Isus je koristio mnoge različite primjere i prispodobe kojima je poučavao da vrijeme koje imamo nije neograničeno, da će isteći kada to najmanje očekujemo i da je tragično biti nespreman za takav kraj.
“Stoga, bdijte! Jer ne znate u koji će dan doći vaš Gospodin” (Matej 24,42).
Ovaj redak je dio većeg odlomka (Matej 24,1 — 25,30) gdje Isus govori o vremenu prije svog drugog dolaska – to je vrijeme u kojem svi živimo. Naravno, odmah slijedi odvajanje ovaca i jaraca – konačni sud narodima kada se Isus vrati.
Isus je koristio mnoge različite primjere i prispodobe kako bi nam pokazao da vrijeme koje imamo nije neograničeno, da će isteći kada to najmanje očekujemo i da je tragično biti nespreman za taj kraj. Jedna usporedba koja posebno odgovara našem dobu je referenca na Nou i potop, piše Catholic Integrated Life.
„Kao u dane Noine, tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. Kao što su u dane one – prije potopa – jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop i sve odnije – tako će biti i dolazak Sina Čovječjega.” (Matej 24,37-39).
Jučerašnjom prvom nedjeljom došašća započinjemo adventsko vrijeme. To je liturgijsko vrijeme u kojemu iščekujemo Kristov dolazak. Postoje dva, vidljiva Došašća Gospodina Isusa. Prvo je vrijeme kada je palo čovječanstvo iščekivalo dolazak Boga. Drugo je vrijeme tijekom kojeg otkupljeno čovječanstvo čeka Isusov povratak na kraju svijeta. Mogli bismo reći da postoji treći, skriveni advent, a to je kada Isus dolazi u dušu otkupljenog vjernika. Jeste li primili Gospodina u svoj život? On stoji na vašim vratima i kuca (vidi Otkrivenje 3,20).
Isus se osvrće na to kako je bilo u Noino vrijeme kada su ljudi bili obuzeti užurbanošću svakodnevnog života i zanemarivali svoje dužnosti prema Bogu. Nisu imali svijest da je njihovo vrijeme ograničeno. To se dogodilo za prvog došašća. Isus nam govori da će tako biti i tijekom drugog došašća. Naše će vrijeme isteći kada se najmanje nadamo da će biti gotovo. Za većinu ljudi, potop ili Drugi dolazak neće označiti kraj, već će to biti kraj njihovih zemaljskih života u trenutku smrti – opet, kada najmanje očekujemo da će doći.
Korisne ideje kako ostati budan ovoga Adventa
Budite svjesni – to je ono što nam Isus govori u gore istaknutom odlomku. Ta svijest je presudna. Ako nismo svjesni potrebe da ostanemo budni, nećemo ni biti. Jedan od razloga za liturgijsko vrijeme došašća jest da nas podsjeti i da nas ponovno osvijesti! Ovaj život na zemlji je kratak, a život koji dolazi je vječan. Ne žrtvujte vječnost za danas.
Idite u dubinu molitve– posvetite se molitvi svaki dan došašća, meditirajući o odlomcima iz Svetog pisma koji će produbiti naše razumijevanje povijesti spasenja i dva Kristova dolaska.
Svakodnevno ispitujte savjest — svi bismo trebali redovito ispitivati svoju savjest; osobito u pokorničkom vremenu došašća i korizme.
Počnite s ovim pitanjima:
„Je li moj duhovni život napredniji s početkom ovog došašća nego što je bio kad sam započeo prethodni advent?
Je li moj život molitve dublji i plodonosniji ove godine?
Pokazujem li svoju ljubav prema Bogu time što služim onima oko sebe? Što sam učinio za najmanju Njegovu braću i sestre?
Pokazujem li svoju ljubav prema Bogu svojom poslušnošću Njemu?”
Ostanite u Kristu — živjeti sakramentalnim životom je važno. Ostanite u stanju posvećujuće milosti. Redovita ispovijed i dostojno primanje svete pričesti ključ je ostanka u Kristu. U ovom stanju milosti sposobni smo i spremni činiti dobra djela koja je Bog pripremio za nas. Potrudite se ovog došašća služiti Gospodinu na dnevnoj misi.
Budite suobličeni s Kristom– Je li ponizno predavanje Bogu, traženje suobličenja s Njime i molitva da se Njegova volja vrši dio vašeg svakodnevnog molitvenog života i temelj za to kako vidite druge i služite im? Ova zadnja točka zapravo je sažetak prethodnih točaka.
Ne postoji ništa važnije što možemo učiniti. Stoga ne bismo trebali tvrditi da nemamo vremena za ovo. Isus nas upozorava u gornjem evanđeoskom odlomku da je to ono čemu služi vrijeme i da je naše vrijeme vrijeme ograničeno. Budimo mudri i ostanimo budni.