Mostarsko-duvanjski biskup i trajni upravitelj Trebinjsko-mrkanske biskupije Petar Palić na svetkovinu Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije, slavio je euharistiju u crkvi Sv. Jakova u Međugorju.
Biskup Petar Palić u svojoj propovijedi je istaknuo: “Vrijeme Došašća vrijeme je priprave na Gospodinov dolazak. Ono nas poziva na budnost, kako Isusov pohod danas, a u brizi za sve ostalo, ne bismo previdjeli, kao što su ga previdjeli mnogi o njegovu prvom dolasku. Naš vjernički pogled danas treba biti usmjeren na Boga, koji je u svome naumu spasenja odlučio izabrati jednu od nas da bude majka njegovom Sinu Isusu Kristu, našem Spasitelju i Otkupitelju.
Izbor nije Marijina zasluga, stečena u ovoj dolini suza, nego projekt Božje ljubavi
“Još nam u ušima odzvanjaju riječi Izaije proroka, koje smo slušali u liturgiji prošle nedjelje: „Tješite, tješite moj narod, govori Bog vaš.“ (Iz 40,1) Upravo se u tom iščekivanju kao znak utjehe pojavio tračak nade po onoj koju odnedavno u litanijama zazivamo: Majko nade! Bog izabire Mariju kako bi, oslobođena ljage iskonskoga grijeha, svijetu rodila Spasitelja, Isusa Krista, Sina Božjega. Izbor nije Marijina zasluga, stečena u ovoj dolini suza, nego projekt Božje ljubavi”, rekao je.
Biskup Petar Palić istaknuo je da u Mariji Crkva slavi zoru spasenja i početak svijeta boljega. “Danas s Marijom slavimo ljubav našega Boga, koji uvijek prvi čini korak i koji nam se daruje bez naših zasluga. Božja Riječ koju smo čuli, otvara nam oči kako bismo spoznali i srcem prihvatili trenutak milosti, trenutak Božjega pohoda, ali shvatili i stvarnost grijeha, koji nas udaljava od Boga, bližnjega i sebe samih”, naglasio je biskup Palić.
Kad čovjek ne boravi u Božjoj prisutnosti, onda je u strahu.
“Grijehom se stvorila udaljenost, odnosno razlaz između pravog čovjekovog identiteta kao Božjeg stvorenja i stvarnog ostvarenja njegova života. Po grijehu nisam ono što bih trebao biti u svojoj ljubavi prema Bogu, prema bližnjemu. Po grijehu nisam tamo gdje bih trebao biti, u zajedništvu s bližnjima i Crkvom, Kristovim otajstvenim tijelom. Druga posljedica grijeha je strah. Kad čovjek ne boravi u Božjoj prisutnosti, onda je u strahu. Grijehom čovjek okreće glavu od Božjega pogleda i srce mu ostaje zatvoreno za milosni dodir. Ne želimo priznati grijeh, jer nas opterećuje i želimo ga odstraniti, udaljiti od sebe. Nasuprot tom bespomoćnom strahu nalazi se Bog koji ljubi, čije je čovjek stvorenje i koji živi pod budnim prijateljskim i brižnim okom Boga Stvoritelja. Grijeh nije nešto izvanjsko, on se propinje u nama i rađa u nama nepovjerenje prema Bogu. Upravo je u tome snaga grijeha: mnogo drugih stvari može nas oštetiti i naštetiti nam izvana, ali grijeh započinje s našim nutarnjim bićem.
Grijeh je razlog zašto mi kao ljudi slomljenog srca živimo u razlomljenom svijetu.
Pandemija koju živimo doziva nam u pamet činjenicu da svatko od nas može biti zaražen koronavirusom i da druge može zaraziti. Slično nam govori i vjera u odnosu na zarazu grijehom: svi smo mi uronjeni u povijest grijeha i krivnje, u koju sve više tonemo i sudjelujemo svojim pogreškama. I svaki dan osjećamo da naše osobne snage nisu dovoljne, kako bismo se oslobodili iz mreže grijeha. Grijeh je razlog zašto mi kao ljudi slomljenog srca živimo u razlomljenom svijetu. Grijeh razara brakove, grijeh razbija prijateljstva, grijeh uništava ranjivi dječji svijet, grijeh obespravljuje siromašne, grijeh uništava savjest, grijeh tjera na neumjerenu pohlepu”, naglasio je biskup Petar Palić
“Marija nije robinja čežnje. Njezin odnos sa Svemogućim je autentičan, odnos stvorenja i stvoritelja, bez požude. Bog ju je pripravio za dostojan stan Sinu, kako kaže uvodna molitva današnje Euharistije. Promatrajući Bezgrješnu promatramo snagu, radikalnost, čvrstinu, hrabrost i čujemo u sebi pitanje: tko me više privlači? Adam sa svojim strahom i svojim skrivanjem ili Marija sa svojim nemirom i odgovorom: Evo me? Adam koji se kocka da bi odgovornost prenio na Evu ili Marija koja prihvaća odgovornost majčinstva? Adam koji u Evi više ne prepoznaje dar ili Marija koja prihvaća graditi svoj život na krhkosti Božje riječi? Od Djevice će se roditi onaj koga Ivan Krstitelj označava kao „jačeg od mene“ (usp. Mt 3,11), jači jer će svoj zemaljski život temeljiti na poniznosti, krhkosti, daru, otvorenosti: sve vrijednosti koje možemo lako pronaći u Mariji”, naglasio je.
“Marijina povijest je vaša i moja povijest. Ponovno je anđeo poslan u vaš dom i kaže vam: radujte se, puni ste milosti! Bog je u vama i ispunjava vaš život životom”, zaključio je biskup Petar Palić.