Budi dio naše mreže

Ova metoda molitve nas usporava i pomaže nam da budemo usredotočeni. U užurbanosti našega života, ova nam molitva može pomoći da razvijemo veću osjetljivost za Boga. Saznajte što je to ritmička molitva!

/ hk

Ignacijevska molitva ne podrazumijeva samo jednu vrstu molitve. Sveti Ignacije Loyolski preporučuje, uz onu najpoznatiju molitvu kontemplacije, razne načine molitve kao što su molitva razgovora s Isusom o našoj svakodnevnici, molitva egzamena ili razgovor s likovima nad kojima smo razmatrali u meditaciji, prenosi portal Ignatian Spirituality

Postoji još jedan oblik molitve koji Ignacije naziva “Trećim načinom molitve”. Tako ga naziva ne zato što bi on po važnosti bio manje bitan od drugih, već zato što je Ignacije u svojim Duhovnim vježbama dao određenu organizacijsku strukturu različitim načinima molitve. Ignacije piše:

“Treći način molitve sastoji se u tom da se sa svakim dahom ili disanjem misleno moli i pri tom izgovara po jedna riječ molitve Oče naš ili koje druge molitve, tako da između jednog i drugog daha izgovaramo samo jednu riječ, a u razdoblju od jednog disanja do drugoga da pazimo osobito na značenje one riječi, ili na osobu kojoj se molimo, ili na vlastitu niskost, ili na razliku između tolike visosti one osobe i tolike svoje niskosti”. [1]

Ova metoda molitve nam pomaže da budemo usredotočeni!

Ovdje Ignacije predlaže način molitve koristeći ritam vlastitoga daha: mentalno izgovarajući strukturiranu molitvu poput molitve Oče naš ili Zdravo Marijo, izgovarajući samo jednu riječ po dahu. Ignacije nudi različite predmete naše pažnje tijekom ovih pojedinačnih udisaja.

Možemo se usredotočiti na riječi i njihov odjek, kao u molitvi Lectio Divina odnosno molitvi Božanskog čitanja. Možemo se usredotočiti na Boga dok molimo molitvu Oče naš i pustiti da sva naša pažnja bude usmjerena prema Njemu. Možemo se diviti Božjoj dobroti i ponizno uočiti svoju malenost pred Božjom veličinom.

U središtu svakog odnosa je uzajamna pažnja u ljubavi!

Zašto je Ignacije predložio ovakav način molitve? Zasigurno postoji više razloga, no navest ćemo samo neke od njih:

  • Disanje je povezano s utjelovljenjem i podsjeća nas da naše tijelo, kao i naš um mogu biti dio molitve. Bog je stvorio i tijelo i dušu. To znači da možemo moliti i kretanjem našega tijela jednako kao i kretanjem našega intelekta ili naših osjećaja.
  • Ova metoda molitve nas usporava i pomaže nam da budemo usredotočeni. U užurbanosti našega života, ova nam molitva može pomoći da razvijemo veću osjetljivost za Boga.
  • Dopuštanje određenog razmaka između riječi stvara prostor za dolazak Boga. Možda dok izgovaramo riječ “zemlja” dok molimo molitvu Oče naš osjećamo oduševljenje ljepotom Božjega stvaranja. To oduševljenje i divljenje ljepoti prirodnog svijeta samo je po sebi Božji dar – onaj koji možda ne bismo mogli primijetiti i proživjeti ako bismo žurili u molitvi.
  • Molitva disanjem može se činiti vrlo jednostavnom – bez korištenja riječi stojimo pred Božjom ljubavi. No, molitva riječima može nas dobro pripremiti kako bismo mogli moliti bez korištenja riječi. Baš kao što provođenje vremena u razgovoru s prijateljem može utrti put lijepim trenucima bez riječi podijeljenim u tišini prisutnosti.
  • Molitva je odnos, a ovaj oblik molitve podsjeća nas da je središte svakog odnosa uzajamna pažnja u ljubavi. Kada molimo jednostavnim pokretima vlastitoga daha i tijela, prinosimo to Bogu i dopuštamo mu da nam odgovori na naše prinose, tada Bogu dajemo svoju pozornost i postajemo prijemčivi za Ljubav.

Što više od ljubavi i nježne pažnje bilo tko od nas može poželjeti u prijateljstvu, osim vjerne i trajne ljubavi koju otkrivamo u Bogu?

[1] Treći način: Ritmička molitva (258) prema: Duhovne vježbe sv. Ignacija Loyolskog.

 

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja