Ususret Božiću, Kana donosi niz tekstova koji će čitatelja pratiti prema tom radosnom blagdanu. Duhovni poticaj uoči božićnog vremena donosi predsjednica udruge Depaul Hrvatska, hrvatskog ogranka međunarodne karitativne organizacije Depaul International i voditeljica Kuće utočišta, s. Veronika Mila Popić u kojem ističe: "Božić nas poziva na produbljenu svijest baš o takvoj realnosti Božjega svijeta, božićnog otajstva, božićne vjere: Božji smo ljubljeni, oni kojima se Stvoritelj svega svijeta bespridržajno dariva." Više saznajte u tekstu koji prenosimo u cijelosti.
Vjera u utjelovljenoga Boga očituje se i u tome koliko smo srcem bliski Božjim dolascima, a to ponajprije znači bliski stvarnosti da smo željeni, ljubljeni, da Bog za nama i čezne i traži nas. Jer, “Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca…” On ga je dao, darovao, poslao – da se svijet po njemu spasi. Ovu istinu naše vjere o dolasku Gospodnjem često je lako prihvatiti u dimenziji jednom dogođenoga. Ona je, međutim, višestrukost, višeputnost, odnosno trajnost Božje inicijative prema čovjeku. Ali, ono nešto u nama često to teško priznaje. Mi želimo biti prvi, oni koji najbolje znaju i “pretječu” Boga u traženju. Želimo biti samostalni, samobitni u svojim inicijativama usmjerenim Bogu: u dobrim djelima, molitavama, hodočašćima, pobožnim mislima, riječima, poticajima… U svemu onome što mi smatramo da bi spadalo u valutu određenog “kupovanja” Božje blizine ili dolaska.
Pa kakav bi onda bio taj bog? Pomalo i nepomičan. Iako svemoćan, smješten je, fiksiran, u svojim prostorima u koje mi moramo doći i dolazimo kad god smo u potrebi. Nipošto to nije Bog Isusa Krista! Iz ove perspektive, čini se da je pozicija samostalnog protagonista i inicijatora, koji radom i trudom sve zaslužuje, uvijek puno lakša od pozicije primatelja. U tom pogledu, božićna vjera usmjerava na korjenito drugačije. O Božiću, u sjaju zvijezde, promatramo nedjelatno Dijete. I premda Djetetu dolaze pastiri i mudraci, ono je u svojoj nezaštićenosti i nemoći isključivo Božji dolazak čovjeku. Poniznost pogoditelja to spoznaje. Uz to, Božjemu rođenju prethodi i vrhunska svečanost njegova samoponištenja kada je Bog iskoračio tražeći čovjeka i susreo ga u Marijinu “da”, u njezinu bezuvjetnu primanju i potpunoj otvorenosti. Marija je time postala naša prva učiteljica božićne vjere: da bi nam Gospodin došao – doista ne moramo ni puno, čak ni išta učiniti. Izuzev… znati tko smo, u poniznoj otvorenosti prema pohodu Božjem.
S druge strane, dolasci Gospodnji – njegovo traženje čovjeka – u slijedu već navedenoga znače i još nešto: Čovjek Boga ne bi tražio, da ga Bog već nije našao. Misli su ovo Blaisea Pascala koji je želio istaknuti da je poticaj dolaska uvijek samo Božji, a poniznost čovjekova prepoznaje da jest to tako. Takav stav otvara vrata susretu Stvoritelja i njegova ljubljenog Stvorenja i tada se događaju dolasci… Zato nas upravo o Božiću prožima baš ta Božja tragalačka ljubav. Ona koja se prigiba nad čovjeka da bi tom poniznošću posvetila svaki djelić čovjekova života i ukazala mu da je već pronađen. Bog je u čovjeku! Bog je u čovjekovu srcu! “Za sebe si nas, Gospodine, stvorio i nemirno je srce naše dok se ne smiri u Tebi”, reći će veliki Augustin. Božić nas poziva na produbljenu svijest baš o takvoj realnosti Božjega svijeta, božićnog otajstva, božićne vjere: Božji smo ljubljeni, oni kojima se Stvoritelj svega svijeta bespridržajno dariva. A Boji je dar i naš sveti nemir srca, otvorenost, te poniznost primanja Njegove nazočnosti koja donosi mir, smisao.