Jesi li ikada promišljao/la o tome da je tvoja navezanost uzrok mnogih problema?
Ljubiti nije isto što i biti navezan, jer dok god nekog trebam i bez njega ne mogu – ne mogu ga niti ljubiti. Tako zapravo govorimo o potrebama, o sebičnosti, a ne o ljubavi. Ljubav nije sebičnost. Ljubav je umiranje sebi.
Konstantna napetost
Navezanost možemo definirati kao stanje u kojem je čovjek prilijepljen na neku stvar ili osobu za koju misli da bez nje ne može biti sretan.
To stanje uzrokuje kako prividnu sreću, tako i osjećaj prijetnje i napetosti. Možda bi je bilo najjednostavnije opisati analogijom gladne osobe u koncentracijskom logoru – jednom rukom stavlja hranu u usta, a a drugom je štiti od svog susjeda koji bi je možda mogao pojesti.
Ljubiti nije isto što i biti navezan, jer dok god nekog trebam i bez njega ne mogu – ne mogu ga niti voljeti. Tako zapravo govorimo o potrebama, o sebičnosti, a ne o ljubavi. Ljubav nije sebičnost. Ljubav je umiranje sebi.
U svakom slučaju, navezanost uvijek uzrokuje nemir.
Dok god navezanost se postiže objekt svoje navezanosti – uzrokuje tugu i jad. S druge strane, ako se postigne, ne uzrokuje radost nego trenutno zadovoljstvo koje brzo nestaje zbog straha da bi se to nešto (ili netko) možda moglo izgubiti.
Navezanost možemo definirati kao stanje u kojem je čovjek prilijepljen na neku stvar ili osobu za koju misli da bez nje ne može biti sretan.
Jedan svećenik jednom prilikom je rekao – Tražiti navezanost koja za sobom ne nosi jad isto je kao i tražiti vodu koja nije mokra.
Kako se izboriti s navezanošću?
Na pitanje o tome kako pobijediti u borbi s navezanošću, odgovor je prilično težak i jednostavan – odbaciti ih.
Jedan svećenik jednom prilikom je rekao – Tražiti navezanost koja za sobom ne nosi jad isto je kao i tražiti vodu koja nije mokra.
Mislimo da bez te stvari ili osobe nećemo biti sretni. Promotri svoje navezanosti i uvjeri se kako su tvoji stavovi pogrešni. Naravno, suočit ćeš se sa opiranjem, ali jedino tako može doći do plodova.
Na kraju krajeva – bogataš ne može ući u kraljevstvo u kojem je sama radost ne jer bi htio biti loš, već zbog toga što odabire biti slijep.