To je duhovna i pastoralna novost u životu toga svetišta, grada Zadra i Zadarske nadbiskupije.
Članovi Bratovštine sv. Šime svečano su pristupili na uočnicu svetkovine sv. Šime u ponedjeljak, 7. listopada, tijekom svečane Prve večernje u crkvi sv. Šime u Zadru, koju je predvodio zadarski nadbiskup Milan Zgrablić.
Nadbiskup je čestitao članovima Bratovštine na odluci da joj pristupe, poručivši: „Bogu zahvaljujemo za poticaje Duha kojeg su u dubinama svoga srca osjetili članovi Bratovštine sv. Šimuna koja na svečanoj Večernjoj 2024. počinje sa svojim postojanjem i djelovanjem. Oni su, poput sv. Šimuna, potaknuti istim Duhom, došli, i dolazit će u hram sv. Šime, da pripravljaju svoja srca i srca onih koji tu, pored moći sv. Šimuna, očekuju svjetlo za prosvjetljenje svoga života i spasenje, kao najveće dobro svoga postojanja koje nam Isus daruje“, istaknuo je mons. Zgrablić.
Svetost je poziv svakome, ne samo pojedincima
Ideja za osnivanjem te bratovštine potekla je od don Damira Šehića, župnika Župe sv. Šime u Zadru. Crkva sv. Šime kroz povijest je djelovala kao zborna crkva i nekad je u njoj bio kolegij svećenika koji su bili zaduženi za kult sv. Šime. Po osnivanju ove bratovštine, svetište i kult sv. Šime će dodatno promicati vjernici laici.
Odaziv je pohvalan, pozivu su se odazvala četrdesetorica muškaraca. Ti ljudi obavljaju svoje dnevne dužnosti, različite službe i poslove, to su ljudi svakodnevnice, različitih staleža i životne dobi. „Promatrajući dolazak ljudi u svetište i njihovu želju da se približe sv. Šimi, svake nedjelje i svakog osmog u mjesecu kad je otvorena škrinja sv. Šime, mnogi dolaze u tišini, pobožnosti i obilaze njegovo tijelo.
Bratovštine (bratištine, bratstva, bratija, skule; lat. confraternites, fraternitates, fratiliae, scholae) su društveno-vjerske, odnosno staleško-stručne udruge vjernika. U srednjem vijeku bratovštine su se organizirale na staleškoj osnovi, a u novije im je doba zadaća promicanje posebnih pobožnosti (Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje).
„Kult prema sv. Šimi mnogo je dublji i širi od lokalnog ambijenta u kojem se nalazi. Predstavlja temeljnu, osnovnu kršćansku težnju ljudi da budu blizu svecima koji svjedoče život Isusa Krista. Sv. Šime to svjedoči na poseban način, jer je na svojim rukama fizički držao Krista i privlači brojne ljude koji dolaze pred njega“, rekao je don Damir.
Crkva nije samo kler i ljudi koji se brinu o liturgiji, kultu, nego, Crkva je u svojoj širini laička, sveopća, dodijeljena je svima nama.
Zadaća Bratovštine će biti da čuva, promiče i dogovara događaje u životu Župe sv. Šime.
„Bratovština će biti usmjerena prema ljudima koji će dolaziti u svetište. Oni će biti domaćini hodočasnicima, svima koji dolaze ususret sv. Šimi. Oni će iznijeti sv. Šimu iz njegove crkve, simbolički rečeno, i ponuditi ga sebi, svojim obiteljima, Zadru i svima koji budu dolazili u svetište. Njihov ulazak u bratovštinu, na neki način, pokazuje da svetište ne može biti samo za neke ili slučajne prolaznike, nego ono postaje javno, pripada svima, što svetost u svojoj definiciji i jest. Svetost je poziv svakome, ne samo pojedincima, nego svima koji žele susresti živog Boga. U kršćanstvu susrećemo Boga i preko njegovih proroka, svetaca, navjestitelja, a to je bio sv. Šime, kao par excellance stanovnik grada Zadra“, rekao je don Damir.
Svetište kao kuća molitve
Članovi bratovštine će svakog osmog u mjesecu moliti Večernju u crkvi sv. Šime i tako ući u slavlje mjesečnog spomendana, zavjetne mise sv. Šimi.
„Mnogi dolaze osmog u mjesecu sv. Šimi i mole za zdravlje. To je tradicija u Zadru. Bratovština i tu ima svoje mjesto. Oni će sudjelovati u toj molitvi i moliti za sve koji dolaze moliti zdravlje po Šiminom zagovoru. Molitva za zdravlje nije samo služba svećenika, nego svih koji su pobožni sv. Šimi, odnosno utječu se zagovoru svetaca. Molimo jedni za druge. Svećenik prinosi žrtvu, a bratovština moli za sve nakane ljudi koji dolaze u hram moliti. Tako svetište sv. Šime postaje dom Gospodnji ili kuća molitve, kako je rekao papa Franjo, kad je govorio o značenju svetišta.