Kršćanske vođe u Švedskoj zabrinuti su za zdravstvenu skrb. Po njihovom mišljenju, čini se da švedsko društvo sve manje poštuje zaštitu slabih, izvještava švedski Dagen.
“Trećeg tjedna došašća zauzimamo se za život koji počinje začećem i završava prirodnom smrću te slavimo Nedjelju života”, navode vjerski vođe. Posebno su zabrinuti zbog pobačaja, prenosi portal Kršćanske europske mreže.
“Postoje političke snage koje žele upisati pristup pobačaju u Ustav. Umjesto toga, mi vjerujemo da je nerođeno dijete vrijedno zaštite Ustava.”
Kršćanski vođe tvrde da je pravo na život zapisano u nekoliko međunarodnih konvencija, kao što su Konvencija o pravima djeteta, Europska konvencija i Opća deklaracija UN-a o ljudskim pravima.
Još jedna briga za čelnike je činjenica da je Švedska nedavno otpustila dvije “kompetentne i suosjećajne primalje” s posla u rodilištu. Obje su odbile sudjelovati u pobačaju. Prema riječima čelnika, “nije pretjerano zamišljati da će uvjeti postati oštri u radnom okružju u kojemu nema mjesta za savjest.”
Čelnici tvrde da samoopredjeljenje nije dobar argument u korist eutanazije. Pacijent koji želi okončati svoj život mora se podvrgnuti birokratskom aparatu koji onda umjesto njega odlučuje ispunjavaju li ispravne kriterije.
Budući da se također zalažu protiv eutanazije, kršćanski vođe pozivaju na ljudski osjećaj da se “društvo može suditi po njegovoj brizi za ranjive skupine”. Tu, prema njima, pripadaju “bolesne, invalidne i starije osobe”.
Osim toga, mnogi ljudi žive sa strahom da opterećuju druge i stoga odlučuju okončati svoj život. To ne bi trebao biti slučaj, smatraju kršćanski vođe. U teškim situacijama pacijenti moraju moći vjerovati sustavu skrbi koji se temelji na Hipokratovoj zakletvi da “nikad ne škodi, ako je moguće, liječi, često ublažava i uvijek tješi.”