosti, bilo potrebno da se rani janje – Krist. Da vaši grijesi nisu bili smrt i vječna smrt, nikada ne bi Sin Božji umro za njih.”