Biblija bilježi ukop kralja Davida na sljedeći način: "David počinu sa svojim ocima i bi pokopan u gradu Davidovu."
Biblija bilježi ukop kralja Davida na sljedeći način: “David počinu sa svojim ocima i bi pokopan u gradu Davidovu.” Implikacija je da je David pokopan u Davidovom gradu, a ne na brdu Sionu, pa prema tome trenutna lokacija Davidove grobnice nikako ne može biti mjesto gdje je biblijski kralj zapravo pokopan, donosi portal aish.
Oba mjesta, Davidov grad i Davidova grobnica na brdu Sionu, nalaze se relativno blizu jedno drugome, na udaljenosti od oko 2500 stopa. Međutim, Davidov grad je greben na mnogo nižoj uzvisini u blizini doline Cedron, dok se brdo Sion nalazi na jednoj od viših točaka drevnog grada. Oba su tehnički izvan sadašnjih zidina Starog grada koje su posljednji put obnovili Turci Osmanlije u 16. stoljeću, ali u ranijim povijesnim razdobljima oba su područja bila uključena unutar granica Jeruzalema. Međutim, za vrijeme života kralja Davida, Jeruzalem se sastojao isključivo od Davidova grada. Planina Sion, gdje se trenutno nalazi Davidova grobnica, u to je vrijeme bila izvan zidina grada.
S jedne strane, ima smisla da je Davidov grob bio neposredno izvan Jeruzalema, a ne u samom gradu. Tijekom tog vremenskog razdoblja (željezno doba), gradovi su prema našim standardima bili veličine malih četvrti. U gradovima su živjeli samo kraljevi, plemići, upravitelji i poreznici. Prostor bi bio krajnje ograničen. Na primjer, kopnena masa Davidova grada iznosi samo oko 12 hektara. Ne bi bilo puno mjesta za grobnice. Sahranjivanje izvan grada bilo bi mnogo logičnije. Ako je to slučaj, zašto Biblija izričito piše da je pokopan u gradu?
Još jedan problem s Davidovim pokopanjem u gradu odnosi se na ritualnu nečistoću. U judaizmu mrtva tijela prenose ritualnu nečistoću. U drevnim židovskim gradovima obično nalazimo grobove izvan granica grada kako bismo izbjegli fizički kontakt s izvorom nečistoće. U Jeruzalemu, na primjer, grobnice povijesnih ličnosti mogu se pronaći u brdima koja okružuju Stari grad. Talmud stoga postavlja pitanje kako je David mogao biti pokopan unutar grada pod ovim okolnostima?
Mnoge nejasnoće
Rabin Akiva tvrdi da je od Davidove grobnice u Jeruzalemu do Cedronske doline napravljen tunel koji je izvukao nečistoću iz kraljeve grobnice. Ovaj nam podatak zapravo daje naznaku gdje se nalazi grobnica. Brdo Sion predaleko je od doline. Takav bi se tunel morao spuštati niz brdo u Tiropsku dolinu i probijati širinu Davidova grada i izlaziti u dolinu Cedron. Ali ako se grobnica doista nalazi u Davidovom gradu, bio bi potreban samo vrlo kratak tunel, budući da Davidov grad gleda na dolinu Cedron.
S jedne strane, ima smisla da je Davidov grob bio neposredno izvan Jeruzalema, a ne u samom gradu. Tijekom tog vremenskog razdoblja (željezno doba), gradovi su prema našim standardima bili veličine malih četvrti.
S obzirom na biblijske i talmudske podatke, francuski arheolog po imenu Raymond Weill vodio je iskapanja u Davidovom gradu u potrazi za Davidovim povijesnim počivalištem u godinama koje su prethodile Prvom svjetskom ratu. Njegovo istraživanje doista je otkrilo devet grobnih špilja u južnom dijelu Davidova grada, za koje je smatrao da bi mogli biti dobri kandidati, ali ispada da datiraju iz razdoblja Drugog Hrama na temelju tamošnjih grčkih natpisa. Na tom mjestu nikada nije otkrivena grobnica niti bilo kakav materijalni dokaz iz razdoblja kralja Davida.
Ako Davidov grad ne bi polučio očekivane rezultate, preostala je samo jedna opcija, a to je bilo iskopavanje samog mjesta Sionske gore. Jedan od rijetkih izraelskih arheologa koji su iskapali ispod Davidove grobnice na planini Sion bio je dr. Gabi Barkai. Ispod sarkofaga, koji je iz simboličnih razloga sagrađen u križarsko doba, otkriveno je stubište koje vodi do tajnog prolaza. Na temelju nalaza keramike, uspio je datirati špilju u razdoblje Prvog hrama.
Prostor bi bio krajnje ograničen. Na primjer, kopnena masa Davidova grada iznosi samo oko 12 hektara. Ne bi bilo puno mjesta za grobnice. Sahranjivanje izvan grada bilo bi mnogo logičnije. Ako je to slučaj, zašto Biblija izričito piše da je pokopan u gradu?
Dok dr. Barkai prihvaća biblijsku pripovijest kao Davidov grad kao pravo mjesto ukopa kralja Davida, on tvrdi da se grobnica na sionskoj gori može povezati s biblijskim judejskim kraljevima od Menašea nadalje. Budući da je bio buntovni kralj koji je prigrlio štovanje idola i spalio svitke Tore, moguće je da mu je židovsko vjersko vodstvo uskratilo pokop u blizini Davidove grobnice. Zanimljivo je primijetiti da su se u Manašeovo vrijeme granice Jeruzalema proširile na područje brda Sion. Od njegove generacije naovamo, Biblija bilježi da su judejski kraljevi pokopani na mjestu zvanom Gan Uza, a ne u Davidovom gradu. Moguće je da grobnica koju obično povezujemo s kraljem Davidom može zapravo biti grobnica posljednjih biblijskih kraljeva Davidove dinastije, ali ne i samog Davida.
U Davidovom gradu možemo jasno vidjeti drevni jeruzalemski zid iz biblijskog razdoblja, ali samo na istočnoj strani prema Kidronskoj dolini. Nikada nismo pronašli zid koji datira iz biblijskih vremena na zapadnoj strani Davidova grada okrenut prema gori Sionu. Nadalje, nikada nismo vršili opsežna arheološka iskapanja na samoj gori Sion. Iz tog razloga, možda je naša pretpostavka da je Davidov grad bio ograničen na greben bila netočna i možda se zapravo protezao do brda Sion čak i za života kralja Davida. Ako je to slučaj, onda je ono što danas zovemo brdo Sion možda bilo dio onoga što Biblija naziva Davidovim gradom. To bi značilo da bi tradicionalno mjesto Davidove grobnice zapravo moglo biti mjesto gdje je on ipak pokopan.