"Znala sam da će to što ćemo raditi biti dobro, ali nisam znala da će biti tako dobro u prijemu. Isto tako, znala sam da će biti križ, ali nisam znala da će biti toliki. Bogu hvala na svemu. Njega želimo proslavljati, duše, koliko je to do nas, Bogu i Crkvi privoditi. To je naš najveći uspjeh", u razgovoru za Hrvatsku katoličku mrežu ističe direktorica i glavna urednica Laudato televizije Ksenija Abramović.
Laudato TV je najgledanija lokalna televizija u Hrvatskoj. Prema rezultatima istraživanja AGB Nielsen Media Research za 2019. godinu Laudato TV je po gledanosti na svim platformama u ukupnoj populaciji prvi među lokalnim i regionalnim televizijama u RH. Laudato TV je i najgledanija zagrebačka televizija u regiji Zagreb i u cijeloj Hrvatskoj. U poretku TV kanala koji u Hrvatskoj emitiraju zemaljskim putem Laudato TV se smjestio na 11. mjesto. U ukupnom poretku kanala, uključujući i one koji se emitiraju putem kabla i interneta, zauzeo je 16. mjesto i jedina je lokalna/regionalna televizija koja je ušla u TOP 20.
Bogu hvala na svemu. Njega želimo proslavljati, i duše, koliko je to do nas, Bogu i Crkvi privoditi.
Glavnu urednicu i direktoricu Laudato televizije Kseniju Abramović ovaj uspjeh više je oduševio, nego iznenadio. “Ne razmišljam baš u kategorijama uspjeha, jer nismo niti imali namjeru s ikojom drugom televizijom natjecati se. Bila sam vođena samo željom da ispunimo duhovnim sadržajem prostor u televizijskom svijetu u Hrvatskoj koji nije bio popunjen. Razmišljali smo o ponudi našim gledateljima, o potrebi koju treba zadovoljiti, s obzirom da je u Hrvatskoj vjera još uvijek živa, a Crkva važan dio društva i prisutna po djelovanju ne samo klera, nego i angažiranih vjernika laika. Uspjeh u velikoj gledanosti potvrda je da smo ispravno procijenili što gledateljima nedostaje, kakve sadržaje žele gledati i utvrđuje nas da nastavimo smjerom kojim idemo.
“Lijepo je biti uspješan, ali na to ne gledamo očima ovoga svijeta”, ističe Abramović i naglašava kako je Majka Angelica, utemeljiteljica EWTN-a, najveće katoličke TV na svijetu, uvijek govorila: Napravili smo veliki uspjeh ako smo danas dotaknuli jednu dušu. “I nas vodi ta nakana, da Bog po našem djelovanju dotiče duše. Znala sam da će to što ćemo raditi biti dobro, ali nisam znala da će biti tako dobro u prijemu. Isto tako, znala sam da će biti križ, ali nisam znala da će biti toliki. Bogu hvala na svemu. Njega želimo proslavljati, i duše, koliko je to do nas, Bogu i Crkvi privoditi. To je naš najveći uspjeh koji nadilazi ovozemaljska rangiranja i uistinu ostaje za vječnost. Svakako da je taj rejting potvrda da smo ispravno procijenili i da dobro radimo.”
LTV sadržaji pokazuju koliko ljudi žele pozitivnost, mir, sabranost, istinu, dobro… koliko su gladni Boga.
Najgledaniji sadržaj prošle godine bio je prijenos svete Mise. “To potvrđuje koliko je naš narod gladan Božje Riječi, ali još više, Kristovog tijela u hostiji i klanjanja Njemu, u vjeri da nas pričest preobražava. Koliko god nama kao konzumentima medija javnost, čak i stručnjaci za medije, sugeriraju da je ‘in’ i da publika najviše želi, prati i klika senzaciju, crnu kroniku, filmski agresivne i seksualizirane sadržaje, naš ulazak u top 20 najgledanijih televizija u Hrvatskoj, a na korak smo do deset najgledanijih, jer na 11. smo mjestu od postojećih zemaljskih kanala u Hrvatskoj, Laudato TV pokazuje da ljudi žele gledati i prate sadržaje u potpunosti suprotne senzacionalističkim i negativističkim trendovima za koje nam se govori da su traženi. LTV sadržaji pokazuju koliko ljudi žele pozitivnost, mir, sabranost, istinu, dobro… Ali sve u perspektivi odnosa čovjeka s Bogom, jer ne možemo reći da pozitivnih sadržaja nema i na drugim televizijama. No na LTV-u oni su u izrazitoj korelaciji s duhovnošću i Bogom. I to ljude privlači, odnosno, nutarnje hrani – da mi čovjeka uvijek dovodimo u vezu s Gospodinom, kao Onoga koji može ispuniti našu čežnju za Stvoriteljem i zacijeliti naše rane”, ističe glavna urednica Laudato televizije.
