Budi dio naše mreže

"Godinu dana na čelu Hrvatske katoličke mreže i sve promjene koje su i više nego očite bile su nam povod za razgovor sa Sinišom Kovačićem. U iskrenom, srdačnom i otvorenom razgovoru dotaknuli smo se niza velikih medijskih tema, kao i onih iz osobnoga života koje nam govore o uistinu velikom čovjeku koji svjedočanstvom vlastitoga života autentično živi svoje kršćansko poslanje." Ovim je riječima Veritas - Glasnik sv. Antuna Padovanskog najavio intervju koji je s glavnim urednikom Hrvatske katoličke mreže Sinišom Kovačićem vodio fra Vladimir Vidović, glavni urednik Veritasa.

/ dt

Intervju prenosimo u cijelosti.

Siniša Kovačić rođen je u Koprivnici 1977. godine. Oženjen je i otac jednog djeteta. Završio je studij novinarstva na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu. Kao mladi novinar radio je na radiju, pisao kolumne u novinama, a na HRT-u djeluje od 1996. kao novinar, reporter, urednik, koordinator i komentator. Tijekom 2016. bio je i v.d. glavnog ravnatelja HRT-a. Više godina kao vanjski suradnik predaje novinarstvo na više fakulteta i visokih učilišta. U nastavnom je zvanju predavača i višeg asistenta. Jedan je od utemeljitelja i bio je prvi predsjednik udruge Hrvatski novinari i publicisti. Na izvanrednom plenarnom zasjedanju Hrvatske biskupske konferencije u siječnju 2017. biskupi su za glavnog urednika Hrvatske katoličke mreže izabrali Sinišu Kovačića. Uočavaju se velike promjene na crkvenoj medijskoj sceni. Crkva koja čini velike stvari na različitim poljima života, napokon ima dobru i sigurnu medijsku platformu na kojoj može iznositi svoje stavove i predstaviti svoje djelovanje. Godinu dana na čelu Hrvatske katoličke mreže i sve promjene koje su i više nego očite bile su nam povod za razgovor sa Sinišom Kovačićem. U iskrenom, srdačnom i otvorenom razgovoru dotaknuli smo se niza velikih medijskih tema kao i onih iz osobnoga života koje nam govore o uistinu velikom čovjeku koji svjedočanstvom vlastitoga života autentično živi svoje kršćansko poslanje.

Što je Hrvatska katolička mreža?

Hrvatska katolička mreža (HKM) crkvena je ustanova koju je Hrvatska biskupska konferencija osnovala kako bi odgovorila suvremenim komunikacijskim i medijskim izazovima i potrebama evangelizacije u službi Katoličke Crkve u Hrvatskoj. HKM objedinjuje Hrvatski katolički radio (HKR), Informativnu katoličku agenciju (IKA) i nove medije u sklopu kojih razvijamo portal hkm.hr, aplikaciju hkm.hr i intenziviramo medijsko djelovanje na društvenim mrežama.

Koja je glavna motivacija i koji je cilj HKM-a?

Naš je osnovni cilj proizvodnja medijskih sadržaja, komunikacija i evangelizacija u službi Katoličke Crkve i prenošenje kršćanske poruke, cjelovito informiranje, međusobno povezivanje vjernika i svih ljudi dobre volje u njihovom djelovanju za sve što je dobro, lijepo i istinito. Da bismo mogli odgovoriti na izazove suvremene komunikacije, HKM razvija i digitalne medije.

Vašim dolaskom na mjesto urednika uvedene su mnoge novine. Jedna od prepoznatljivih i vrlo slušanih emisija na HKR-u su Argumenti. O čemu se radi?

Argumenti su jedinstvena emisija u hrvatskom radijskom eteru. Svako jutro od ponedjeljka do četvrtka, odmah iza Vijesti u 8 sati, četvero vrhunskih voditelja i urednika Tanja Popec, Diana Tikvić, Vlatko Ojvan i novinar Glasa Koncila Ivan Tašev otvaraju teme od vjerskog, ali i društvenog značenja, bave se stvarnošću i od kompetentnih gostiju traže relevantne odgovore, izravno i otvoreno, baš kako to nalaže novinarska struka.

Koji je cilj pokretanja aplikacije Hrvatska katolička mreža?

Približiti se mladim ljudima i svima koji koriste pametne telefone, da na jednom mjestu imaju sve vijesti iz života „žive“ Crkve, duhovne poticaje, svjedočanstva, zanimljive kulturne vijesti, ali i reportaže o prirodnim ljepotama Hrvatske. Osim toga, za sve koji skinu našu aplikaciju, pripremili smo u dogovoru s našim partnerima, pa i s Veritasom, niz pogodnosti.

Kolika je slušanost HKR-a?

Prema podacima jedne marketinške agencije koja je provodila svoja interna istraživanja, u posljednjih šest mjeseci slušanost nam je porasla pa smo sada na petom mjestu u Hrvatskoj. Nama je to izuzetno drago jer uz naš posao imamo i poslanje pa nam je zato važan svaki slušatelj.

Kolika je važnost prisutnosti katoličkih medija u današnjem svijetu?

Rekao bih da je izuzetno važna, ako ne i presudna radi širenja – istine. Kako one koja je zapisana u Evanđelju, tako i one koja je nestala iz svjetovnih medija, lako se zamagljuje spinovima, manipulacijama, prešućivanjem ili produkcijom lažnih vijesti. Jeziva je činjenica koliko su površnost i stvaranje dojma zamijenili temeljnu ulogu medija pa su nepristrano i cjelovito činjenično i istraženo novinarstvo podređeni PR objavama i interesima vlasnika medija ili političkim garniturama.

Kako se snalaze crkveni službenici u medijskom okruženju?

Današnji razvoj medija zahtijeva brzo donošenje odluka, pravovremeno komuniciranje i slanje poruka na više platformi. Većina crkvenih službenika je to prepoznala i imamo odlična iskustva, što se može vidjeti po povećanoj količini objava na IKA-i i broju poruka, intervjua i reportaža koje smo emitirali na HKR-u. Postali smo ažurni i aktualni, a to nikako ne bismo mogli da imamo trome suradnike ili nerazumijevanje s bilo koje crkvene razine. U medijskom okruženju gdje su novinari izgubili kompas i ispred profesije stavili aktivizam, nije lako biti katolik i otvoreno komunicirati. Taj strah često izaziva ignoriranje medijskog djelovanja, a to je loše. Mi na Hrvatskoj katoličkoj mreži trudimo se promijeniti tu praksu i nadamo se uspjehu. Reakcije korisnika naših sadržaja nam potvrđuju da smo na dobrom putu.

Kako poraditi na većoj medijskoj pismenosti nositelja crkvenih službi?

Sve počinje od institucija, tako i razvijanje svijesti o medijskoj pismenosti. Hrvatska biskupska konferencija podizanjem Hrvatske katoličke mreže poslala je poruku, a ulaganjem u tehnološku modernizaciju i program dala je izravnu podršku medijskom opismenjavanju. Mediji služe za prenošenje vijesti, informacija i činjenica, ali prije svega stvaraju dojam. I tu prepoznajemo našu zadaću i poslanje, svi zajedno trebamo poboljšati dojam o Crkvi i katolicima u društvu koji su prije svega ljudi dobre volje, spremni za sudjelovanje u svim procesima, kako sa svojim nedostacima, tako i s brojnijim prednostima i kompetencijama.

Koji su dugoročni planovi za razvijanje HKM-a?

Cijeli postupak vodi ravnatelj HKM-a mons. Fabijan Svalina koji je i zaslužan za opremanje HKM-a i integraciju svih medija HBK na jednom mjestu. Ključna je bila njegova zauzetost za cijeli projekt, strpljivost, ali i odlučnost pri donošenju i provođenju strateških odluka. Idući veliki korak opremanje je televizijskog studija. Očekujemo da će taj proces biti završen u prvom dijelu sljedeće godine kako bismo od jeseni mogli početi produkciju prvih sadržaja. Uz to, intenzivno razvijamo digitalne sadržaje i radimo na dizanju novinarskih, voditeljskih i uredničkih standarda. S obzirom na ugled i utjecaj Crkve, želimo da svi naši mediji budu primjer drugima. Evo, nedavno su nas posjetili kolege iz Slovenije s Radio Ognjišča i, zadivljeni svime što smo postigli u jako malo vremena, zainteresirali se za naša iskustva i njihovu implementaciju u svojem mediju.

Koliko vam vjera pomaže u svakodnevnom životu?

Vjera i molitva izvor su mi snage poglavito u najtežim trenucima kada ljudski mozak ne vidi scenarij života s kojim bi bio zadovoljan. Onda se prepuštam u Božje ruke, inače ga štedim. Znam često reći u redakciji, ajmo pustiti našeg Gospodina malo na miru, nek i On ode na godišnji. Volim preuzeti inicijativu i važan mi je svaki blagoslov, a pouzdanje u Boga jamstvo mi je osobnog mira i zadovoljstva. Na kraju, služiti drugima, biti u mogućnosti kreirati medijske poruke danas je privilegij, nikako obveza.

Kako ste prihvatili bolest svoje kćeri i koliko je u tim trenucima vjera i pouzdanje u Boga pomoglo nošenju križa?

Ni ja ni supruga nismo očajavali. Odmah smo se suočili s činjenicom kako nemamo zdravstveni sustav na koji se možemo osloniti, već roditeljsku obvezu poduzeti sve što je u našoj moći da kćer, nakon teške operacije srca, ponovno podignemo na noge. I u tom planu Bog nam je obilno pomogao. Kao obitelj smo očvrsnuli, podredili se potrebama naše Laure i sada, s odmakom od osam godina, mogu reći da nam je teret iz godine u godinu bio i postao sve lakši, a izlaz iz tunela sve bliži.

Koliko vam iskustvo vođenja državne televizije pomaže u obavljanju današnje službe?

Iskustvo koje sam stekao i kao dugogodišnji novinar, voditelj i urednik HRT-a, a onda i kao ravnatelj, dragocjeno mi je iskustvo. Kao novinar sam naučio struku, naučio sam raditi, promišljati društveno-političke procese, stekao sam mnogo kontakata koji su veliki kapital. A kao ravnatelj sam naučio voditi iznimno velik sustav, brzo razmišljati, donositi odluke, nositi se s izuzetno velikom odgovornošću. Sav taj svoj profesionalni kapital unio sam u sadašnji posao na HKM-u sa željom da HBK ima medij koji zaslužuje. Na korist vjernika u Hrvatskoj i svih ljudi dobre volje.

Je li bilo teško donijeti odluku o odlasku s HRT-a iz najvećeg svjetovnog u crkvene medije? Jeste li se pokajali?

Odluka nije bila ishitrena i često svjedočim kako sam baš primjer Božjeg djelovanja. Jer da mi je itko prije pet godina rekao da ću biti ravnatelj HRT-a, a onda da ću napustiti odličnu plaću i svjetla reflektora Dnevnika te se prihvatiti posla u crkvenim medijima, rekao bih mu da nije svoj, da me ne poznaje, da izmišlja. Ali vidite, Bog je kroz mene ispisao scenarije koje čovjek nije očekivao. Šokirao je mnoge, a meni dao priliku da radim na njivi Gospodnjoj.

Koje su sličnosti i razlike između svjetovnih i crkvenih medija?

Razlika zapravo ne bi trebalo biti. Svima bi nam u interesu trebala biti istina i želja za općim dobrom. Nažalost, to u Hrvatskoj baš i nije tako. U nekim svjetovnim medijima želja za zaradom uz plasman neistina i poluistina nije rijetka. Nažalost, crna kronika i negativnosti dominiraju. A to je ružno jer urušava vjerodostojnost medija. I zato smo mi privilegirani jer ignoriramo vijesti bez javne vrijednosti i tako više prostora otvaramo za događaje i teme koje nisu popularne – od volontiranja, dobročinstava do moralnosti i zaštite života i obitelji. Ima i sličnosti, naravno. Svi želimo biti prvi, čitani, slušani, gledani, primijećeni, dominantni u medijskom i društvenom prostoru. Pozitivna je konkurencija u tom smislu dobra. Tjera na rad, posvećenost, zauzetost, kreativnost. Kad se sve strane što više približe istini i dobronamjernosti, bit će dobro, u tom ćemo slučaju biti sve sličniji u misiji općeg dobra koja bi svim medijima trebala biti prioritet.

 

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja