Presveto Trojstvo teško je shvatljivo otajstvo i vjerojatno ga tijekom života na zemlji nikada nećemo do kraja shvatiti. Crkva iznosi nekoliko bitnih točaka o Presvetom Trojstvu u koje svi katolici moraju vjerovati.
Katekizam Katoličke Crkve izlaže temeljnu dogmu o Presvetom Trojstvu, a od katolika se traži da u nju vjeruju, donosi Aleteia.
Crkva je iznijela nekoliko bitnih točaka u koje svi katolici moraju vjerovati. Možda ne razumijemo u potpunosti ove dogmatske točke, ali tu vjera stupa na scenu, vjerujući da Duh Sveti vodi Crkvu.
Trojstvo je jedno
Trojstvo je jedno. Ne ispovijedamo tri boga, nego jednoga jedinog Boga u trima osobama: »istobitno Trojstvo«. Božanske osobe ne dijele među sobom jedino božanstvo, nego je svaka od njih potpun Bog: »Otac je isto što i Sin, Sin je isto što i Otac, Otac i Sin su isto ono što i Duh Sveti, to znači po naravi jedan Bog.« »Svaka je od triju Osoba ta zbilja, tj. božanska suština, bit ili narav.« (KKC 253)
Božanske osobe razlikuju se jedna od druge
Božanske su Osobe zbiljski među sobom različite. »Častimo i ispovijedamo: Bog je jedini, ali nije osamljenik«. »Otac«, »Sin«, »Duh Sveti« nisu naprosto imena koja naznačuju načine božanskog bića, nego su zbiljski međusobno različiti: »Onaj koji je Sin nije Otac, a onaj koji je Otac nije Sin, niti je Duh Sveti onaj koji je Otac ili Sin.«68 Oni se među sobom razlikuju po svojim izvornim odnošajima: po tomu što »Otac rađa, Sin biva rođen, a Duh Sveti ishodi«.69 Božansko jedinstvo je trojstveno [trojično]. (KKC 254)
Božanske osobe su u suodnosu
Božanske su Osobe jedne prema drugima u suodnosu. Zbiljska različnost među božanskim Osobama, jer ne razdjeljuje božansko jedinstvo, sastoji se jedino u odnošajima jedne osobe prema drugima: »Po odnošajnim osobnim imenima, Otac je u odnosu prema Sinu, Sin prema Ocu, Duh Sveti prema obojici. I premda se po tim odnosima kaže da su tri osobe, ipak vjerujemo da im je narav ili suština jedna.« Među njima je navlastito »sve […] jedno ondje gdje se ne javlja opreka odnosa«. »Zbog toga jedinstva Otac je sav u Sinu, sav u Duhu Svetomu; Sin je sav u Ocu, sav u Duhu Svetomu; Duh Sveti sav u Ocu, sav u Sinu.« (KKc 255)