Biskup mons. Antun Bogetić je 8. prosinca 1991. osnovao sjemenište “Redemptoris Mater” (RM) u Puli za pripadnike Neokatekumenskog puta kojemu je dao ime “Biskupijsko-misijsko sjemenište Redemptoris Mater”.
Sjemeništarci, smješteni po obiteljima, polazili su u akademskoj godini 1991./92. i 1992./93. svoju teološku izobrazbu u Rijeci. U međuvremenu dodijeljeni su Porečko-pulskoj biskupiji na korištenje neki vojni objekti u Puli iz bivše vojarne “Pajo Širola”, koji su preuređeni za prebivalište poglavara i bogoslova, objašnjeno je na stranicama Porečke i pulske biskupije.
Mons. Bogetić 30. rujna 1993. osnovao je i Visoku teološku školu u sjemeništu, tako da od školske godine 1993./94. bogoslovi RM ne polaze bogosloviju u Rijeci. Godine 1997. postavljen je kamen temeljac za gradnju novog kompleksa sjemeništa RM.
Nakon sedam godina gradnje, zahvaljujući velikodušnosti raznih dobročinitelja, 26. ožujka 2004. inaugurirana je nova zgrada svečanim obredom kojeg je predvodio kardinal Josip Bozanić u prisustvu desetorice biskupa.
Mnoštvo zaređenih svećenika
Do sada u našem sjemeništu zarađeno 52 svećenika iz petnaestak nacija, a djeluju u desetak biskupija na tri kontinenta – u Italiji, Albaniji, Kanadi, Filipinima, Boliviji. U našoj Porečkoj i pulskoj biskupiji trenutno djeluje petnaestak svećenika formiranih u ovom sjemeništu. Pred zadacima koji nas očekuju svakako je preuređenje stare zgrade kao i gradnja sjemenišne Crkve; zasigurno će i to biti u budućnosti plod Božje providnosti i brige za ovu ustanovu.
Sjemenište živi od Božje providnosti, nema službene novčane pomoći, nego se uzdržava velikodušnošću mnogih dobročinitelja koji znaju da pomažući jednog bogoslova pripremaju misionara za Novu Evangelizaciju.
Sjemenište u Puli je po svojoj naravi internacionalno, živeći tako katolicitet Crkve u kojoj se nalaze pripadnici svih naroda. Trenutno u bogosloviji boravi 35 bogoslova iz jedanaest nacija. Petnaestorica su Hrvata, zatim su tu još bogoslovi iz Italije, Slovenije, Srbije, Poljske, Španjolske, Kolumbije, Nikaragve, Hondurasa, Ekvadora i Bolivije. Svake godine dolazi oko pet novih bogoslova.
Život u sjemeništu temelji se na riječi, liturgiji i zajedništvu. Bogoslovi moleći časoslov i promišljajući nad Svetim Pismom primaju konkretnu Riječ Božju za njihov život. Podijeljeni su u tri grupe izmjenjujući se u služenju u školi, kuhinji i liturgiji. Dnevni red obilježen je molitvom časova. Ustajanje je u 6 sati, Jutarnja i služba čitanja u 6,30, a zatim doručak. Slijede predavanja od 8,30 do 12,30. te potom srednji čas i zajednički ručak u 13 sati. Do 15,30 je po izboru vrijeme odmora ili nogomet. Nastavlja se zatim do 18,30 vrijeme studija. Dan se okruni Euharistijom, vrhuncem i izvorom života bogoslova, gdje oni nakon dana prožetog obvezama, događajima, radostima, ali i svakojakim pitanjima i možda krizama, pronalaze Uskrslog Krista u živom dijalogu vjere, u Riječi Božjoj i u Njegovoj sakramentalnoj, stvarnoj prisutnosti. U 20,30 slijedi večera i potom u 22,30 počinak.
Mnogi bogoslovi žive iskustvo spomenute misijske prakse – itinerancije u Hrvatskoj, Srbiji, Italiji i Izraelu. Ostali žive u sjemeništu pohađajući Visoku teološku školu Redemptoris Mater i sudjelujući kao katehisti u ekipama za vrijeme kateheza u župama diljem Istre.
Njihovo duboko značenje možemo i sami kušati tijekom naše formacije u sjemeništu i itinerarija prema ređenju. Petogodišnji studij slijedi trogodišnje iskustvo itinerancije – življenja stvarnosti evangelizacije na određenoj župi ili, pak u ekipi katehista. Vrijeme formacije uključuje stupnjeve hoda prema svećeništvu –– admissio ad ordines, lektorat, akolitat, te na kraju đakonsko i svećeničko ređenje.
Posebnost formacije
Mnogi bogoslovi žive iskustvo spomenute misijske prakse – itinerancije u Hrvatskoj, Srbiji, Italiji i Izraelu. Ostali žive u sjemeništu pohađajući Visoku teološku školu Redemptoris Mater i sudjelujući kao katehisti u ekipama za vrijeme kateheza u župama Istre.
Specifičnost formacije je i to da svi bogoslovi dvaput tjedno idu u Neokatekumenske zajednice nastavljajući tako Neokatekumenski put, koji su započeli u svojim župama i gdje se rodio njihov poziv. To je prilika za svakodnevno obraćenje, rast u vjeri i zajedništvo sa bračnim parovima, mladima i starima. Dragocjeno je to iskustvo i velika pomoć jer, osim u obraćenju, bogoslovi rastu u iskustvu stvarnog života vidjevši braću laike koji žive svoju svakidašnjicu prepunu problema oslanjajući se na Krista.
Svake noći s petka na subotu, bogoslovi se, po dvojica, izmjenjuju pred Presvetim Sakramentom moleći za sebe, dobročinitelje i za sve druge potrebe.
Pulsko sjemenište jedno je od osamdeset i pet sjemeništa ovakvog tipa u svijetu i nastalo je kao i sva sjemeništa Redemptoris Mater kao odgovor na poziv sada blaženog Ivana Pavla II. za Novom Evagelizacijom. Karizma Neokatekumenskog puta koja je rođena na tragu obnove Drugog vatikanskog koncila jedan je od odgovora u današnje vrijeme na sve veću sekularizaciju društva i čovjeka. Neokatekumenat njeguje i oživljava kršćansku inicijaciju koja dovodi čovjeka do odrasle vere u krilu Majke Crkve unutar malih zajednice koje njeguju misijski žar i podržavaju obitelji otvorene životu s brojnom djecom.
Svake noći s petka na subotu, bogoslovi se, po dvojica, izmjenjuju pred Presvetim Sakramentom moleći za sebe, dobročinitelje i za sve druge potrebe.
Upravo obitelji su one koje kreću u misije kako bi ostvarile Novu Evangelizaciju sekulariziranih područja. Sjemeništa su rođena kao podrška obiteljima ne samo u misijama nego i po raznim župama po svijetu, na način da formiraju misionarske svećenike, koji bi nakon određenog vremena provedenog u pastoralu matične biskupije svoj poziv ostvarili u bilo kojem dijelu svijeta gdje je veća potreba za svećenicima.
Karizma Neokatekumenskog puta koja je rođena na tragu obnove Drugog vatikanskog koncila jedan je od odgovora u današnje vrijeme na sve veću sekularizaciju društva i čovjeka.
Sjemenište živi od Božje providnosti, nema službene novčane pomoći, nego se uzdržava velikodušnošću mnogih dobročinitelja koji znaju da pomažući jednog bogoslova pripremaju misionara za Novu Evangelizaciju.