Razlika između teških (smrtnih) i lakih grijeha
Grijeh povlači sa sobom grijeh; ponavljanjem istih čina rađa se mana. Iz nje proizlaze izopačena nagnuća koja zasljepljuju savjest i iskrivljuju konkretne sudove o dobru i zlu.
Grijeh povlači sa sobom grijeh; ponavljanjem istih čina rađa se mana. Iz nje proizlaze izopačena nagnuća koja zasljepljuju savjest i iskrivljuju konkretne sudove o dobru i zlu.
Mnogo je toga, dakle, u jasnoj opreci s kršćanskom vjerom jer je i sam svijet bioenergije često povezan sa stvarnostima "new agea" koje nisu kršćanske ni po čemu, a kada tvrde da mogu "podvrgnuti okultne sile da bi nekoga ozdravili", u jasnom su proturječju s katoličkom vjerom, što možete pročitati u Katekizmu Katoličke Crkve, brojevi 215 i dalje.
Uz nadolazeću svetkovinu Krštenja Gospodinova, prisjetimo se što o tom prasakramentu kaže Katekizam Katoličke Crkve, u brojevima od 1212 do 1284. Krštenjem postajemo djeca Božja, ali mijenja li ta spoznaja išta u našim životima?!
U brojevima 2201 do 2231 Katekizam Katoličke Crkve tumači narav, poslanje, društvenu ulogu obitelji i obaveze roditelja i djece. Uistinu su zanimljivi i čitanja vrijedni svi spomenuti brojevi, ali u tekstu koji slijedi izdvojili smo neke značajnije brojeve koji nam, uoči Nove godine, mogu poslužiti i kao svojevrsni ispit savjesti...
Svetkovina je Svih svetih, kada slavimo sve proglašene i neproglašene svece koji su svojim životom proslavili Boga. Katekizam Katoličke Crkve u brojevima od 946 do 962 tumači članak Apostolskog vjerovanja o otajstvu općinstva svetih, jasno poučavajući sve vjernike i o toj životno važnoj temi.
Prije točno trideset godina, 11. listopada 1992., papa Ivan Pavao II., blažene uspomene, predao je vjernicima cijeloga svijeta Katekizam Katoličke Crkve, predstavljajući ga kao "polazni tekst" za katehezu obnovljenu na živom izvoru vjere.
Ogroman problem u zapadnom svijetu trenutno se odnosi na pitanje roda. Sve je više u modi reći da, iako vaše tijelo pokazuje da ste muškarac ili žena, prije je vaše unutarnje iskustvo ono koje uistinu određuje jeste li muškarac ili žena. Iako u Katekizmu Katoličke crkve nema ničeg specifičnog za ovo pitanje, sažetak različitih dokumenata i teološke refleksije mogu nam dati uvid u to kako bi vjernik trebao reagirati kada se suoči s ovim sve prevladavajućim stajalištem.
Sam Gospodin tvrdi kako je krštenje nužno za spasenje. Stoga je zapovjedio učenicima da naviještaju evanđelje i da krste sve narode. Krštenje je nužno za spasenje onih kojima je evanđelje naviješteno te koji su imali mogućnost da zatraže sakrament. Crkva ne pozna drugog sredstva osim krštenja da zajamči ulazak u vječno blaženstvo; zbog toga pazi da ne zanemari poslanja što ga je primila od Gospodina, tj. da “iz vode i Duha nanovo rađa” sve koji mogu biti kršteni. Bog je spasenje vezao uz sakrament krsta, ali on sam nije vezan svojim sakramentima.
Svetkovina je Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije. Često se kod vjernika miješaju pojmovi Bezgrešno začeće BDM i Blagovijest, odnosno blagdan Navještenja BDM. Podsjetimo, Bezgrešna se slavi devet mjeseci prije blagdana Rođenja BDM ili Male Gospe, a Navještenje BDM devet mjeseci prije svetkovine Isusovog rođenja ili Božića. Provjerili smo što u Katekizmu Katoličke Crkve piše o današnjoj svetkovini. Izdvojeni su brojevi od 490 do 493.
Prema Katekizmu Katoličke Crkve oproštenje ili oprost jest otpuštenje koje vjernik dobiva, uz određene uvjete, posredovanjem Crkve koja kao poslužiteljica otkupljenja svojom vlašću dijeli i primjenjuje blago zasluga Krista i svetaca. Oproštenje ili oprost mogu biti djelomični ili potpuni te se mogu namijeniti za žive i pokojne.
Ova stranica koristi dvije vrste kolačića: nužne tehničke kolačiće i kolačiće za analitiku. Slažete li se s korištenjem kolačića za analitiku?