Nema boljeg izvora mudrosti o vrijednosti rada i boljeg uzora za radnika od života Isusa iz Nazareta, koji je izučio zanat tesara i bavio se tim zanatom za života, Sveta Obitelj uzor je radničke obitelji.
U Kompendiju socijalnog nauka Crkve, izdanom pod papom Ivanom Pavlom II., nužnost i vrijednost rada opravdana je prema biblijskom i katoličkom nauku. Božje djelo, ljudsko djelo, Božje stvaranje i ljudi kao stvorenja koja rade po Božjoj volji – to su važne teme u Bibliji. Adam i Eva su bili određeni da rade, ali kao poslušna stvorenja koja rade po Božjoj volji, a ne kao kreatori vlastitog svijeta u odsutnosti Boga. Bog je učinio ljude upraviteljima stvorenja koji rade u skladu sa smjernicama, voljom Božjom, piše Catholic Exchange.
Nema boljeg izvora mudrosti o vrijednosti rada i boljeg uzora za radnika od života Isusa iz Nazareta, koji je izučio zanat tesara. Često je komentirao svoju ulogu u radu na ostvarenju Kraljevstva Božjega. Njegov je život stoga bio rad s Božjim stvorenjem kako bi ispunio svoj potencijal i svima donio svijest o Božjoj ljubavi. Ti su zadaci još uvijek primarni Njegovim učenicima – nama danas.
Rad promiče domaću ekonomiju reda, čistoće i zdravlja te osigurava materijalnu osnovu za ove standarde koji, zauzvrat, također promiču samopoštovanje i obiteljski ponos.
Sveta Obitelj uzor je radničke obitelji. Kao što proglašava Kompendij socijalnog nauka Crkve, “obitelj predstavlja jedan od najvažnijih referentnih pojmova za oblikovanje društvenog i etičkog poretka ljudskog rada.” Baš kao što je Josip poučio Isusa zanatu, tako i svi roditelji moraju svojoj djeci prenijeti spoznaju o važnosti rada u ljudskom, društvenom i kulturnom postojanju i u Božjem planu za Njegovo stvaranje: „Nerad je štetan za ljudsko biće, dok je aktivnost dobro za njegovo tijelo i dušu.”
Biblija i Crkva uče da je dužnost onih koji sudjeluju u ekonomiji da se prema radnicima, bez obzira na njihov status, ponašaju dostojanstveno, nagrađujući njihov trud primjerenom plaćom i poštujući njihov rad kao dio Božjeg plana.
Posao je ključni aspekt koji drži obitelj na okupu, kako u smislu samopoštovanja različitih članova obitelji tako i sposobnosti obitelji da osigura uspješan i zdrav životni standard. Rad promiče domaću ekonomiju reda, čistoće i zdravlja. Osigurava materijalnu osnovu za ove standarde koji, zauzvrat, također promiču samopoštovanje i obiteljski ponos.
Da bi se to dogodilo, kako piše u Kompendiju socijalnog nauka Crkve, moraju se osigurati odgovarajuće plaće za kvalitetan rad. Moderno industrijsko doba često je vidjelo iskorištavanje siromašnih od strane bogatih; Biblija i Crkva uče da je dužnost onih koji sudjeluju u ekonomiji da se prema radnicima, bez obzira na njihov status, ponašaju dostojanstveno, nagrađujući njihov trud primjerenom plaćom i poštujući njihov rad kao dio Božjeg plana.
Isus nas je učio da je za ispunjenje Božjeg plana stvaranja potreban rad. Radom ljudi brinu, štite, upravljaju i pokazuju ljubav prema Božjem stvorenju. Ova briga za naš zajednički dom bila je česta tema u spisima pape Franje. Kroz rad, piše u enciklici Laudato Si, “svaka zajednica može uzeti iz obilja zemlje sve što joj je potrebno za život, ali također ima dužnost zaštititi zemlju i osigurati njezinu plodnost za nadolazeće generacije.”
Rad stoga nije samo način traženja ispunjenja u životu, već ga i Bog zahtijeva da ispuni svoj dobronamjerni plan za svoju kreaciju.