Kako pronaći sreću savjetuje Sluga Božji Fulton J. Sheen, poznat kao ''medijski evangelizator'' i snažan primjer vjere. Povodom 40. obljetnice njegove smrti donosimo vam njegova tri pravila o tome što znači životno zadovoljstvo.
”Dobro si napisao i govorio o Gospodinu Isusu Kristu. Vjeran si sin Crkve”, rekao je papa Ivan Pavao II. nadbiskupu Fultonu Sheenu 2 mjeseca prije njegove smrti, 9. prosinca 1979.
Poznat kao ”medijski evangelizator”, zahvaljujući njegovoj snažnoj medijskoj prisutnosti, Sluga Božji Fulton J. Sheen ostavio je snažne poruke zbog kojih se i danas, 40 godina nakon njegove smrti, mnogi mole za njegovo proglašenje blaženim. Autor je preko 50 pisanih radova, radijskih i televizijskih emisija preko kojih je davao jednostavne praktične i duhovne savjete laicima za njihovu svakodnevicu.
Kao što prenosi The Catholic Gentleman, jedan od takvih savjeta (ili tri!), odnosio se na pronalaženje sreće. Nadbiskup Sheen istaknuo je da postoje tri jednostavna pravila kako ju možemo pronaći:
Nitko ne bi uživao u dočeku Nove godine da se zviždaljke oglase svake večeri o ponoć.
Prvo pravilo glasi: Ne možeš planirati svoj život tako da uključuje samo dobar provod. Užitak je poput ljepote: uvjetuje ju kontrast. Žena koja želi pokazati svoju crnu haljinu od baršuna, ako je mudra, neće stati ispred crnih zavjesa, već ispred bijeloga zida. Želi kontrast. Vatrometi nas ne bi očarali da ih pucamo za vrijeme podnevne žege, trebaju se istaknuti u mraku. Lopoči nam donose posebno zadovoljstvo jer se njihove latice uzdižu nad zagađenim vodama. Kontrast nam je potreban kako bismo vidjeli svaku stvar za sebe.
Prema istom principu, u užitku se uživa kada nam dolazi kao ”poslastica”, u kontrastu s našim manje ugodnim iskustvima. Činimo veliku pogrešku ako pokušavamo pretvoriti svaku našu večer u slavlje. Nitko ne bi uživao u dočeku Nove godine da se zviždaljke oglase svake večeri o ponoć.
Zabava se temelji na kontrastu, a tako i naše uživanje u smiješnoj situaciji. Uživanje u životu se povećava ukoliko slijedimo duhovnu zapovijed da unesemo malo pokore i umiranja sebi u naše živote. Ova nas praksa spašava od toga da se ”istrošimo” – zadržava okus i radost življenja. Harfine žice u našim životima nisu tanke i labave zbog našeg upornog potezanja radi kojih se raštimaju, već ih zatežemo kako bismo zadržali harmoniju.
Čovjek postane više zainteresiran za neki posao ili zadatak nakon što je prebrodio prvi impuls da odustane.
Drugo se pravilo temelji na tome da se užitak produbljuje nakon što se proživi neki težak ili bolan trenutak: ovo nam pravilo pomaže da sačuvamo užitak za vrijeme čitavog života. Kako bismo to ostvarili, moramo biti uporni u onome što radimo sve dok ne dobijemo novi vjetar u leđa. Čovjek uživa u planinarenju tek nakon što prođe taj trenutak obeshrabrene iscrpljenosti. Čovjek postane više zainteresiran za neki posao ili zadatak nakon što je prebrodio prvi impuls da odustane.
Na isti način i brak postaje stabilniji tek nakon razočaranja nakon medenog mjeseca. Velika vrijednost bračnog zavjeta je u zadržavanju para zajedno nakon prve svađe, pomaže im prebroditi ranu fazu ozlojeđenosti, sve dok ne dobe taj novi vjetar u leđa, pravu radost što su zajedno. Radosti bračnog života, kao sve velike radosti, rađaju se iz neke boli. Kao što moramo slomiti ljusku kako bismo došli do slatkog ploda, tako i u duhovnom životu križ mora biti preduvjet za slavu.
Tražiti užitak zaobilazeći zakon znači da ga uopće nećemo pronaći.
Posljednje pravilo, piše Sheen, je da je užitak posljedica, a ne cilj. Sreća nam mora biti djeveruša, ne i mladenka. Mnogi ljudi čine pogrešku da direktno ciljaju na užitak, a zaboravljaju da ono dolazi jedino iz ispunjenja neke obaveze ili iz poslušnosti prema nekoj zapovijedi, jer je čovjek stvoren da posluša zapovijedi svoje naravi, neizbježno poput poslušnosti prema zakonima gravitacije. Dječak uživa u sladoledu jer ispunjava jednu zapovijed ljudske naravi: hranjenje. Ako pojede više sladoleda nego što zakon njegova tijela nalaže, neće više naći užitak kojeg traži, nego bol u trbuhu. Tražiti užitak zaobilazeći zakon znači da ga uopće nećemo pronaći.
Trebamo li započeti sa srećom ili s njome završiti? Postoje dva odgovora: kršćanski i poganski. Kršćanin kaže: ”Započni s postom i završi sa slavljem pa ćeš ga zaista cijeniti”. Poganin kaže: ”Započni sa slavljem i završi s glavoboljom idućeg dana”.