Jedna od primarnih značajki euharistije je da je to sakrament koji nudi hvalu i zahvalu Ocu. Što to znači?
Među prisutnim duhovnim temama je koncept prinošenja žrtve hvale i zahvaljivanja.
Katekizam Katoličke Crkve usredotočuje se na ovu temu u svom odjeljku o sakramentu euharistije.
Žrtva zahvalnica
Prije svega, euharistija može usmjeriti naše srce velikom daru stvaranja i možemo zahvalno moliti Boga:
“Euharistija, sakrament našega spasenja što ga je Krist izvršio na Križu, jest također hvalbena žrtva u zahvalu za djelo stvaranja. U euharistijskoj žrtvi sav stvoreni svijet, predmet Božje ljubavi, prinesen je Ocu po Kristovoj smrti i uskrsnuću. Crkva može po Kristu prinositi žrtvu hvale u zahvalu za sve što je Bog dobra, lijepa i pravedna učinio u stvorenom svijetu i u čovječanstvu.” (KKC 1359)
Drugo, možemo također sudjelovati u euharistiji prinoseći hvalu i zahvalu Bogu Ocu:
“Euharistija je zahvalna žrtva Ocu, blagoslov kojim Crkva izražava Bogu zahvalnost za sva dobročinstva, za sve što je učinio stvaranjem, otkupljenjem i posvećenjem. Euharistija je, dakle, prije svega ‘zahvaljivanje’.” (KKC 1360)
Treće, euharistija je žrtva hvale omogućena po Isusu Kristu:
“Euharistija jest i hvalbena žrtva kojom Crkva pjeva slavu Božju u ime cijeloga stvorenog svijeta. Takva je žrtva hvale moguća samo po Kristu: On vjernike pridružuje svojoj osobi, svojoj hvali i zagovoru, tako da hvalbena žrtva biva Ocu prinesena od Krista i s Kristom, da bi bila primljena u Kristu.” (KKC 1361)
Sljedeći put kada budemo prisustvovali misi, možemo se sjetiti ovog posebnog aspekta euharistije i posvijestiti si da Bogu prinosimo žrtvu hvale i zahvale.