Utorkom u 13:15 na Hrvatskome katoličkom radiju emitira se emisija "S pravom o pravu - informacije o pravnim temama" pravnice Marte Šimrak Lukavski. U emisiji se govori o različitim pravnim temama iz područja građanskog prava koje slušateljima olakšavaju snalaženje u životnim poteškoćama.
U emisiji se govorilo o pravu potrošača na prigovor kada nije zadovoljan kupljenim proizvodom ili nekom pruženom uslugom. Ima li i na koji način potrošač pravo na prigovor trgovcu?
Vjerujem da vam je već poznato kako potrošač ima pravo prigovoriti trgovcu, odnosno trgovac je dužan omogućiti potrošaču pravo prigovora. Način podnošenja prigovora trgovac mora istaknuti na vidljivom mjestu u svojim poslovnim prostorijama ili mrežnim stranicama preko kojih posluje i oglašava svoje proizvode.
Postoji više načina na koji se podnosi prigovor, ali svakako je važno da taj prigovor bude sastavljen u pisanom obliku, da sadrži podatke tko podnosi prigovor s naznačenim kontaktom za odgovor, sadržaj prigovora, odnosno čemu i zašto prigovara potrošač.
Prigovor koji ste sastavili možete podnijeti u poslovnim prostorijama samog trgovaca, putem pošte, pri čemu pripazite da šaljete pisani prigovor poštom preporučeno s povratnicom, elektroničke pošte, ali i putem drugih sredstava mrežne komunikacije koja omogućava pohranu vremena i sadržaja komunikacije na trajnom mediju.
Trgovac vam je dužan potvrditi primitak vašeg prigovora te vam je dužan odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora na način da vam na jasan i nedvojben način iskaže prihvaća li vaš prigovor ili ne.
Ukoliko vam trgovac ne odgovori u zakonskom roku ili s trgovcem ne riješite svoj problem unatoč podnesenom prigovoru, radi zaštite svojih prava možete se obratiti Državnom inspektoratu.
***
“S pravom o pravu – informacije o pravnim temama” pravnice Marte Šimrak Lukavski emitira se svakog utorka u 13:15 na Hrvatskome katoličkom radiju, a slušatelji svoja pitanja i prijedloge tema mogu slati mailom na portal@hkm.hr.