Naši gledatelji, dakle, itekako razumiju dubinu i značenje Božjega otajstva koje se događa po prinosu svećenika i pretvorbi na oltaru, po navještaju Božje riječi.
Abramović naglašava kako podaci o gledanosti Laudato TV-a demantiraju navode koji govore da ljudi osobito žele senzaciju i crnu kroniku. “Realno i po redateljsko – uredničkim kriterijima u radu medija, prenositi svetu Misu nije medijski atraktivno i privlačno. Koja je tu dinamika, kolika raznolikost prizora, kako dinamična i aktualna razmjena pitanja i odgovora, koja ljudska pamet koja bi nas zadivila? Ništa od toga što bi bilo produkcijski atraktivno, na Misi nije prisutno. Ali jest ono najveće i najsvetije – Bog sam. Jedan svećenik kaže da svaka misa tim otajstvenim slavljem čovjeku otvara raj, ulazak u Nebo.
Očigledno su naši gledatelji toliko duhovni zreli, da nema zemaljske riječi, svjetovne teme i razgovora koji ih u najvećoj brojnosti može privući pred TV, kao prijenos svete Mise. Naši gledatelji, dakle, itekako razumiju dubinu i značenje Božjega otajstva koje se događa po prinosu svećenika i pretvorbi na oltaru, po navještaju Božje riječi. To potvrđuje da naši gledatelji u svom domu žele ugostiti najvećega, Spasitelja svijeta i čovjeka, čija se tjelesna žrtva jednom podnesena za nas, u svakoj Misi obnavlja na nekrvan način”, kaže naša sugovornica.
Ističe da najveća gledanost Mise samo potvrđuje koliko su gledatelji LTV-a sakramentalno formirani, liturgijski osviješteni te crkveno i duhovno odgojeni: “Zato, baš u ovom kontekstu, najveća čestitka i hvala našim gledateljima. Bogu hvala da smo mi to kao njihovu želju i potrebu prepoznali. U želji da počastimo Svetoga bez medijske kalkulacije o ‘atraktivnosti’ toga sadržaja za ovaj užurbani i materijalizirani svijet, darovali smo i gledatelje koji su uzvratili na najljepši način – gledanošću i prihvaćanjem.
A to smo mogli učiniti jer sam i sama osoba koja živi od Euharistije, i to svakodnevne. Ono što i sama osjećam kao najveći dar i potrebu, kao direktorica LTV-a, imala sam potrebu posredovati i drugima, osobito ljudima koji su bolesni, nepokretni, da imaju priliku sudjelovati u slavlju Mise svaki dan u svom domu, slušati Navještaj Božje riječi od dana i blagdana i duhovno se pričestiti.”
To nam je i poticaj da idemo dalje prema nacionalnoj koncesiji jer nam je velika želja da Laudato televizija uđe u svaki hrvatski dom
Rezultati i uspjeh Laudato televizije ohrabruju, doživljavamo ih kao veliki Božji dar i blagoslov, ali nas ujedno i obvezuju, svjedoči direktorica LTV-a. “Ohrabruju nas jer vidimo plodove našeg rada i zalaganja, vidimo da Bog daje da raste ono što sijemo. Odgovornost je jer imamo slatki ‘teret’ tu razinu i dalje ponudom sadržaja opravdavati, štoviše još više razvijati, jer statika zapravo znači svojevrsno nazadovanje, zbog povjerenja gledatelja koje su nam dali. To nam je i poticaj da idemo dalje prema nacionalnoj koncesiji jer nam je velika želja da Laudato televizija, kao TV koja bi imala nacionalnu koncesiju, uđe u svaki hrvatski dom, odnosno da je svi ljudi u Hrvatskoj, laički rečeno, mogu gledati besplatno, kako je to slučaj sa zemaljskom koncesijom koju imamo u Zagrebačkoj regiji, gdje smo najgledanija lokalna TV koja je iza sebe ostavila televizije koje puno duže od nas djeluju”, zaključuje Abramović.
