Ono što Bog čini ne samo za čovjeka, već za cijeli svijet, lijepo je sažeto u Isusovom imenu koje znači: Bog koji spašava.
U emisiji ‘Pitajte svećenika’ na Radiopostaji Mir Međugorje fra Renato Galić govorio je na temu može li pojedinac spasiti svijet. U nastavku pročitajte njegov odgovor u cijelosti.
”Ako kratko zastanemo na molitvama ovog vremena, vrlo brzo ćemo primijetiti kako se puno veći naglasak stavlja na Božje milosno djelovanje prema nama, na njegovu inicijativu, a tek kasnije na vidjelo dolazi ono naše ljudsko djelovanje. Iako mi često sa svojim pokorničkim činima u korizmi nekako pokušavamo osvojiti, kupiti Boga, liturgija nam zapravo govori kako je Bog glavni subjekt spasenja, kako smo mi već kupljeni, te nam preostaje jedino otvoriti se njegovu djelovanju te da sa svoje strane dadnemo tomu doprinos, koji je isto tako važan.
Vjerujem kako iz ovoga možemo razumjeti kako je jedino Bog onaj koji spašava svijet, odnosno onaj koji nam je u muci, smrti i uskrsnuću svoga Sina Isusa Krista omogućio spasenje, oslobodio nas od smrti i darovao nam život vječni. Ono što Bog čini ne samo za čovjeka, već za cijeli svijet, lijepo je sažeto u Isusovom imenu koje znači: Bog koji spašava. Upravo to anđeo Gospodnji govori Josipu u snu, u trenutku kada je on planirao napustiti Mariju: rodit će sina, a ti ćeš mu nadjenuti ime Isus jer će on spasiti narod svoj od grijeha njegovih. Zbog toga razloga mi Isusa nazivamo Spasiteljem. Apostol Pavao ističe tu Kristovu jedincatost kada kaže: samo je jedan posrednik između Boga i ljudi, čovjek – Krist Isus koji sebe samoga dade kao otkup za sve. (1 Tim 2,5-7)”, kazao je fra Renato, naglašavajući kako je svega ovoga jasno kako mi ne možemo spasiti svijet.”
Vjerujem kako iz ovoga možemo razumjeti kako je jedino Bog onaj koji spašava svijet.
”To je Bog već učinio. Na nama ostaje jedino da prihvatimo tu Božju ponudu, odnosno da priznamo Isusa svojim Spasiteljem. Ono što mi možemo jest moliti za spasenje svijeta, za spasenje drugih, posebno onih koji još nisu prihvatili Isusa Krista za Spasitelja ili ga uopće ne poznaju. Ako kratko zastanemo na nekim dijelovima euharistijskih molitava, na primjer na III euharistijskoj molitvi, vidjet ćemo kako Crkva u svakoj euharistiji to zapravo moli. U jednom djelu se kaže: molimo te, Gospodine, da ova žrtva našega pomirenja bude za mir i na spasenje svega svijeta.
Ono što mi možemo jest moliti za spasenje svijeta, za spasenje drugih…
U Općoj uredbi rimskog misala, u broju 72., se isto tako lijepo kaže kako Crkva zazivanjem Duha Svetoga nad kruhom i vinom moli da ti darovi postanu Kristovo Tijelo i Krv i da budu na spasenje svima koji će ih blagovati, odnosno koji će se njima pričestiti. Slaveći euharistiju, mi svaki put zapravo slavimo otajstvo svoga spasenja i otkupljenja, ali isto tako molimo za spasenje svega svijeta, a da toga koji put uopće nismo niti svjesni. Naravno da svaki pojedinac ili molitvena grupa, kojoj pripada naš čitatelj, može, i treba moliti za spasenja cijeloga svijeta, ali uvijek imajući na svijesti kako je jedino Isus Krist spasitelj svijeta”, zaključio je fra Renato Galić