Sa svim svijetlima, reklamama i poklonima, božićnim filmovima u kojima je tabu spomenuti Isusa, može biti teško prisjetiti se pravog razloga došašća i Božića, pogotovo za naše najmlađe. Jedan od načina kako možemo vratiti Isusa u središte Božića za našu djecu je upravo kroz izradu ukrasa – piše Ascension.
U užurbanosti oko blagdana, ponekad je lakše prikloniti se gotovim ukrasima, no lekcije koje možete naučiti vašu djecu kroz njihovu izradu mogu biti izvrsna prilika za stvaranje atmosfere dijaloga o vjeri, koja je ključna za obiteljsko poslanje.
Odgajatelji tvrde kako taktilne aktivnosti pomažu u procesu učenja. Izrada božićnih ukrasa može poslužiti kao izvrsna prilika za temelje vjere kod vaše djece, i to preko ručnoga rada, koji pomaže u dubljem pohranjivanju informacija. Tako stvarate čvršći temelj za njihovu budućnost.
Ascenscion predlaže brojne ukrase koji mogu služiti kao prigoda za dublje vjerske spoznaje:
Takve vidljive aktivnosti stvaraju uzbuđenje oko nadolazeće svetkovine.
1. Jaslice
Osim kroz Bibliju, priču o Božiću možete ispričati i kroz izradu vaših vlastitih figurica za jaslice. Djeca mogu i nadodati figurice tokom adventa: više ovaca, susjedne kuće u Betlehemu… i nemojte zaboraviti Sveta Tri kralja. ”U mojoj obitelji imamo običaj spremiti Sveta Tri kralja u sobici odvojeno od jaslica. Svaki dan ih sve više približavamo jaslicama, sve dok ne stignu za Bogojavljanje. Takve vidljive aktivnosti stvaraju uzbuđenje oko nadolazeće svetkovine” piše Jeannette Williams.
U ovom razdoblju iščekivanja, možemo razgovarati i o mnogim podsjetnicima koje je Bog dao svome narodu dok su iščekivali.
2. Adventski vijenac
Došašće je puno simbolike, stoga je izrada adventskog vjenčića prilika da se različiti znakovi objasne. Od samog značenja adventa, koji dolazi od riječi advenire – dolaziti, do simbolike samog vijenca: krug koji predstavlja savršenstvo i vječnost te četiri svjećice: mir, nada, radost i ljubav. U ovom razdoblju iščekivanja, možemo razgovarati i o mnogim podsjetnicima koje je Bog dao svome narodu dok su iščekivali, podsjetnici koji su im davali nadu da će njihov Spasitelj ipak doći.
3. Lančić s Isusovim imenima
U Bibliji se Isusa naziva različitim imenima: Emanuel, Kruh života, Alfa i Omega… svaki naziv nam otkriva nešto novo o Njemu. Napišite ta imena na papirnate trakice te ih povežite u lanac: pritom svaki dan do Božića neka djeca istrgnu po jedno ime iz lanca. Iskoristite to vrijeme da razgovarate o tome što pojedino ime govori o Isusu.
Pomozite vašoj djeci prepoznati da najbolji darovi se ne mogu kupiti u dućanu.
4. Staklenka sa zadacima
Zašto dajemo poklone za Božić? Zato što nam se Bog prvi darovao! Mi darujemo oponašajući Njega. Pokloni iz dućana su u redu, no koliko darujemo sebe kroz njih? Pomozite vašoj djeci prepoznati da najbolji darovi se ne mogu kupiti u dućanu. Razgovarajte s vašom djecom o tome što biste mogli raditi da si međusobno pomažu ili kako se mogu darovati drugima. Za mlađu djecu to može značiti pospremati igračke koje je netko drugi razbacao, dok za stariju može značiti volontirati ili donirati svoju najdražu igračku. Stavite zadatke u zajedničku staklenku te neka djeca izvlače jedan zadatak svakog dana. Starija djeca mogu imati i vlastitu staklenku, što im može pomoći osvijestiti da su oni odgovorni za življenje kršćanskog života.
5. Katolički adventski kalendar
U adventskom kalendaru uključite i svetkovine koje se u ovo vrijeme slave: sv. Nikola, sv. Lucija, Bezgrješno začeće, sv. Juan Diego, Gospa Guadalupska… Oni mogu pružiti primjer vašoj djeci što znači biti kršćanin. Ispričajte im toga dana priču o tome svecu ili svetkovini te ih potaknite da naprave neki ukras koji njih simbolizira.
S mlađom djecom, neka im sama izrada ukrasa bude pouka te im dajte jednostavna objašnjena, primjerice: ”Znaš li zašto koristimo zelenu boju za adventski vijenac? Jer nam zelena simbolizira život, a Isus je došao da možemo s Njim zauvijek živjeti u raju”. Starijoj djeci postavljajte pitanja koja su prilagođena njihovoj dobi: ”Zašto je zelena simbol života?”, ”Što znači vječni život ako svi moramo umrijeti?”. Otvorena pitanja potiču kritičko promišljanje te predstavlja priliku za dijalog o dubokim i temeljnim istinama.