Uz prijenose Svetih Misa i domoljubne i duhovne koncerte u najgledanije sadržaje ulaze i redovne emisije ‘Čujte i počujte’ urednika Josipa Bartulića, ‘More milosrđa’ urednika Darka Pavičića, tumačenje nedjeljnog evanđelja’ Razlog nade’, ‘Novo srce’ fra Ivana Matića, humoristična emisija ‘Božanstvena komedija’, ‘Otvori spomenar’ Mirne Sigetić, ‘Kuhinja sv. Hildegarde’ Karmele Vukov Colić, ‘In familia Dei’ Diane Tikvić i druge.
Ljudi trebaju izravan kontakt sa svećenicima, jer traže odgovore na mnoga životna pitanja
S novinarom Večernjeg lista, urednikom i voditeljem emisije ‘More milosrđa’ Darkom Pavičićem razgovarali smo o tome što je to što gledatelje najviše privlači ekranu u vrijeme emitiranja emisije. Pavičić ističe da je tako velika gledanost ‘Mora milosrđa’ i njih pomalo iznenadila: “Naime, zamislili smo je kao kasnonoćnu kontakt-emisiju na početku vikenda, koja bi eventualno mogla popuniti rupu ljudima koji u to vrijeme ne znaju kamo bi sami sa sobom ili su osamljeni ili pritisnuti nekim tjeskobama, no dogodilo se to da je upravo mogućnost da gledatelji mogu razgovarati s gostujućim svećenikom, privukla veliku pažnju. To govori da ljudi trebaju izravan kontakt sa svećenicima, jer traže odgovore na mnoga životna pitanja. Telefonska linija često je užarena od poziva, no vjerujem da odgovor dobije i mnoštvo gledatelja, koji ne uspostave izravan kontakt telefonom, nego sebe i svoju situaciju prepoznaju u nečijem pitanju, tj. odgovoru svećenika. Ono što je za mene najvažnije to je da su u emisiji glavni likovi gost-svećenik i gledatelji, a ja sam kao urednik i voditelj nekako po strani. To je njihova emisija”, ističe Pavičić.
Ljudi traže autentičnost i svjedočanstvo vjere
Objašnjava da je kriterij za izbor gostiju različit. “Od onih koji su popularni među ljudima, poput don Damira Stojića ili fra Marija Knezovića ili pak svećenika koje sam slučajno upoznao nekoliko tjedana prije emisije, poput fra Lazara Perice iz Šibenika, koji je oduševio gledatelje. Također, važno je da se ne držimo stroge forme da gost uvijek mora biti svećenik, nego gostuju i laici. Poput Rajka Bundala i Mije Barade, koji su (pazite sad!) bili gledaniji od nekih gostujućih svećenika. Očigledno je da ljudi traže autentičnost i svjedočanstvo vjere. A što se tiče izbora tema, uvijek prepuštam izbor gostu i vrlo se brzo dogovorimo oko teme emisije. Premda ni to nije strogo definirano, pa gledatelji mogu pitati sve što ih zanima. Meni osobno važno je pročitati priču na samome početku. A od ove sezone i novost uvođenja polusatnog klanjanja na kraju emisije, pa gledatelji mogu ostati u meditativno-molitvenoj atmosferi u svojim domovima do ponoći.”
Na pitanje o planovima za godinu koja je pred nama, Pavičić odgovara da ‘More milosrđa’ vrijedi onoliko koliko vrijede njegovi gosti: “A oni su najvrjedniji dio emisije! Uz gledatelje, dakako. Dakle, ostajemo u postojećim okvirima. Tražit ćemo zanimljive sugovornike. Nekima su već upućeni pozivi, pa se dogovaraju termini. Svakako će biti zanimljivo, pa i ovim putem, kao u odjavi emisije, sve pozdravljam pozdravom – vidimo se u petak uvečer za dva tjedna!”