Zagrebačka nadbiskupija objavila je prigodni letak popraćen ilustracijama o tome kako sudjelovati u sakramentalnim slavljima tijelom i dušom tako da ona budu prožeta vjerom, ufanjem i ljubavlju.
Govoreći o važnosti i dostojanstvu euharistijskog slavlja, Opća uredba Rimskog misala ističe kako je „veoma važno veoma važno da se slavlje mise ili Gospodnje večere tako uredi da službenici i vjernici, svaki prema svom položaju, u njemu sudjeluju i crpe iz njega što obilatije plodove“.
I dalje nastavlja: „To će se najbolje ostvariti ako se, poštujući vlastitosti i druge okolnosti svake pojedine zajednice, svekoliko slavlje tako uredi te ono navede vjernike da sudjeluju svjesno, djelatno i potpuno tj. s tijelom i s duhom. Takvo sudjelovanje prožeto vjerom, ufanjem i ljubavlju, Crkva jako želi, njega zahtijeva sama narav slavlja, a kršćanski narod ima snagom krsta na nj pravo i dužnost“.
Prije mise
Kao prvi korak važna je priprema za Misu. Priprema započinje već kod kuće – osobnom molitvom, prikladnim odijevanjem – i dolaskom na vrijeme na Misu, barem 5 minuta prije njezina početka.
Neposredno prije misnog slavlja, a dolaskom u crkvu, pozvani smo se ispravno prekrižiti i pokleknuti, ali i pripraviti se za slavlje osobnom molitvom.
Tijekom mise
Uz već prethodno napomenuto, Opća uredba Rimskog misala također naglašava i da „zajedničko držanje tijela, kojega se imaju svi sudionici pridržavati, znak je zajedništva i jedinstva skupa: izražava i gaji pažnju i duhovne osjećaje sudionika“.
Stoga su u letku i istaknute ilustracije kako se stoji i sjedi tijekom Mise, položaj ruku, kako se (pravilno) prima sveta pričest te se poziva da se nakon pričesti (ali i nakon Mise) ostane u zahvalnoj molitvi.
Također, čuvajući bitne sastavnice misnog slavlja, pa tako i obreda pričesti, potiče se da se blagoslov djece za vrijeme pričesti od svećenika traži nakon Mise.
Pričest
Treći dio letka posvećen je temi kada se (ne) može pristupiti svetoj pričesti. Posebno se ističu: izostanak s nedjeljne mise, euharistijski post, teški grijeh, kašnjenje na Misu.
Liturgijsko slavlje – djelo Krista svećenika i Crkve
Kako bi se imalo na umu i u srcu da nijedno liturgijsko slavlje nije privatni čin, već sveti čin, u predzadnjem djelu letka istaknute su riječi iz Konstitucije o svetoj liturgiji Sacrosanctum Concilium: „Svako liturgijsko slavlje kao djelo Krista svećenika i njegova Tijela koje je Crkva – u najizvrsnijem smislu je sveto djelo, čijoj djelotvornosti gledom na isti naslov i isti stupanj nije ravno ni jedno drugo djelo Crkve“ (br. 7).
Molitvena priprema i zahvala za Misu
Kako je već i bilo istaknuto unutar teksta u letku, za Misu smo se pozvani pripremiti molitvom, a nakon Mise pozvani smo ostati u zahvalnoj molitvi. Tako se na kraju donose dvije molitve Blaženoj Djevici Mariji.