Zašto je dominikanskom redu povjeren "apostolat krunice"? Postoji li dominikanska krunica? Zašto se nosi velika krunica na dominikanskom habitu? Saznajte u nastavku.
Dominikanskom redu povjeren je poseban “apostolat krunice” o čemu je u ovom mjesecu krunice Blažene Djecvice Marije za portal Sestara dominikanki Kongregacije Svetih Anđela Čuvara govorila s. Slavka Sente, dominikanka iz samostana bl. Hozane Kotorske u Zagrebu.
“Dominikanskom je redu svojstveno propovijedanje, naviještanje Radosne vijesti, a krunica je, u pravom smislu riječi, evanđeoska molitva jer se nadahnjuje na Evanđelju, usredotočena na spasenjske događaje iz Kristova života, počevši od radosnog anđelova pozdrava i Djevičina odgovora, preko Isusova djelovanja, muke i smrti na križu, pa do slavnog uskrsnuća i uzašašća”, objasnila je s. Slavka.
Ako želiš uspješno propovijedati nauči ljude moliti krunicu.
Jedan od razloga zašto je molitva krunice posebna pobožnost u dominikanskom redu jest i legenda o svetom Dominiku koju je sestra prepričala:
“Sveti Dominik je propovijedao među krivovjercima s ne baš velikim uspjehom. Obratio se Presvetoj Djevici za pomoć i ona mu je pokazala krunicu, s riječima: “Ako želiš uspješno propovijedati nauči ljude moliti krunicu. Krunica je osnova propovijedanja.“ Dominik je poslušao Marijin savjet i postao gorljivi promicatelj te pobožnosti.”
Postoji li dominikanska krunica?
Iako se Dominikancima pripisuje da su oni podijelili krunicu na tri dijela, po 15 otajstava, odnosno, prema slijedu Isusova života ne postoji poseban dominikanski način moljenja.
“Razlike su više prema mjestu i običajima toga kraja. U nekim se mjestima, prije svake desetice, navijesti Kristovo otajstvo o kojemu će, tijekom nizanja Zdravomarija, razmatrati. U drugim se mjestima to otajstvo ponavlja u svakoj Zdravo Mariji, odnosno, na polovici, nakon riječi – utrobe tvoje Isus. Način molitve krunice se razvijao tijekom povijesti”, objasnila je.
Simbolika trajnog nošenja velike krunice na dominikanskom habitu
“Poznato je da su vojnici, kao najvažnije obrambeno oružje protiv neprijatelja, nosili mačeve i to na lijevoj strani boka. Dominikanci su preuzeli tu simboliku, te su umjesto mača, na lijevu stranu pojasa, stavili krunicu kao najsigurniji štit protiv svakoga zla. To znači da žele biti trajno i vidljivo oboružani Marijinom zaštitom. Ali to nije samo simbolika, nego čvrsto uvjerenje da će Marija štititi ne samo njih, nego i sve one kojima, preko molitve krunice naviještaju Radosnu vijest. Krunica nije samo duhovno oružje protiv zla i grijeha, nego i oruđe u borbi za dobro”, objasnila je dominikanka.
Krunica kao znak raspoznavanja dominikanki
Sestra je istaknula da dominikanke imaju obvezu širenja pobožnosti krunice BDM te kako bi se upravo po njoj trebale raspoznavati.
Gdje god su dominikanke, tu se moli krunica.
“Sve ono što nam je drago to se lako prenosi. Kad smo na putovanju, pješice ili bilo kojim prometnim sredstvom, dominikanki bi trebao biti raspoznajni znak ne samo bijeli habit, nego i krunica u ruci. Po tom bi apostolatu sestre trebale biti prepoznate; gdje god su dominikanke, tu se moli krunica! A tu je onda i Božji blagoslov koji se prepoznaje i u novim duhovnim zvanjima”, zaključila je.