Na zagrebačkom aerodromu Pleso 31. kolovoza 1991. Jugoslavenska narodna armija uhitila je kanadskog poduzetnika hrvatskog podrijetla Antona Kikaša. Uhićen je u Boeingu 707 ugandske zrakoplovne tvrtke s 18 tona lakog pješačkog i protuoklopnog naoružanja namijenjenog Ministarstvu unutrašnjih poslova i Zboru narodne garde Republike Hrvatske.
Anton Kikaš bio je ugledni kanadski građevinski poduzetnik vrlo aktivan u hrvatskoj iseljeničkoj zajednici. Rođen je 1941. u hercegovačkom selu Bijakovići, djetinjstvo i mladost proveo je u Kaknju i Sarajevu, a u Zagrebu je diplomirao na Geodetskom fakultetu. Potkraj šezdesetih odlazi u inozemstvo, točnije Kanadu gdje s vremenom podiže poslovno carstvo. Bio je uključen u aktivnosti hrvatske iseljeničke zajednice. Među ostalim, uspio je 1987. osnovati Katedru za hrvatski jezik i književnost na sveučilištu Waterloo, a na razne druge načine organizirao je hrvatske iseljenike. Kada je nakon proglašenja hrvatske neovisnosti njegovoj domovini zaprijetio rat, svojim je novcem i novcem hrvatskih iseljenika kupio oružje za njezinu obranu.
Oružje je kupio u Južnoj Africi, a za transport je bila zadužena tvrtka Uganda Airlines. Plan je bio letjeti prema Trstu, i manevrom sletjeti u Ljubljanu. No ulaskom u jugoslavenski zračni prostor, prema Kikaševoj tvrdnji pogreškom pilota, ruta je promijenjena. Dva lovačka MIG-a Jugoslavenskog ratnog zrakoplovstva presrela su Boeing i zapovjedila pilotu da ga spusti u zagrebačku zračnu luku. Vojnici JNA zaplijenili su oružje i u dramatičnim okolnostima uhitili Kikaša. Nakon batinanja Kikaš je prebačen u vojni zatvor u Beogradu gdje je proveo tri mjeseca.
Ondje je u lošim uvjetima iznova proživljavao torture uz prijetnje likvidacijom. Ipak, uz veliko zanimanje medija Kikaš je pušten, odnosno koncem studenog 1991. razmijenjen za zarobljenog generala JNA Milana Aksentijevića. Zanimljiva je i sudbina zaplijenjenog zrakoplova. JNA se njime koristila za transport opreme i ljudstva tijekom povlačenja iz Slovenije i Hrvatske. Štoviše, Boeing 707 prevozio je rezerviste na bojišnice u Hrvatskoj, a poslije i u BiH, dok je na povratku prevozio obitelji starješina JNA zajedno s civilima koji su s područja Bihaća, a zatim i Sarajeva, bježali od rata u Beograd. Kako je bio preuređen za prijevoz vojne opreme, u njega bi stalo i 400 putnika te je na taj način od rata pobjeglo više desetaka tisuća civila, iako većina vjerojatno nije znala zašto pripadnici JNA zrakoplov nazivaju Kikaš.
Borna Marinić magistar je povijesti koji se niz godina bavi temom Domovinskog rata. Od 2013. uređuje i vodi Facebook stranicu Dogodilo se na današnji dan – Domovinski rat. Autor je više knjiga i dokumentarnih filmova na temu Domovinskog rata, a kao novinar radio je dvije godine u HRT-ovoj emisiji TV Kalendar. Od ožujka 2019. uređuje i vodi emisiju Domoljubne minute na Hrvatskom katoličkom radiju. Vlasnik je obrta CroHis kojim promiče vrijednosti Domovinskog rata.