U sakramentu pokore katolici su dužni priznati ozbiljne (smrtne) grijehe u naravi i broju od posljednje ispovijedi. Ako jedan nije siguran u broj, tada je prihvatljiva procjena.
U sakramentu pokore katolici su dužni priznati ozbiljne (smrtne) grijehe u naravi i broju od posljednje ispovijedi. Ako jedan nije siguran u broj, tada je procjena prihvatljiva. Stoga uvijek treba započeti ondje: Koji su grijesi koje sam počinio, a koji bi vjerojatno mogli biti smrtni grijesi? Ovdje se ne može dati točan popis smrtnih grijeha jer su okolnosti važne i jer mnogi grijesi imaju raspon između ozbiljnih i lakših materija. Na primjer, ogovaranje obično nije smrtni grijeh, ali bi mogao postati ako se uruši ugled osobe koja se ogovara. Što se tiče laži, postoje ozbiljne laži koje nanose štetu i manje laži koje nanose manje štete, a govore se samo kako bi se izbjegle neugodne situacije, piše mons. Charles E. Pope s portala Simply Catholic.
Usprkos tome, mogli bismo stvoriti nešto poput “vruće liste” grijeha koji su obično ozbiljniji. Postoje grijesi protiv vjere, poput idolopoklonstva i ozbiljnog praznovjerja. Grijeh je neodlazak na misu bez ozbiljnog razloga, odbija se štovanje koje je Božje i odbija se sveta pričest, koja je za nas bitna. Postoji zazivanje Božjeg imena radi proklinjanja, a ne blagoslova, ili davanje lažnih zakletvi pozivanjem na Božje ime. Ozbiljno nepoštivanje roditelja i zakonitih ovlasti ili odbijanje poštivanja značajnih i pravednih zakona može postati ozbiljno. Značajno zanemarivanje roditelja u starosti također može biti ozbiljno.
Ugrožavanje života drugih nepromišljenim ponašanjem može biti ozbiljno, kao i skrivanje osjećaja mržnje i osvete, nasilnih ispada i drugih oblika destruktivnog bijesa, bilo verbalnog ili fizičkog. Pobačaj, ili pomaganje drugima u pobačaju, teško je grešan čin, pa je i zanemarivanje pomoći ili upozorenja drugima čiji su životi ugroženi fizički ili duhovno. Namjerno izlaganje pornografiji i samozadovoljavanju koje to često prati, uključivanje u blud, preljub i homoseksualne radnje, sve su to smrtni grijesi.
Krađa značajnih predmeta ili intelektualnog ili kreativnog vlasništva drugih može biti smrtonosna, kao i oštećivanje dobara ili imovine drugih na značajan način. Prešućivanje istine i laganje mogu postati ozbiljni, posebno ako se radi o ugledu drugih ili važnim podacima koje moraju imati. Pohlepa (žudnja), također, može postati ozbiljna ako na nju postupamo na način koji značajno nanosi štetu drugima.
Okolnosti će ponekad smanjiti krivnju čak i u objektivno ozbiljnim stvarima.
Drugi način da se usredotočite pri odlasku na ispovijed kada smrtni grijesi nisu veliki problem jest usredotočiti se na određeni dio našeg života, poput obiteljskih odnosa, ili na određeni grijeh, poput proždrljivosti. Možda se i mi možemo osvrnuti na grijehe propusta, a ne samo na ono što smo učinili. Stavovi poput straha, predrasuda, sitničavosti, nezahvalnosti i tako dalje također mogu biti poseban fokus na sakramentu.