Budi dio naše mreže

Biblija je pisana jednom u određenom prostoru i vremenu, a može se čitati u svakom prostoru i vremenu. Odatle proizlazi opasnost da bude različito ono što piše od onoga što se čita. Zato je dobro imati na umu ovih nekoliko stvari kad čitamo Bibliju.

/ mk

Biblija je pisana jednom u određenom prostoru i vremenu, a može se čitati u svakom prostoru i vremenu. Odatle proizlazi opasnost da bude različito ono što piše od onoga što se čita. Odnosno da se smisao pročitanoga drugačije razumije od smisla napisanoga.

Zato nije dovoljno čitati i promišljati Sveto pismo, nego je potrebno to činiti u zajednici vjernika i uz razlaganje onoga što je pročitano. Zato je potrebno Sveto pismo uvijek čitati u vjeri Crkve i nauku Učiteljstva. Jer nas ono što čitamo može udaljiti od onoga što piše pa zastranimo krivim tumačenjima.

Ono što čitamo može nas udaljiti od onoga što piše

Velika poteškoća kod čitanja Svetoga pisma, poglavito Evanđelja, činjenica je da mi tekst čitamo imajući informacije koje nisu u tom trenutku imali sudionici događaja. Ta činjenica nas uvelike može zavesti da krivo zaključujemo o sudionicima, odnosno da iščitamo poruku na potpuno drugačiji način. Pa se, kao u slučaju učenika koji su se razbježali ostavivši Isusa samog ili u slučaju Betlehemaca koji za Josipa i njegovu trudnu ženu nisu imali mjesta u svratištu, neutemeljeno pretjerano zgražamo nad njihovim postupcima ili ne uočavamo veličanstvenost vjere Šimuna koji je uzeo Isusa u naručaj kad je ovaj prikazan u Hramu ili Kanaanke koja je domišljato s Isusom razgovarala o tome kako se hrane psići.

Premda je teološki ispravnije cjelokupnu Bibliju čitati u svjetlu Isusova pashalna otajstva muke, smrti i uskrsnuća te u nadi Kristova ponovnog dolaska, vrijedi bar ponekad tekstove čitati apstrahirajući od naknadnih spoznaja i koncentrirajući se na ono što je u tom trenutku bilo poznato.

Ponekad biblijskom tekstu pristupamo kao da gledamo film

Još jedna ometajuća poteškoća u čitanju i razumijevanju Božje riječi je činjenica da mi tekstu pristupamo kao da gledamo film u kojem je, na primjer, u jednoj sceni Marija s anđelom u Nazaretu, a u sljedećoj sceni se susreće s Elizabetom u Gorju, u gradu Judinom. Iz čitanja izbacujemo kontekst prostora i tijek vremena. Marija je trebala doći iz Nazareta u Gorje. Kada razmišljamo o putu koji je Marija prevalila, o načinu putovanja, o svemu što je ostavila u Nazaretu i, konačno, o njenom povratku u Nazaret i susretom s ljudima, poglavito Josipom, opisana evanđeoska zgoda poprima potpuno drugačiju dimenziju.

Mi u jednoj rečenici možemo izreći da su Izraelci tražili od Arona da im napravi zlatno tele jer je Mojsije već četrdeset dana na Sinaju i još se nije vratio, Ali Izraelcima je čekanje Mojsijevog povratka trajalo preko mjesec dana. Ili svima poznata zgoda u kojoj su četvorica uzetoga spustili pred Isusa kroz otvor napravljen u krovu biva potpuno drugačija ako je smjestimo u vremenski okvir i zamislimo što su sve trebali poduzeti.

Izvor: Mreže riječi 

Kontaktirajte nas

Ukoliko imate prijedlog za vijest, pošaljite nam na info@hkm.hr

Rezultati pretrage za pojam:

Danas slavimo sv. Joakima i Anu, Isusove djeda i baku – savršen dan da se prisjetimo i naših ‘neopjevanih heroja