Budi dio naše mreže

Fitness 16. stoljeća - Savjeti za dobru tjelovježbu iz 1537. godine

Pročitajte koje savjete je Thomas Elyot u djelu "Dvorac zdravlja" iz 1537. napisao za sve one koji su htjeli doći u formu i vježbati. Neke od njih mogli bismo primijeniti i danas (a neke bismo možda trebali preskočiti).

/ at

“Dvorac zdravlja” predmet je istraživanja dr. Joan Fitzpatrick, prof. engleskog na Sveučilištu Loughborough, piše Medievalists.net.

“Tjelovježba je ključ zdravog tijela i uma, a u naši preci su, kao i mnogi od nas, razumjeli važnost bavljenja aktivnostima”, rekla je dr. Fitzpatrick te navela da su već u 16. stoljeću dijetalni stručnjaci savjetovali čitače kako je važno zdravo se hraniti, spavati, pročistiti organizam te udisati dobar zrak. “Naglašavali su također vrijednost redovnog vježbanja, iako možemo reći da su poneki njihovi prijedlozi pomalo čudni te su se izgubili kroz povijest – vjerojatno iz dobrih razloga!”, napomenula je dr. Fitzpatrick.

Tenis u Francuskoj, 16. stoljeće / Foto: Medievalists.net

Elyot je u “Dvorcu zdravlja” podijelio vježbe u četiri kategorije, ovisno o tipu osobnosti onoga koji vježba, ali i o razini sposobnosti koje tijelo u datom trenutku ima, odnosno vježbe koje može izvesti:

Jake ili nasilne vježbe

Kopanje, ponajviše krute i teške zemlje, preferirano glineno tlo.

Nošenje teška tereta.

Penjanje ili hodanje na stepenastom, odnosno povišenom terenu.

Penjanje rukama po užetu.

Držeći se objema šakama za nešto iznad vlastite glave, npr. za šipku, podizanje vlastita tijela prema toj šipci – zgibovi.

Čvrsto zatvaranje šaka i podizanje obaju ruku ravno iznad glave te zadržavanje te poze.

Držanje ruku čvrsto uz tijelo dok vam partner pokušava ruke raširiti i odmaknuti od tijela.

Hrvanje.

Brze vježbe

Trčanje.

Igranje s oružjem (izbjegavati :D).

Tenis ili bacanje lopte.

Grabljanje i poravnavanje zemlje.

Podizanje na prste i dizanje ruku u zrak iznad glave.

Podizanje ruku u ravnini lica bez utega.

Žestoke vježbe

Plesanje, točnije izvođenje galliarda, energičnog plesa popularnog u renesansnom razdoblju koji je uključivao puno skakanja i riskantan korak zvan “volta” kada muškarac mora podići i neko vrijeme držati ženu.

Bacanje lopte i trčanje za njom.

Nogomet.

Bacanje koplja (ne savjetujemo :D)

Trčanje s otporom, odnosno trčanje s otpornom trakom koju partner drži slično kao što pas vuče povodac, piše u “Dvorcu zdravlja”.

Vježbe za specifična područja

Noge, ruke i ramena – Razgibavanje, korištenje utega te “igranje s oružjem” poput koplja i šiljaka (u današnje vrijeme zadržat ćemo se na razgibavanju i utezima).

Prsa i pluća – Micanje daha pjevajući ili plačući te glasno čitanje.

Trbuh i probava – Puhanje u instrumente koji zahtijevaju puno daha, primjerice trombon.

Dr. Fitzpatrick ističe da je jasno kako su neki od ovih savjeta, poput igranja s kopljima i šiljcima, neprimjenjivi jer su se vremena drastično promijenila, ali svakako možemo razumjeti potrebu za svakodnevnim vježbanjem.

“Tko god nema vrt pun teškog glinenog tla za vježbu kopanja, i dalje može razmisliti o drugim vježbama koje Elyot predlaže”, navodi dr. Fitzpatrick.

Ključne riječi:
fitness sport tjelovježba

Obratite nam se

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja