Svećenik Zadarske nadbiskupije razjasnio je nekoliko krivih poimanja božićnog blagoslova obitelji.
Vrijeme je božićnog blagoslova obitelji, a mnogi vjernici neke stvarnosti vezane uz blagoslov obitelji doživljavaju pogrešno. Donosimo nekoliko pojašnjenja koje je s vjernicima svoje župe podijelio svećenik Zadarske nadbiskupije:
1. Po Kristovoj zapovijedi duhovni pastiri moraju među svojim najznačajnijim pastirskim dužnostima voditi brigu o posjećivanju kršćanskih obitelji i naviještati im Kristov mir, kao što je to Krist preporučio svojim učenicima; “U koju god kuću uđete, najprije recite: ‘Mir kući ovoj!’ (Lk 10, 5)”.
2. Posjete obiteljima ne bi smjele biti svedene isključivo na ovo vrijeme blagoslova jer pastir treba poznavati svoje ljude.
3. Blagoslov obitelji u njihovim domovima ima izravno u vidu obitelj pa se zahtijeva nazočnost njezinih članova. To znači da je ‘besmisleno’ ostavljati ključeve susjedima da svećenik uđe i pomoli se, ili pak ostaviti tek pokojeg člana u kući za tu prigodu. Koliko god je moguće na okupu treba biti čitava obitelj.
4. Bogoslovi i druge nezaređene osobe ne bi smjele blagoslivljati obitelji u ovo vrijeme. Ako je velika župa župniku bi mogao pomoći đakon ili drugi svećenik.
5. Zadržana je praksa davanja novčanog priloga za župu. Međutim, valja znati da vjernici nisu obvezni davati nikakav prilog prigodom blagoslova obitelji. Nitko ne može nametati ili određivati bilo kakav iznos. Nikoga se ne smije prozivati zbog toga i dovoditi u neugodnu situaciju. Velika je sablazan i šteta za Crkvu kada se određeni pastiri i njihovi suradnici ponašaju kao da utjeruju porez.
6. Osobno smatram da su vrijeme i okolnosti danas takve da bi trebalo zabraniti prikupljanje novca u prigodi blagoslova obitelji. Vjernici koji žele sudjelovati i pomagati svoju župu taj prilog mogli bi donijeti u ured i odložiti na određeno mjesto tako da sve bude dragovoljno i anonimno.
7. Novac koji se daje u prigodi blagoslova obitelji ne ide svećeniku već župi. Ovisno o biskupijama svećenik ima pravo na dnevnu nagradu.
8. Župe bi trebale imati popis obitelji koje žele blagoslov. Svake godine trebalo bi ga ažurirati jer se znaju događati neugodne situacije u susretu s ljudima koji ne žele primiti svećenika.
9. Susret svećenika i vjernika u prigodi blagoslova obitelji je minimum odraza pripadnosti Crkvi. Ljudi koji odbijaju svećenika, a sutra od Crkve traže sprovode, vjenčanja, krštenja, krizme, trebali bi preispitati svoj način razmišljanja i poimanja Crkve.
10. Kada se blagoslov shvaća ozbiljno i molitveno to je zbilja susret radosti. U suprotnom nema smisla.