Tko može spasiti civilizaciju? Postoji samo jedna osoba koja u konačnici to može učiniti: Bog, koji nam se darovao u utjelovljenju i nastavlja to činiti u Euharistiji. On je odgovor i lijek za svaki problem s kojim se društvo i čovjek suočavaju.
Svojim djelima moramo očitovati ono u što vjerujemo i čvršće živjeti svoju vjeru. Isus nam je dao Euharistiju da nas preobrazi u svoje tijelo i da budemo kvasac za cijeli svijet. Euharistija je poziv na poslanje širenja evanđelja i obnove naše civilizacije, piše R. Jared Staudt s portala Catholic Exchange.
To je hrana koja daje život, život za koji svijet ne zna, ali koji mu je prijeko potreban.
Tko može spasiti civilizaciju? Postoji samo jedna osoba koja u konačnici to može učiniti: Bog, koji nam se darovao u utjelovljenju i nastavlja to činiti u Euharistiji. On je odgovor i lijek za svaki problem s kojim se društvo i čovjek suočavaju. Poteškoća je, međutim, u tome što Isus ne želi nužno spasiti civilizaciju. Njega nije briga za sve strukture koje smo sami izgradili. On brine za svaku pojedinu dušu koja živi na svijetu. On nije došao na svijet radi civilizacije. Radi nas je došao na svijet.
Euharistija nam može pomoći da spasimo svijet, iako ne na način na koji bismo mogli očekivati.
On doista želi da, snagom Njegove milosti, doprinesemo u služenju drugima i izgradnji svijeta koji se više usredotočuje na ono što je uistinu važno. Kao što smo vidjeli u Isusovom učenju u Govoru na gori, ako se prvo usredotočimo na Boga, tada će sve ostalo doći na svoje mjesto. Euharistija nam može pomoći da spasimo svijet, iako ne na način na koji bismo mogli očekivati. Ne bismo se trebali brinuti za civilizacije zbog njih samih – moći i bogatstva nacija – već kao sredstvo koje će učiniti svijet humanijim u pravom smislu riječi: civilizacija ljubavi koja promiče istinski procvat ljudske osobe.
Istina je, naravno, da nam dobra civilizacija treba pomoći da živimo dobrim životom, a loša će učiniti suprotno. Kršćani stoga trebaju raditi na preobrazbi svijeta u Kristu. Spasenje, međutim, ostaje naš prvi prioritet, i samo kroz jedinstvo s Kristom naš će rad utjecati na promjenu svijeta.
Svojim djelima moramo očitovati ono u što vjerujemo i čvršće živjeti svoju vjeru.
Možda zvuči pretjerano pobožno ukazivati na Euharistiju kao sredstvo ozdravljenja i obnove civilizacije, iako što bi moglo poslužiti kao snažniji izvor od same Božje prisutnosti u svijetu? Misa, dakle, izlaže vlastiti plan obnove. Euharistija doslovce sadrži ono što je najpotrebnije za obnovu – u našim vlastitim životima, da, ali također i za naše društvo. To je pravi plan. Kako su se kršćani oduprli Rimskom carstvu? Što je stajalo u središtu kulture kršćanstva? Zašto Crkva jednostavno nije izumrla pod progonima bezbrojnih suvremenih revolucija, kao što su mnogi predviđali? U svim tim slučajevima postoji isti odgovor, onaj koji bismo još uvijek mogli reći svijetu, citirajući Isusovu zagonetnu riječ svojim učenicima: “Hraniti mi se valja hranom koju vi ne poznajete.” (Iv 4,32). To je hrana koja daje život, život za koji svijet ne zna, ali koji mu je prijeko potreban.
Što bi moglo poslužiti kao snažniji izvor od same Božje prisutnosti u svijetu?
Euharistija je najveća snaga za promjenu. Može i hoće nas promijeniti u druge Kristove za svijet. Međutim, mi nismo samo pojedinci, koliko god nam svijet govorio da smo autonomni. Jedući tu skrivenu hranu, Bog nas mijenja kako bismo mi zauzvrat mogli mijenjati svijet, šireći Evanđelje u svaki kutak društva, za dobro svih ljudi. Civilizacija nisu samo vanjski mehanizmi društva. Sastavljena je od svih onih koji u njemu žive. Civilizacija se može spasiti promjenom i transformacijom onih koji u njoj žive, kreativnom manjinom ili obraćenjem mnoštva. Preobražavajući naše živote, On će započeti djelo preobrazbe naše obitelji, naše župe, našeg posla, a s vremenom čak i naše civilizacije.
Euharistija doslovce sadrži ono što je najpotrebnije za obnovu – u našim vlastitim životima, da, ali također i za naše društvo. To je pravi plan.
Euharistija doista daje život našoj duši i našem načinu života ili „kulturi“. Nije dovoljno vjerovati u euharistiju, pa čak ni redovito primati taj sakrament. Isus želi da Euharistija preoblikuje našu ljudskost, da preobrazi tko smo i kako živimo svaki dan, pa čak i da spasi našu civilizaciju. Ovo euharistijsko oživljavanje nije vrijeme samo za jačanje naše vjere. Vrijeme je da počnemo živjeti Euharistiju kao središte našeg života. Ovo će pokrenuti cijeli proces preobrazbe u svijetu, vođen Gospodinovom prisutnošću u nama.