Ispod relikvija sv. Kordule, rimske mučenice iz 305. godine, pronađena je u Vodnjanu 2017. godine „krpa“ – naizgled samo podstava za relikvije. Nakon istraživanja u Hrvatskom restauratorskom zavodu u Zagrebu, ustanovljeno je da se radi o kopiji Torinskog platna u prirodnoj veličini, koja je od 2022. godine trajno izložena u vodnjanskoj župnoj crkvi.
Restauratori su ga obradili i postavili na čvrstu podlogu. Restauratorica i stručnjakinja za tekstil Marija Zupčić je samo našivanje Platna na podlogu radila deset mjeseci. Na Platnu se lijepo vide tragovi Isusova tijela, donosi mrežna stranica Porečke i Pulske biskupije.
Da bi Platno moglo biti izloženo u vodnjanskoj župnoj crkvi, izrađena je mikroklimatska komora od 800 kilograma u koju je platno pohranjeno u veljači 2022. godine.
U pomanjkanju novca, u odnosu na ponudu Tvornice laboratorijske opreme iz Semiča u Sloveniji, župnik mons. Marijan Jelenić je u suradnji s višim restauratorom Denisom Vokićem iz Dubrovnika projektirao škrinju koju je izradio bravar Goran Čupić iz Pule. Osim toga, od dnevnog svjetla zaštićeno je baldahinom visokim četiri metra. Smješteno je neposredno do ulaza u župnu crkvu s lijeve strane.
Platno je u Vodnjan stiglo iz Venecije 1818. godine s mnoštvom od 300 relikvija i nerapadnutim svetim tijelima. Akademski slikar Gaetano Gresler je, nakon ulaska francuske vojske u Veneciju 1810., u bojazni od uništenja, skupljao relikvije iz crkava i samostana i skrivao u svojoj palači Lezze. Godine 1818. u velikoj je tajnosti jedrenjakom iz Venecije dopremio relikvije u Vodnjan odakle su Francuzi bili otišli 1815. Providnosno je što su relikvije dopremljene u Vodnjan jer bi u poplavama kakve se zbivaju u Veneciji bile davno uništene.
Do danas je poznata 61 kopija raznih veličina. Vodnjanska je u naravnoj veličini 4.14 × 1.43 m. Kopija tih dimenzija prema dostupnim podacima na svijetu ima samo pet. Kopije su naručivale bogate crkve i samostani gdje je bio velik protok ljudi.
Kopisti su pri svom poslu radili s dubokim suosjećanjem prema Kristu patniku, a kopijom su dodirnuli originalno Torinsko platno.
Tako Vodnjan, uz mnoštvo relikvija, ima još jednu dragocjenost za pobožnost posjetitelja.
„Na našoj je kopiji i natpis klasičnim slovima AUG TAU EX ARCHETIPO, što bi vjerojatno puni natpis bio AUGUSTUS TAURINESIS EX ARCHETIPO, tj. Dragocjeno Torinsko (Platno) prema izvorniku. To kopiji daje veliku važnost. Iako za sada ne znamo tko ju je sve posjedovao i koliko se ljudi po toj relikviji približilo Kristu, njena je važnost neupitna. U nas se najviše Svetim platnom bavio franjevac o. Josip Marčelić (+2018.). On između ostaloga za Platno kaže: ‘Otkriva stazu uskrsnuća i neraskidivo je vezano sa najvećim događajem kršćanstva – Kristovim izlaskom iz groba tri dana nakon smrti na križu’. U Vodnjanu je kopija od 1818., tj. preko 200 godina. Tako je jedna znamenita relikvija, makar drugog reda, stigla u Hrvatsku, pa će zajedno sa odijelom pape Inocenta XII. biti na diku našoj Crkvi koja to čuva i na radost hodočasnicima i turistima koji rado obilaze kulturne i vjerske sadržaje u nas“, napisao je u članku za Župu Vodnjan Marijan Jelenić.
Ivan Pavao II. nakon posjete Torinskom platnu rekao je: „Zaslugom znanosti Torinsko platno nam omogućuje vidjeti kako je izgledao tjelesni lik Isusa Krista.“ Sveti papa rekao je također: „Doći i vidjeti.“
Vodnjansku kopiju je nakon restauracije, na župnu svetkovinu sv. Blaža, 3. veljače 2022., blagoslovio umirovljeni porečki i pulski biskup Ivan Milovan. Dok se Torinsko platno javno izlaže samo 25 godina, njegova vodnjanska kopija bit će trajno izložena.