Biblija nije ni znanstvena, ni povijesna, ni beletristička knjiga, iako podosta od svega toga sadrži, nego sve to nadvisuje. Zato ne može ne pogađati onoga tko se otvorena srca i iskreno njome pozabavi. Ako joj se otvorimo, uvijek nas osobno i izravno dotiče.
Kako jednostavno, a kako sjajno razmišlja nad Biblijom i približava je svakom čovjeku suvremeni duhovni učitelj Wilfrid Stinissen. U nevelikoj knjizi poticajna naslova: Riječ ti je blizu (prevedena je i na hrvatski) pokazuje kako Biblija ne sadrži filozofske i znanstvene odgovore na naša teorijska pitanja, nego nešto sasvim konkretno: upute i poticaje za ispravan praktični život, za konkretnu životnu praksu.
Biblija ne može ne pogađati onoga tko se otvorena srca i iskreno njome pozabavi
Biblija nije ni znanstvena, ni povijesna, ni beletristička knjiga, iako podosta od svega toga sadrži, nego sve to nadvisuje. Zato ne može ne pogađati onoga tko se otvorena srca i iskreno njome pozabavi. Ako joj se otvorimo, uvijek nas osobno i izravno dotiče. Stinissen veli: „U Bibliji ne možemo naći razrađenu teologiju ili antropologiju. Život uvijek stoji na prvom mjestu. Postavljaš li teorijska pitanja Bibliji, ona ti daje praktični odgovor“ (str. 19). A onda navodi nekoliko pitanja koja ljudi znaju često postavljati i potiče nas na daljnje promišljanje.
„Tko je Bog – pitaš. Biblija odgovara: živi kao dijete svoga nebeskog Oca, ohrabri se biti dijete, biti pun povjerenja i bez problema slijedi Isusa koji je Očeva slika u svijetu.“ Boga ćeš najbolje shvatiti ako konkretno živiš kao njegovo dijete, ako imaš djetinje, čisto i iskreno srce. Isus je najbolje pokazao kako se to radi. Koliko smo se mi teolozi trudili filozofski „dokazivati“ Boga i Njegovu opstojnost, osobito sljedbenicima Marxa. Priređivane su čak i javne rasprave između marksističkih filozofa i katoličkih teologa. Radovali smo se kad je „naš“ pokazao nadmoć u dokazivanju. Međutim, ni najuspješnije dokazivanje nikoga ni na što ne obvezuje. U pristupu Bibliji presudna je osobna odluka. A na nju više utječe dobar primjer, nego najbolji dokaz. Boga valja pokazivati životom, a ne dokazivati filozofijom.
U pristupu Bibliji presudna je osobna odluka
„Pitaš: Što je molitva? Odgovor zvuči kao naredba: Ovako moli: ‘Oče naš.’“ Što ti vrijede hrpe priručnika i sve definicije molitve ako ti ne moliš, ako nemaš potrebe za tim. Ti onda nemaš kontakta sa živim Bogom, a bez toga je molitva i nemoguća i besmislena. Počneš li moliti, počeo si i vjerovati.
„Što je ljubav? Zabavno je filozofirati o ljubavi, erosu i agapama, ali za to nemaš vremena: čini i ti kao milosrdni Samarijanac, daj kruha gladnima“, nastavlja Stinissen. Filozofi i pjesnici, pa i zaljubljeni mnogo su lijepoga o ljubavi rekli, no od toga slabe koristi ako to ne pokazuju praktičnim životom. Majka Terezija nije nikada raspravljala o tome što je ljubav, ali je upravo iz Svetoga pisma dobro znala i čvrsto vjerovala da je Bog ljubav, pa je onda jedino po tome djelovala donoseći ljubav svima, osobito siromašnima i bolesnima, i tako dala najbolji odgovor na pitanje što je ljubav.
Pobrini se da ti dođeš u nebo
I još jedno teorijsko pitanje i praktični odgovor: „Dolaze li mnogi u nebo, je li to veliki ili mali broj, majoritet ili minoritet? ‘Trudite se da uđete na uska vrata’ (Lk 13,24), odgovara Isus. Nemoj gubiti vrijeme spekulirajući o broju, ne bavi se statistikom, nego se pobrini da ti dođeš u nebo.“ Htio bi se statistikom osigurati razmišljajući: ako se većina spašava, valjda ću i ja. A što ako je onih koji se ne spašavaju samo pet promila, a u tih pet promila budeš ti? Što ti vrijedi sva statistika? A ako ispravno živiš i dobro činiš, onda ti statistika ne treba. U nebo se ne dolazi statistikom, nego ljubavlju prema Bogu i bližnjemu. Bog će vidjeti i nagraditi Tvoje dobro.
Izvor: Nedjelja.ba