Projekt „Kritička analiza dezinformacija o vjerskim temama (KAT)“ (2023. – 2025.), predvidio je i edukaciju o povećanju prometa na webu, koja je održana 8. srpnja 2025. u zgradi Hrvatske biskupske konferencije u Zagrebu.
Sudjelovali su članovi nositelja projekta Hrvatskoga katoličkog sveučilišta i partnera Hrvatskoga katoličkog radija, Hrvatskoga društva katoličkih novinara i medijski profesionalac Ivica Zadro te više pridruženih partnera. Edukacija je održana za novinare s ciljem razumijevanja kako se tehnike optimizacije koriste ne samo za promociju legitimnog sadržaja, već i za širenje netočnih informacija čime SEO znanja postaju sredstvo digitalne pismenosti i zaštite od dezinformacija.
Edukaciju je pod naslovom „SEO – Kako povećati web promet u doba AI-ja“ vodila Barbara Slade Jagodić iz SEO content marketinga, agencije Slade.hr. Edukatorica je iskusna predavačica na konferencijama, a svoje je kompetencije stekla dugogodišnjim radom i kao koautorica brendova „Crno Jaje“ i „Volim meso“, novinarka i urednica u Vecernji.hr i Jutarnji.hr te kao digital i PR menadžerica u Agrokoru i direktorica marketinga udruge hostela.
Izlaganje je započela pohvalom katoličkim portalima Hrvatskoga katoličkog radija i Glasa Koncila kao jednima od najboljih u području kojim se bave. Za edukaciju je istražila upravo portal HKR-a i na tim primjerima pojašnjavala SEO (Search Engine Optimization) kao proces optimizacije web-stranica u svrhu boljeg rangiranja na tražilicama poput Googlea, čime se postiže veća vidljivost pri pretraživanju, a time i veći promet na stranci.
Prvi dio edukacije bio je posvećen SEO content marketingu u okviru čega je predavačica pojasnila social media kanale nasuprot web-stranicama, njihovu ulogu i publiku, zatim tehničku strana SEO optimizacije, kao i to koje sadržaje pisati za search kanale i kako se rangirati na AI chatbotovima. Drugi dio je bio posvećen strategiji i tehnikama pisanja u čemu je pojasnila kako korisnici pretražuju i što utječe na SERP (Search Engine Results Page) te ključne riječi i alate za istraživanje ključnih riječi.
Govorila je i o planiranju sadržaja, tj. o čemu će se i kako pisati te koliko često. Važna je duljina i struktura teksta, a posebice SEO naslovi. Polaznici edukacije koji u HKR-u rade na njihovoj platformi bili su posebice zainteresirani za konkretne primjere kojima su se bavili. Uz praktične zadatke koje je edukatorica postavljala, svi su sudionici isprobali svoj SEO pristup i neki su bili vrlo uspješni u primjeni temeljnih SEO zadanosti u oblikovanju naslova. Opet se pokazalo da je naslov jako važan u privlačenju „klikova“, ali treba biti pokriven i sadržajem – što je važno za algoritam tj. SEO, ali je još važnije da ne bude razočaranje za čitatelja.
Upravo katolički portali trebaju sačuvati svoju vjerodostojnost i dati posjetitelju traženi sadržaj na pravi način, s pravim informacijama, pa taman to bilo i na manje »klikovit« način. Postoje i trajniji sadržaji koje valja obnavljati i aktualizirati prema SEO pravilima, da tražiteljima budu što dostupniji, a time se znatno povećava web promet i vidljivost stranice, što je edukatorica sažela u vrlo pamtljivu tvrdnju: „Google voli originalne i ažurirane informacije. Korisnici još više!“ Tijekom izlaganja bilo je više upečatljivih slogana kao: „Nemoj fulati SEO fudbal“, „Piši da te SEO svijet razumije“, „Pusti SEO neka priča“ i sl.
KAT projekt je ovom edukacijom svim sudionicima dao vrijedan uvid u svijet weba – i kao njegovim korisnicima i kao stvarateljima sadržaja na njemu, a edukatorica je za obje te kategorije uspjela na vrlo dobar i primamljiv način predstaviti uporabu raznih korisnih alata, u vremenu koje joj je bilo za to dano.
***
Rubriku „Glas istine“ u okviru projekta „KAT – Provjera dezinformacija o vjerskim temama“ Hrvatski katolički radio radi u suradnji s Hrvatskim katoličkim sveučilištem i Hrvatskim društvom katoličkih novinara. Metodom činjenične provjere, projektom „Glas istine – Vox Veritatis“ želi se ocjenjivati točnost i utemeljenost izjava, vijesti i objava vezanih za život Katoličke Crkve u Hrvatskoj i svijetu kako bi se spriječilo širenje dezinformacija u javnosti, odnosno krivo kontekstualiziranje ili manipuliranje izjavama katoličkih poglavara. Projekt financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije, Europske komisije ili Agencije za elektroničke medije. Europska unija, Europska komisija ni Agencija za elektroničke medije ne mogu se smatrati odgovornima za njih.