Budi dio naše mreže

Uz Međunarodni dan dječje knjige, 2. travnja parafrazirat ćemo onu poznatu "iz malena se trn oštri" u "iz malena se čitanje oštri". A možemo razviti misao dalje i reći da se čitanjem i komunikacija oštri, pa se čitanjem oštri i misao.

/ vbb

Međunarodni dan dječje knjige, 2. travnja obilježava se svake godine da bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Prilika je to i za obilježavanje 9. rođendana nacionalne kampanje za poticanje čitanja naglas djeci od rođenja “Čitaj mi!”

Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

  • Glasno čitanje stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.
  • Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.
  • Glasno čitanje omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.
  • Glasno čitanje djeci otkriva literaturu koju možda nikada sami ne biste otkrili, poput poezije, kratkih priča…
  • Glasno čitanje omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.
  • Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
  • Glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
  • Glasno čitanje pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.
  • I na kraju, ali ne i manje važno – glasno čitanje je zabavno!

Više o nacionalnoj kampanji možete pročitati ovdje.

A ako želite izabrati dobru slikovnicu ili knjigu prema dobi djeteta, Hrvatsko knjižničarsko društvo je sastavilo Listu dobrih knjiga za djecu, mlade i roditelje objavljenih u 2020. godini.

Ako pak želite čuti neku priču istovremeno gledajući i listajući slikovnicu dostupno se  besplatne audio slikovnice namijenjene ponajprije najmlađima pod nazivom – Mozaikova slušaonica. Slikovnice su lako dostupne na Mozaikovim društvenim mrežama.  Objavljene audio priče: ‘Orašar‘, E. T. A. Hoffmanna – ‘Carevo novo ruho’, H. C. Andersena – Dječje pjesmice i brojalice ‘Pliva patka‘, Željka Mezić, ‘Snjeguljica i sedam patuljaka’ – bajke braće Grimm.

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja