Budi dio naše mreže

Emisija Hrvatskog katoličkog radija "Novi valovi dobrote" urednice Katarine Varenice u ponedjeljak 14. prosinca predstavila je hrvatski brand Naia. Gošća je bila osnivačica i vlasnica brenda Lucija Čop.

/ dt

Lucija Čop osnivačica je i vlasnica hrvatskog brenda Naia koji se bavi izradom i prodajom krsnih košuljica, svijeća, dekica, kolekcije “Beata” i kolekcije “Sanctus”: igrački – jastučića izrađenih od mekanog baršuna s likovima svetaca Katoličke Crkve.

U emisiji HKR-a ispričala je kako su vezenje i šivanje dio njezine mladosti. Kroz srednjoškolsko obrazovanje i studiranje, njena je majka u stanu imala šivaći stroj koji je koristila pomažući župi u izradi liturgijskog ruha, a Luciju je usput naučila osnovama i šivanja i vezenja, ali i osnovama kompjuterskog obrađivanja i pripreme za vez. “Uvijek smo zajedno donosile odluke, i dizajnerske i tehiničke naravi, kako nešto provesti u djelo”, svjedoči naša sugovornica koja je studirala na Arhitektonskom fakultetu i sigurno nije razmišljala o tome da će imati vlastiti obrt koji neće imati puno veze s njezinom strukom, već upravo sa šivanjem i vezenjem.

I suprug i ja smo više mjeseci proveli analizirajući tržište. Nismo u našu poduzetničku priču ušli samo s nekom nadom i snovima da će sve biti dobro

Katarina Varenica i Lucija Čop

“Na posljednjoj godini studija sam se udala, a već pred kraj godine, pred obranu diplome zatrudnjela sam. I meni i suprugu bilo je jasno da se neću baviti arhitektonskom strukom barem neko vrijeme”, rekla je mlada poduzetnica. Zajedno su odlučili da će Lucija ostati kod kuće s malim djetetom. No, tada je vidjela informaciju o poticajima za samozapošljavanje za proizvodne djelatnosti, prijavila se, sa suprugom napravila ozbiljan poslovni plan i kaže, vrlo lako dobila poticajna sredstva. “Obrt sam otvorila kad mi je prvi sin imao točno godinu dana.”

Lucija Čop trenutno je trudna s trećim djetetom, a u emisiji je posvjedočila kako cijela ideja o obrtu nije bila neki mladenački hir niti odluka donesena u nekom zanosu. “I suprug i ja smo više mjeseci proveli analizirajući tržište. Nismo u našu poduzetničku priču ušli samo s nekom nadom i snovima da će sve biti dobro. Kad imate bebu od godinu dana, naravno da posao ne može biti na prvom mjestu. No, dijete vas ipak nakon nekog vremena, kad malo poraste, ne treba više toliko i možete se više posvetiti i poslu.” Kada je prvi sin navršio dvije godine, Lucija je sa suprugom procijenila da je dovoljno velik za krenuti u vrtić i tada se i ona ozbiljnije posvetila poslu. Vidjela je da su analize tržišta bile dobre i da je ovaj obrt i financijski isplativ i održiv.

Katarina Varenica i Lucija Čop

Lucija Čop nikada nije željela staviti odluku o karijeri ispred odluke o još jednom dječjem životu

U samom podizanju obrta koje je prilično logistički i administracijski zahtjevno puno joj je pomogao Plavi ured u Zagrebu. Ali logistika je potrebna i kako bi se uspješno svladale sve i obiteljske i poslovne obveze. “Raditi od kuće je blagoslovljeno i privilegirano. Svoje dijete vozim u posljednji tren u vrtić, ostaje kod kuće koliko je god moguće, kod kuće stignem i skuhati ručak i riješiti sve poslovne obveze i otići po dijete u 15 do 4, tako da se još stignemo i igrati u parkiću”, ističe poduzetnica.

Naglašava da nikada nije željela staviti odluku o karijeri ispred odluke o još jednom dječjem životu. “Kad sam rodila drugog sina, stavila sam godinu dana obrt na čekanje, nisam primala narudžbe. No, to sam vrijeme iskoristila kako bih se posvetila edukaciji i podizanju webshopa, što se pokazalo kao vrlo uspješna poslovna odluka”, kaže Lucija Čop i dodaje da sve materijale koji su joj potrebni za izradu njezinih proizvida kupuje od hrvatskih obrtnika. Na taj način potiče hrvatske poduzetnike i pomaže im da i oni prehrane svoje obitelji.

Izazov u poslovanju svakako je donijela i ova pandemija. Krštenja gotovo da i nije bilo, i trebalo je pronaći način kako opstati.

Izazov u poslovanju svakako je donijela i ova pandemija. Krštenja gotovo da i nije bilo, i trebalo je pronaći način kako opstati. Tada je u dogovoru s ilustratoricom dječjih slikovnica Smiljanom Čoh izradila kolekciju “Sanctus” od 19 svetaca. “Tu je i sveti papa Ivan Pavao II., sveta Rita, anđeli čuvari, sveti Rok…” nabraja naša sugovornica. Posebnost ovih igračaka je da uz njih kupci dobiju i sličicu sveca te kratku molitvu, što je roditeljima posebno važno za njihovu djecu – da kroz igru upoznaju i katoličke svece.

Za poslovni uspjeh i dobro ozračje u obitelji Lucija zahvaljuje i svom suprugu. “Suprug mi je velika podrška, motivira me, usporava kad je potrebno, potiče na promišljanje, planiranje, analiziranje…” Ipak, na prvom mjestu je Bog. Ova mlada poduzetnica svojim riječima i životom svjedoči da je tek onda kad je Bog na prvom mjestu, sve drugo na svom mjestu.

Novi valovi dobrote

 

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja