„Obrazovanje nije proces koji završava kada napustimo učionicu ili knjižnicu, obrazovanje se nastavlja kroz cijeli život, nastavlja se u našim svakodnevnim susretima s drugima i na putovima kojima idemo“, rekao je Papa na susretu sa sudionicima međunarodnog simpozija „Uslužno učenje i Globalni pakt o obrazovanju”.
Papa Franjo primio je u subotu, 9. studenoga, u vatikanskoj Apostolskoj palači u audijenciju sudionike međunarodnog simpozija „Uslužno učenje i Globalni pakt o obrazovanju” na Sveučilištu LUMSA u Rimu.
U obraćanju se Sveti Otac osvrnuo na film „Društvo mrtvih pjesnika“, podsjetivši na scenu u kojoj profesor književnosti „vrlo originalnom metodom stiže u renomirani internat“ i svoje prvo predavanje započinje s „malim izazovom: traži od učenika da stanu na svoje stolove i vide razred iz druge perspektive“.
„Ova epizoda sugerira što bi obrazovanje trebalo: biti ne samo prijenos sadržaja – to je samo jedan dio – već transformacija života; ne samo ponavljanje formula – poput papiga – već vježbanje u sagledavanju složenosti našeg svijeta. To mora biti obrazovanje“, istaknuo je papa Franjo.
Isusova pedagogija
U Isusovoj je pedagogiji ovaj „stil“ sasvim očit, rekao je Papa te dodao da je on vidljiv u jednom od njegovih omiljenih oblika poučavanja: prispodobama.
„Pričajući priče, Gospodin nije govorio apstraktnim jezikom koji bi mogla razumjeti samo elita, nego na način koji je bio jednostavan i svima dostupan i koji su svi razumjeli. Parabola je priča koja omogućuje slušateljima da uđu u narativ i druže se s likovima. Isus je nastojao osigurati da njegovi slušatelji ne samo razumiju poruku, već da se osobno uključe u nju“, istaknuo je papa Franjo.
Za razliku od ovog stila, današnja globalizacija nosi rizik za obrazovanje, rekao je Sveti Otac, istaknuvši da su obrazovni program danas često podređeni političkim i ekonomskim interesima. Taj trend uniformnosti u obrazovanju krije oblike ideološke uvjetovanosti, koja iskrivljuju obrazovanje, čineći ga instrumentom interesa sasvim drugačijim od promicanja ljudskog dostojanstva i potrage za istinom, poručio je Papa.
Isus je nastojao osigurati da njegovi slušatelji ne samo razumiju poruku, već da se osobno uključe u nju
„Obrazovanje nije proces koji završava kada napustimo učionicu ili knjižnicu, obrazovanje se nastavlja kroz cijeli život, nastavlja se u našim svakodnevnim susretima s drugima i na putovima kojima idemo“, rekao je Papa te dodao da je put do obrazovanju u slušanju drugih i promišljanju u dijalogu.
„Savez, koji vas pozivam da gajite, trebao bi uroditi plodovima mira, pravde i međusobnog prihvaćanja među svim narodima i proširiti svoje pozitivne učinke u sve tješnjim oblicima suradnje. Takav savez može potaknuti međureligijski dijalog i brigu za naš zajednički dom. Svi znamo da zadatak nije jednostavan, ali je svakako uzbudljiv. Obrazovanje je avantura, jedna velika avantura“, istaknuo je Papa.
Izazov pred katoličkim školama
Pred tim su izazovom, nastavio je Papa, katoličke škole svih vrsta i razina pozvane hrabro poduzeti sve potrebne promjene, dopuštajući da njihove aktivnosti budu nadahnute naukom Isusa, našeg zajedničkog Učitelja.
Nadalje, naglasio je da katoličko obrazovanje treba promicati „kulturu znatiželje“ te istaknuo važnost umijeća postavljanja pitanja.
Podržimo mlade ljude u istraživanju sebe i svijeta, ne svodeći znanje na mentalne vještine, već nadopunjujući te vještine spretnošću i velikodušnošću rođenom iz zanesenog srca, rekao je Papa te, među ostalim, istaknuo da je srž cjelokupnog obrazovnog pothvata briga za ljudsko srce, izvijestio je Vatican News.