Budi dio naše mreže

Za ovu korizmu pazinski fratri predložili su jedan izazov. Pozivaju sve ljude da pročitaju Evanđelje po Mateju u cijelosti. Kroz izazov će svaku odvažnu dušu voditi svakodnevni poticaji, smjernice za čitanje teksta i njegovo tumačenje, razmatranje te prijedlog za molitvu. Čitatelji mrežne stranice Hrvatske katoličke mreže mogu svakodnevno pratiti izvadak iz e-duhovnih vježbi. U ovim e-duhovnim vježbama vodi nas fra Darko Tepert.

/ dt

U dogovoru s franjevcima iz Pazina, prenosimo isječke iz korizmenih e-duhovnih vježbi 2020. Ako već niste, svakako preuzmite mobilnu aplikaciju e-duhovne vježbe za Android i iOS.

Mt 21,1-17

Uvod

Reci danas Gospodinu: „Blagoslovljen ti koji dolaziš u moj život!Razmisli kratko na koje sve načine Gospodin dolazi u tvoj život. Je li to i ovaj trenutak razmatranja? Zamoli ga da bude danas ovdje s tobom. Potom prijeđi na čitanje.

Čitanje (Mt 21,1-11)

Evanđelje po Mateju dovelo nas je zajedno s Isusom do Jeruzalema. U ovom odlomku mnogo se toga događa. Nije to samo Isusovo jahanje na magarcu. Dok čitaš, pokušaj uočiti sve pojedinosti.

Kad se približiše Jeruzalemu te dođoše u Betfagu, na Maslinskoj gori, posla Isus dvojicu učenika govoreći: »Pođite u selo pred vama i odmah ćete naći privezanu magaricu i uz nju magare. Odriješite ih i dovedite k meni. Ako vam tko što rekne, recite: ‘Gospodinu trebaju’, i odmah će ih pustiti.«

To se dogodi da se ispuni što je rečeno po proroku:

Recite kćeri Sionskoj:
Evo kralj ti tvoj dolazi,
krotak, jašuć
na magarcu,
na magaretu, mladetu magaričinu.

Učenici odu i učine kako im naredi Isus. Dovedu magaricu i magare te stave na njih haljine i Isus uzjaha na njih. Silan svijet prostrije svoje haljine po putu, a drugi rezahu grane sa stabala i sterahu ih po putu. Mnoštvo pak pred njim i za njim klicaše: »Hosana Sinu Davidovu! Blagoslovljen Onaj koji dolazi u ime Gospodnje! Hosana u visinama!«

Kad uđe u Jeruzalem, uskomešao se sav grad i govorio: »Tko je ovaj?« A mnoštvo odgovaraše: »To je Prorok, Isus iz Nazareta galilejskoga.«

Dopusti da ovaj prizor još malo teče pred tvojim očima. Sjeti se i da je u nastavku opisan Isusov ulazak u Hram i izgon trgovaca iz toga svetog mjesta. Potom pročitaj objašnjenja koja slijede.

Betfaga je selo istočno od Jeruzalema, na istočnoj padini Maslinske gore, na putu od Betanije prema Jeruzalemu. Da bi se došlo do Jeruzalema, trebalo je prijeći preko vrha Maslinske gore, pa se njezinom zapadnom padinom spustiti do doline potoka Cedrona, a onda se uspeti prema zidinama grada. Pritom je Hram cijelo vrijeme bio pred očima jer se nalazio s istočne strane grada, a njegova su vrata gledala prema Maslinskoj gori.

Magarica i magare spominju se u Knjizi proroka Zaharije. Ondje se kaže: „Klikni iz sveg grla, Kćeri sionska! Viči od radosti, Kćeri jeruzalemska! Tvoj kralj se evo tebi vraća: pravičan je i pobjedonosan, ponizan jaše na magarcu, na magaretu, mladetu magaričinu(Zah 9,9). Neposredno prije toga Bog kaže: „Uz Dom svoj utaborit ću se kao straža, protiv onih koji odlaze i dolaze; tlačitelj neće više ovud prolaziti, jer njegovu sam uvidio bijedu(Zah 9,8). ‘Dom’ je jeruzalemski Hram, a Bog obećava da će biti opet uz Hram kao njegova zaštita od svih neprijatelja. U nastavku se kaže: „Gospodin Bog njihov spasit će ih u dan onaj; kao stado on će pâsti narod svoj(Zah 9,16). Prorok Zaharija govori o vremenu kad dođe Mesija i jasno je da Isus svjesno ponavlja geste o kojima govori ovaj prorok kako bi simbolično rekao za sebe da je Mesija.

Evanđelist kaže i: „Recite kćeri sionskoj: Evo kralj ti tvoj dolazi, pri čemu navodi riječi Knjige proroka Izaije. Ondje se doslovno kaže: „Recite kćeri sionskoj: Evo, dolazi tvoj spasitelj(Iz 62,11). Ove riječi nalaze se kod proroka u kontekstu govora o obnovi Jeruzalema. Isus dolazi u grad kako bi ostvario obnovu i proslavu Jeruzalema.

Isus, jašući na magarcu, pokazuje svoju poniznost. On ne ulazi na konju kao osvajač, nego na magarcu kao domaćin. On ulazi u svoj grad.

Mnoštvo Isusu kliče riječima Psalma 118. Riječ ‘hosana’ dolazi od hebrejskog izraza koji znači: ‘Spasi nas!’ Riječi psalma ‘blagoslovljen Onaj koji u ime Gospodnje’ u židovstvu su postale riječi očekivanja Mesije. To dodatno objašnjava i spomen sina Davidova jer su očekivali kraljevskoga Mesiju iz Davidova roda. Zato se ovaj Isusov ulazak u Jeruzalem i naziva mesijanskim.

Sada započinje tvoje razmatranje. Ako ti je potrebno, vrati se na odlomak iz Evanđelja i još jednom ga pročitaj. Razmisli što ono govori tebi osobno. 

Razmatranje

Promatraj poniznoga Gospodina koji dolazi radi tebe. Što bi mu rekao? Da stojiš uz put, bi li nešto izvikivao ili samo promatrao? Koji bi bili tvoji osjećaji?

Promatraj mnoštvo kako prostire svoj haljine na putu pred Isusom. Što ti možeš donijeti pred Isusa? Što je tvoja haljina kojom možeš pripraviti i uljepšati njegov dolazak? Sjeti se što Isus traži od svojih učenika. To nisu na prvom mjestu tvoje molitve, ni tvoja djela kojima bi zadobio njegovu naklonost. To je tvoja odluka da ga nasljeduješ. To nije neki pojedinačni čin, nego tvoj životni stav. Imaš li nešto što ćeš prostrijeti preda nj?

Isus dolazi ponizan, ali kao tvoj Kralj. On ne vlada mačem, ni oružanim snagama, ni nekom magičnom moći. On vlada tvojim srcem ako mu ti to dopustiš. Dopusti mu da bude tvoj Mesija-Kralj.

Molitva

Danas moli malo drugačije. Ostani nekoliko minuta pred Gospodinom i u srcu mu kliči. Kliči mu zbog svega za što si mu zahvalan. Prepoznaj da je u njemu tvoje jedino spasenje i klikni mu: ‘Hosana! – Spasi nas!’

Možeš zaključiti ovom starom židovskom molitvom koju mole stojeći, spojenih nogu i okrenuti prema Jeruzalemu. Ti se možeš okrenuti prema crkvi u kojoj obično slaviš misu i govoriš: „Hosana u visini! Blagoslovljen koji dolazi u ime Gospodnje!:

Kao pripremu za sutrašnje razmatranje, danas tijekom dana pročitaj dvadeseto poglavlje Matejeva evanđelja, od sedamnaestoga do trideset i četvrtog retka (Mt 21,18-46).

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja