Budi dio naše mreže

S kojim se izazovima suočavaju mladi talentirani ljudi koji imaju dobru poslovnu ideju, ali ne znaju kako je ostvariti? Koliko je važno djecu od malena poticati da budu kreativni, da prepoznaju i iskoriste svoje talente i rade na njima? Kakvu podršku mladi ljudi na putu poduzetništva mogu očekivati? Odgovori na ova pitanja traženi su u emisiji Argumenti HKR-a u kojoj su 14. siječnja sudjelovali direktor Zagrebačkog inovacijskog centra Frane Šesnić, osnivač Robokacije Ivan Kunović, te Nikola Zec, student, direktor i osnivač startupa WorldFood Box i Gooders News kao i agencije za poduzetničko savjetovanje Nikola Zec Business. Emisiju je uredila i vodila Diana Tikvić.

/ Svjetlana Đuran

Upustiti se u poduzetnički pothvat sa samo 17 godina za Zeca nije bio neobičan pothvat jer je od roditelja pokupio neka njihova znanja, a oni su i podržali njegov iskorak na poduzetničkom području. Za prvi startup, koji je pokrenuo u srednjoj školi WorldFood Box, ističe da je bio dosta nesavršen u odnosu na startup sada, što je ujedno i dokaz, kako je rekao, da javnost prepoznaje dobre proizvode. Nije imao početni kapital zbog čega se odlučio raditi sezonski posao, te je uložio zarađeni novac.

Nikola Zec

U srednjoj školi se nosio s problemom svoje mladosti i neiskustva, ali dobra ideja i želja za raditi poticali su ga da ide naprijed i usavršava svoje znanje. WorldFood Box bavio se uvozom hrane iz svih dijelova svijeta, direktna ponuda potrošačima nije baš išla, pa se krenulo s veleprodajom. Pokrenuo je i Gooders News za koje ističe da ima dobru čitanost. „Želimo našim čitateljima ponuditi dozu dobrih vijesti. Kako postoje mediji s negativnim vijestima i rade neku promjenu trebaju postojati mediji s pozitivnim sadržajima”, rekao je Zec.

Ovaj mladi poduzetnik je nadalje istaknuo da je Gooders News prva kuća koju je pokrenuo bez nekog znanja o medijima. „Okružen sam ljudima koji imaju znanja u tome i od njih sam dobio informacije kamo treba ići. Smatram da za pokrenuti nešto ne znači da startup treba biti savršen, ali treba se pokrenuti, i nešto započeti. Mogućnosti su velike, treba ih pronaći i naći načina kako to izvesti. Pritom su neuspjesi sastavni dio onoga što radite, a činjenica je da se iz malih neuspjeha prikuplja neko znanje, i uz svaki novi početak radi se bolje i bolje”.

 

Kunović je završio fakultet, tijekom studija je i radio te se odlučio za pomalo neobičnan korak – osnovao je obrt „Robokacija” i radi robotičke radionice s djecom. „Ideja radionica bila je pružiti djeci sadržaj koji je u školi sve manje dostupan – od praktičnih stvari kojih je prije bilo puno više na tehničkoj kulturi, a sada se stavilo u teoriju. Za djecu nižih razreda to je ključno za razvoj motorike, kreće se s razvojem apstraktnog mišljenja, neke osnove programiranja davanja osnovnih naredbi nekom robotiću koji je predviđen za to, i da razvijaju sposobnosti koje će im danas-sutra itekako trebati.”

Ivan Kunović

Priča je krenula tako da se Kunović uključio, kako je rekao, na dva fronta. S jedne strane je na fakultetu znastvena zajednica gdje se uvijek istražuje i koriste neke tehnologije, a s druge strane je u obitelji, nakon ženidbe krenuo na jako puno tečajeva gdje je naučio puno o odgoju djece. „Spojio sam te dvije strasti. Oduvijek sam bio istraživač pa sam vidio da ne nudimo neke kvalitetne programe s te strane pa sam se krenuo okušati u tome. Skupio sam svoje znanje i krenuo je neki start up, što bi se reklo”.

Kunović je jedno vrijeme radio i u Rimac automobilima, a cilj mu je uz razvoj fine motorike kod djece naučiti ih i kako da se nose sa svojim talentima. Radionice koje vodi su dosta otvorene za kreativnost, a s druge strane kod djece kod koje se uoči talent nastoji se dodatno motivirati. Manje grupe koje se ističu vodi u obilazak u Rimac automobile ili na Fakultet elektrotehnike s kojima ima suradnju.

 

Šesnić je pojasnio što je startup dajući jednu svoju definiciju. „Za mene je startup jedna inicijativa koja ne mora biti nužno u obliku pravne osobe, to može biti i dio jedne grupe ljudi koja ne mora biti kreirana kao poduzeće, i zapravo to je jedno razdoblje tima koji razvija neki proizvod dok ne bude održiv na tržištu. To znači da su svi troškovi koji nastaju u tome procesu veći nego što su prihodi tog proizvoda. To je jedno razdoblje neizvjesnosti kada se ne zna hoće li neki proizvod doći do svog tržišnog potencijala, odnosno ostvariti ga i napraviti svoju samoodrživost. Kada se to dogodi onda ta tvrtka, inicijativa, institucija prestaje biti startup.

Frane Šesnić

Direktor Zagrebačkog inovacijskog centra, koji je svakodnevno u kontaktu s kreativnim osobama, ističe da ima nade u budućnost. Upozoravajući kako je u Hrvatskoj prisutno nestajanje tehnoloških proizvoda, naglasio je kako Zicer pruža veliku podršku u tome smjeru ne samo mladima nego svima koji mogu ponuditi nešto novo, jer ljudi tijekom života sazrijevaju. Na stranicama Plavog ureda opisano je sve što je potrebno da se pokrene startup. Također pružaju mogućnost edukacije, savjetovanja, razmjene iskustava.

„Zicer okuplja preko 100 tehnoloških tvrtki. Mi konstantno pitamo naše korisnike kako im možemo pomoći i svoj smo recept prilagodili našem tržištu i kulturi. Imamo jaku mentorsku mrežu za razvoj proizvoda u startnim fazama, kada je bitno da postoji netko tko vjeruje u vas i podrži vas”, rekao je Šesnić. Zicer ne djeluje samo na području Zagreba već surađuje sa svima koji traže neku pomoć i iz drugih gradova, u cilju stvaranja okruženja koja će zadržati mlade talente.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja