"Put promjene – prema Kristu sa svetim Franjom" bila je tema emisije "Pod križem" koju je na Veliki utorak, 26. ožujka, vodio fra Vladimir Vidović, konventualac iz samostana na zagrebačkome Svetom Duhu.
Kako je rekao, “od svoga obraćenja i susreta s Kristom, sve do svoje smrti, Franjo je bio sav usmjeren na posvemašnje nasljedovanje Isusa Krista u svakom trenutku i u svakom obliku života i djelovanja. Franjo se nadahnjuje primjerom Isusova života, kako nam je zapisan u Evanđeljima. Franjo je želio ostvariti savršeno nasljedovanje Isusa Krista savršenim povođenjem za Isusom Kristom, ističe jedan od životopisaca sv. Franje Toma Čelanski. A koliko je Isus osvojio Franju, vidimo po riječima koje je izgovorio jednom prijatelju: ‘Ne treba mi mnogo toga, dosta mi je da znam Isusa Krista, siromašna i propeta.'”
Fra Vladimir protumačio je i Kristove naslove, one kojima Ga je Franjo nazivao – Gospodin naš Isus Krist, Krist – Sluga, Krist – Stvoritelj, Otkupitelj i Spasitelj, Isus – Riječ Očeva, Krist – Ljubljeni Sin Očev, Krist – Molitelj te Isus – naš Brat.
U emisiji je posebno naglašen odnos sv. Franje prema Euharistiji, koja nije “stvar” ili samo neka zbilja: “Za Franju euharistija je sam Isus Krist, Gospodin koji je kroz vidljivost svetoga sakramenta središte cijeloga Franjina bogoštovnog i bogoslužnog života, a ujedno posrednik njegova najintimnijeg odnosa prema Nebeskom Ocu, Svetome Duhu i cijeloj Crkvi, ovozemnoj i nebeskoj. Franjo ne upotrebljava riječ euharistija. On najčešće govori vrlo konkretno o Tijelu i Krvi Gospodinovoj. Tu je u isto vrijeme izražena njegova vjera u to da je Isus Krist pravi Bog, jer je Gospodin i pravi čovjek, u tijelu i krvi.”
Fra Vladimir je dodao da je sveti Franjo svoju ljubav prema Gospodinovoj muci posebno izrazio moljenjem Časoslova Muke Gospodinove, što ga je sam sastavio, služeći se psalmima i drugim knjigama Svetoga pisma, kako bi pratio Gospodina Isusa od Maslinskog vrta do slave uskrsnuća. Moli ga gotovo svaki dan te ga samo u vrijeme došašća i uskrsno vrijeme i nedjeljama zamjenjuje drugim psalmima koji je također sam pisao.
“Sveta misa za svakoga katolika, posebno za nas, koji je svakodnevno slavimo ili joj prisustvujemo, duhovno je sidrište i duhovno središte, a tako uzvišeno slavlje i žrtva zahtijevaju ozbiljnu i savjesnu pripravu duše”, zaključio je fra Vladimir.