Judina zamjena u apostolskom zboru.
Danas slavimo blagdan svetog Matije, apostola.U Djelima apostolskim čitamo kako je jedan od prvih zadataka apostola nakon Isusova Uzašašća bio izabrati zamjenu za Judu. Dvanaest je za Židove bio važan broj, jer to između ostalog bio i broj plemena Izraelovih. Izvorne apostole izabrao je sam Isus, pa su jedanaestorica bili u nemaloj nedoumici: kojim se kriterijima voditi pri izboru dvanaestog? Petar se dosjetio rješenju. Kriterij je bio jedan: kandidat je morao biti učenikom od samoga početka, od krštenja na Jordanu du Uzašašća. Drugim rječima, novi apostol morao je biti svjedokom Kristova Uskrsnuća. Morao je biti s Isusom u dobru i zlu. Konačno su našli dvojicu koja su odgovarala ovome opisu dvanaestog apostola, Matiju i Josipa zvanog Barsaba. Bacili su kocku, i izbor je pao na Matiju. To je sve što nam o Matiji govori Sveto pismo.
Matija na hebrejskom znači dar Božji. Jedinoga od apostola nije ga pozvao sam Isus, nego je ždrijebom izabran da zamijeni Judu. Evanđelja ga ne spominju na popisima učenika, ali kako smo već rekli prema Djelima je bio s Isusom od Njegova krštenja do Uzašašća. Kanonsko Sveto pismo dalje o njemu šuti. Grčka predaja pripovijeda da je Matija radosnu vijest propovijedao uglavnom po Kapadociji i uz obale Crnoga mora. Neki izvori tvrde da je propovijedao čak u Gruziji i Etiopiji. Jedni tvrde da je umro u Sebastopolisu, dok drugi govore da je kamenovan u Jeruzalemu. Hipolit Rimski piše da je umro od starosti u Jeruzalemu, tek drugi od apostola, uz Ivana, koji je umro prirodnom smrću. Matiji se pripisuje istoimeno apokrifno evanđelje. Blagdan mu se izvorno slavio 24. veljače, ali je reformom kalendara premješten na današnji dan. Relikvije mu se nalaze u njemačkom Trieru i Padovi. U ikonografiji ga se prikazuje s bradvom (tesarski alat) ili helebardom, kopljem ili mačem. Zaštitnik je tesara i stolara.